Web Analytics Made Easy - Statcounter

 

به گزارش جام نیوز، حمید زرگرنژاد کارگردان سینمای ایران در خصوص عدم رعایت برخی محدودیت‌ها برای تماشای فیلم‌های روی پرده سینماها گفت: سینما باید از برخی لحاظ دارای محدودیت برای تماشای افراد با سنین مختلف باشد. قشر نوجوان و جوان ما اکثریت سینما رو ها را تشکیل می دهند و ما باید برای فرهنگ سازی آنان فکری بکنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

کارگردان فیلم "ماهور" رعایت اخلاق از سوی فیلمساز را قدم اول در این راه دانست و گفت: از نظر من همه چیز از ابتدا به کارگردان و تهیه کننده بر می گردد. قوانین سینما را ما تنظیم نمی کنیم اما می توانیم در ساخت آثارمان به نحوی عمل کنیم که اخلاق حفظ شود.

 

وی در همین راستا افزود: فیلمساز باید به اخلاقیات پایند باشد و اینطور نشود که صرفاً برای گیشه و جذب مخاطب و گاهاً خنداندن وی به هر کار و ساخته ای دست بزند.

 

وی تجاری شدن سینمای ایران را اتفاقی ناگوار خواند و تاکید کرد: فروش بخش مهمی از پروسه تولید یک اثر است اما نباید همه چیز را فدای فروش بیشتر بکنیم. تمرکز و هدف فروش بیشتر سینما را به سمت ابتذال و سخیف شدن می برد.

 

زرگرنژاد با اشاره به متعهد بودن خود به خانواده خاطرنشان کرد: من نمی‌گویم که فلان کارگردان چه کاری را انجام دهد یا نه زیرا این اتفاق درست نیست اما برای شخص خودم اخلاق، خانواده و جامعه در صدر اهمیت قرار دارد.

 

میزان

115

 

منبع: جام نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۲۸۵۷۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ارتقا دانشی و عملیاتی در حوزه اخلاق نیاز جامعه امروز است

ایسنا/قم رئیس مؤسسه آموزش عالی اخلاق اسلامی، با اشاره به اینکه ضعف‌های اخلاقی در اصناف مختلف در کشور مشاهده می‌شود، گفت: عدم رعایت حقوق همدیگر در بسیاری از موارد در جامعه امروز دیده می‌شود که نشان می‌دهد نیازمند ارتقا و تعمق دانشی در زمینه اخلاق و توجه عملیاتی به اخلاق هستیم.

حجت‌الاسلام والمسلمین زارعان، در گفت‌وگو با خبرنگاران، اظهار کرد: معارف و آموزه‌های دینی در سه بخش اعتقاد، اخلاق، احکام و شریعت خلاصه می‌شود؛ بخش احکام و مناسک مورد توجه قرار گرفته، اما به باورها و اعتقادات توجه کمتری شده در حالی که فلسفه دین متکفل آن است.

وی ادامه داد: در بخش پاسخ به شبهات اعتقادی، اندیشمندانی کار کرده‌اند، اما بخش اخلاقیات با توجه به فراگیری و اقبال عموم مردم، کمتر در مقام عمل مورد توجه قرار گرفته است و به وسعت سایر بخش‌ها مهندسی علمی اتفاق نیفتاده است.

زارعان افزود: حوزه‌های علمیه باید به اخلاقیات توجه بیشتری داشته باشند، غیر از مقام دانش، در مقام رفتار و سبک زندگی مشکلات بسیاری داریم. آنچه ما در جامعه انسانی عصر امروز شاهد آن هستیم در فلسطین و ماجرای غزه، بیش از اینکه یک معارضه سیاسی و نظامی باشد یک بداخلاقی در جوامع انسانی است.

رئیس موسسه آموزش عالی اخلاق و تربیت بیان کرد: بزرگترین شاخص‌های اخلاقی در جنگ‌های صدر اسلام اتفاق افتاده است، در جریان نهضت عاشورا با توجه به جنگ بودن آن، مباحث اخلاقی زیادی پیش آمد؛ اما در جریان غزه تمام معیارهای اخلاقی زیرپا گذاشته شده تخریب و قتل کودکان و زنان و نسل‌کشی و گرسنگی همگی دایرةالمعارف بی‌اخلاقی در غزه است.

زارعان با اشاره به اینکه ضعف‌های اخلاقی در اصناف مختلف در کشور مشاهده می‌شود، گفت: عدم رعایت حقوق همدیگر در بسیاری از موارد در جامعه امروز دیده می‌شود که نشان می‌دهد نیازمند ارتقا و تعمق دانشی در زمینه اخلاق و هم توجه عملیاتی به اخلاق هستیم.

وی اظهار کرد: این موسسه ۱۴ سال در محورهای اخلاقی و تربیتی و رشته‌های مرتبط در حوزه رشد اخلاقی مانند روانشناسی و علوم تربیتی فعالیت داشته و موسسه آموزش اخلاق و تربیت یکی از فعالیت‌های این موسسه (جامع اخلاق و تربیت) است.

رئیس موسسه آموزش عالی اخلاق و تربیت تصریح کرد: ۴۰۰ نفر از طلاب سطح ۲ حوزه‌های علمیه با توجه به کیفی‌نگری از طریق آزمون و مصاحبه‌های علمی وارد این موسسه شدند؛ در این موسسه بنا نیست تولید مدرک و جذب حداکثری اتفاق بیفتد بلکه به دنبال کیفیت هستیم.

وی یادآور شد: موسسه در دوره‌های رسمی طلاب سطح ۲ برای مقطع کارشناسی ارشد پذیرش دارد و در رشته‌های اخلاق اسلامی، مشاوره، روانشناسی اسلامی و تربیت اخلاقی فعالیت دارد؛ دوره‌های فشرده و کوتاه مدت مانند اخلاق اسلامی، مشاوره اسلامی، تربیت مربی کودک و نوجوان، برنامه‌ریزی آموزشی و مدیریت آموزشی به صورت مقطعی نیز در موسسه برگزار می‌شود.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • (ویدئو) لیونل مسی را هرگز با این تیپ خاص ندیده‌اید
  • آموزش یک جامعه با اخلاق از خانه و خانواده آغاز می‌شود
  • آزمون‌ پذیرش مؤسسه آموزش عالی اخلاق اسلامی در خردادماه
  • ارتقا دانشی و عملیاتی در حوزه اخلاق نیاز جامعه امروز است
  • غزه امروز دایره المعارف پرآوازه بی‌اخلاقی‌های غرب است
  • «مست عشق» ، زمانی برای مستی سالن های سینما / روایت مولانا و شمس ، پدیده ای فراتر از اکران
  • (ویدئو) ماجرای خدمتی که عباس کیارستمی در دهه ۷۰ به سینمای ایران کرد چه بود؟
  • «اخلاق و درام» راهی بازار نشر شد
  • از آمار فروش هفته گذشته چه می‌دانید؟/ پرفروش‌ترین اثر غیرکمدی
  • «مست عشق» فیلم قابل قبولی نیست/ فروش بالا نمی‌تواند دلیل بر کامل بودن یک اثر باشد