Web Analytics Made Easy - Statcounter

یزد ـ دبیرجشنواره ملی فیلم امید گفت: زلزله تهران نشان داد که جامعه هنوز آمادگی مواجهه با بحران را ندارد و در این راستا باید آموزش‌های لازم به عموم مردم ارائه شود تا درمواقع بروزحادثه بتوان بهترین تصمیم‌ها را گرفت.

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، هادی هادی‌نسب شامگاه سه شنبه  در مراسم اختتامیه نخستین جشنواره ملی فیلم امید در یزد اظهار داشت: جشنواره فیلم کوتاه امید با پیشنهاد استان یزد و باهدف ماندگار کردن آموزش بحران و فرهنگ‌سازی در حوزه مدیریت بحران در سطح ملی برگزار شد و یزد به‌عنوان استان پایلوت اجرای طرح سند آموزشی مدیریت بحران انتخاب‌شده و در این راستا برنامه‌های متعددی جهت ارائه آموزش‌های لازم به شهروندان و فرهنگ‌سازی عمومی برگزار می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: نقش هنر در ماندگاری و اثربخشی آموزش‌های عمومی، موثر بوده  و مردم در مواقع بحران علاوه بر آموزش به آمادگی هم نیاز دارند، به همین منظور فیلم‌های جشنواره ملی فیلم امید در روستاهای استان به نمایش درآمد.

هاد ی نسب تصریح کرد: دبیرخانه این جشنواره در نیمه های مردادماه سال جاری فعال شد و بیش از ۶۹۴اثر تا آخر پائیز به دبیرخانه ارسال شد و پس از پایان مهلت مقرر هیئت انتخاب برای بازبینی فیلم‌ها دعوت شدند و از میان آثار رسیده، ۴۴ اثر به بخش داوری این جشنواره راه یافت و این فیلم‌ها طی سه شب در سینما تک یزد به نمایش درآمد و داوران بهترین آثار را در بخش‌های مختلف انتخاب کردند.

مدیر کل مدیریت بحران استان گفت: استقبال بسیارخوبی از فیلم‌های به نمایش درآمده  به عمل امد و سالن‌های نمایش فیلم در بسیاری از اکران‌ها مملو از جمعیت بود.

وی افزود: با توجه به اینکه مردم برای مقابله با بحران علاوه بر آموزش به آمادگی نیز نیاز دارند، فیلم‌های این جشنواره در روستاها نیز به نمایش درآمد و با تدارک سینما سیار، اغلب فیلم‌های این جشنواره در روستاهای استان یزد نیز به نمایش درآمد و مورد استقبال قرار گرفت.

هادی‌نسب خاطرنشان ساخت: امید است بتوانیم با استفاده از ابزار هنر، فضایی ایجاد کنیم که یک زلزله ۵ ریشتری نظیر زلزله چند شب پیش تهران، اینگونه خیابان‌های شهر را قفل و مردم را سرگردان نکند.

وی تصریح کرد:  در آئیین اختتامیه این جشنواره مدیر سازمان مدیریت بحران کشور با دائمی شدن دبیرخانه جشنواره ملی فیلم امید در یزد موافقت کرد.

 برگزیدگان نخستین جشنواره ملی فیلم امید 

در بخش مستند نخستین جشنواره ملی فیلم امید، دیپلم افتخار به همراه ۲۰ میلیون ریال جایزه نقدی برای فیلم «زلزله خاموش» به امیر فخرآبادی و عباس ایمانیان از استان سمنان اختصاص یافت.

همچنین در این بخش، دیپلم افتخار و جایزه نقدی ۴۰ میلیون ریالی برای فیلم «به کجا می‌رویم» به رضا مجلسی از استان گیلان و تندیس بخش مستند، دیپلم افتخار و ۸۰ میلیون ریال جایزه نقدی به علیرضا دهقان برای فیلم «بی‌گدار» از یزد تعلق گرفت.

در بخش معرفت فیلم مستند این جشنواره نیز علیرضا سلمان پور برای فیلم «کوزمک» و رضا مجلسی برای فیلم «به کجا می‌رویم» به عنوان نفرات برتر شناخته شدند.

در بخش غیرحرفه‌ای و مردمی، نیلوفر افراز از یزد برای فیلم «حال همه ما خوب است» و محمد زارع از آذربایجان شرقی برای فیلم «انسان یا نوعی هیولا» مورد تجلیل قرار گرفتند.

در بخش آموزش و تلویزیونی نیز خاطره تیموری از استان گلستان با فیلم «انفجار معدن یورت»، احسان معصوم از قزوین با فیلم «نقش زندگی»، محمدرضا گل‌پور از تهران برای فیلم «رسم گلستان» مورد تجلیل قرار گرفتند و تندیس جشنواره و جایزه ۵۰ میلیون ریالی این بخش نیز به علی نیکوکار از یزد برای فیلم «موتور شماره یک» رسید.

در بخش فیلم‌های کوتاه داستانی این جشنواره کریم امینی از تهران با فیلم «چلیپا» اول شد، جمیل عامل صادقی از خراسان رضوی با فیلم «جایی برای آرامش» دوم شد و محسن حائری زاده از یزد با فیلم «بیخ گوش» به مقام سوم دست یافت.

در بخش فیلمنامه این جشنواره نیز رقیه توکلی و فرشاد رضایی از یزد با فیلم «سالروز»، مهدی مرعشی با فیلم «قول» و سعید شهریار با فیلم «تلواسه» به ترتیب بهترین فیلم‌نامه‌نویسان این جشنواره شدند.

در این جشنواره چهره‌هایی همچون سیروس مقدم، شهرام اسدی، مسعود فروتن، مهتاب نصیرپور، بهرام عظیمی و ابوالحسن داودی حضور داشتند و در پایان این مرسم از سعید پورصمیمی، فرهاد ورهرام و حسین روشن‌بخش یزدی به عنوان سه هنرمند پیشکسوت سینما و تلویزیون تجلیل به عمل آمد .

منبع: قدس آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۲۸۵۷۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قهرمانان ورزشی پیشتازان ایجاد امید و غرور ملی هستند

رئیس‌جمهور با بیان اینکه قهرمانان ورزشی پیشتازان ایجاد امید و غرور ملی هستند و حقیقتاً ایستادن هر ورزشکار بر سکوی قهرمانی و به اهتزاز درآمدن پرچم پرافتخار جمهوری اسلامی ایران دل مردم را شاد می‌کند، گفت: این شادی عمومی و اجتماعی بسیار ارزشمند و ذی‌قیمت است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری، سید ابراهیم رئیسی پیش از ظهر امروز _سه‌شنبه هجدهم اردیبهشت_ در آئین تجلیل از قهرمانان و مدال‌آوران ورزش کشور، ضمن قدردانی از افتخارآفرینان ورزشی که با تلاش‌های خود برای کشور و ملت قهرمان ایران عزت و افتخار آفریدند، ورزش را برای جامعه امری ضروری و توسعه آن را باعث توسعه سلامت، امید نشاط اجتماعی و انسجام ملی در جامعه دانست.

وی با بیان اینکه قهرمانان ورزشی پیشتازان ایجاد امید و غرور ملی هستند و حقیقتاً ایستادن هر ورزشکار بر سکوی قهرمانی و به اهتزاز درآمدن پرچم پرافتخار جمهوری اسلامی ایران دل مردم را شاد می‌کند، افزود: این شادی عمومی و اجتماعی بسیار ارزشمند و ذی‌قیمت است و از همین‌رو باید بر گسترش ورزش قهرمانی و تأمین و توسعه زیرساخت‌های آن تاکید کرد.

رئیسی با تأکید بر اینکه قهرمانان و ورزشکاران ما نباید هیچ دغدغه‌ای جز رقابت در میدان و قهرمان شدن داشته باشند و تمام خواسته‌ها و اقتضائات ورزش قهرمانی باید فراهم شود، تصریح کرد: در سال‌های اخیر ورزشکاران کشور در عرصه قهرمانی و حرفه‌ای در بخش‌های آقایان و بانوان مکرر برای کشور اقتدار و افتخار آفریدند و لذا باید به این عرصه توجه ویژه‌ای شود، اما در کنار آن باید ورزش همگانی، روستایی، عشایری و دیگر عرصه‌ها نیز مورد توجه باشد.

رئیس جمهور ورزش را یکی از معروف‌ها برشمرد که امر به آن و گسترش زمینه‌های آن می‌تواند بسیاری از مشکلات روحی و روانی جامعه را حل و سلامت عمومی را ارتقا بخشیده و تضمین کند و تصریح کرد: یکی از امتیازات خاص ورزش و ورزشکاران و قهرمانان ما این است که کار آنها با فتوت و مردانگی و ارزش‌های دینی و الهی همراه است و این به قهرمانی و حضور آنان در میدان زیبایی وصف‌ناپذیری می‌دهد.

رئیسی با اشاره به اینکه احساس مسئولیت برای یک قهرمان و ورزشکار امر بسیار مهمی است، گفت: احساس مسئولیت ورزشکاران کشورمان نسبت به جامعه مسلمین و مظلومان همان روحیه‌ای است که تختی‌ها، بزرگان، قهرمانان و شهدای با فضیلت عرصه ورزش به ما آموختند. این شاید در ظاهر قهرمانی به حساب نیاید، اما حقیقت آن است که بالاترین سکوی قهرمانی از آن کسی است که در مقابل رژیم صهیونیستی ایستادگی کرده و حاضر نیست به هر شکلی این رژیم کودک‌کش را به رسمیت بشناسد. بالاترین و واقعی‌ترین سکوی قهرمانی همین است که با یک انگیزه متعالی همراه بوده و برای عصرها و نسل‌ها الهام‌بخش است.

رئیس جمهور با بیان اینکه قهرمانی ورزشکاران ما همراه با یک داشته‌های عقیدتی و نگاه به نجات مظلوم و فریاد کشیدن بر سر ظالم و ستمگر است، خاطرنشان کرد: این‌ها به ورزش و قهرمانی معنای واقعی می‌دهد که بسیار حائز اهمیت است.

رئیسی در ادامه با بیان اینکه شما ورزشکاران و به خصوص ورزشکاران دارای ناتوانی جسمی جلوه روشن ما می‌توانیم هستید، گفت: اینکه ورزشکاری با وجود ناتوانی جسمی یا کمبود و فقدان امکانات در یک روستا یا شهرستان با تلاش و اراده پولادین بیاید و روی سکوی قهرمانی بایستد، جلوه خواستن و توانستن است.

تکمیل می‌شود...

کد خبر 751409

دیگر خبرها

  • ماجرای تخصیص وام به مدیران شهرداری تهران برای مسکن
  • قهرمانان ورزشی پیشتازان ایجاد امید و غرور ملی هستند
  • اعلام آمادگی دفتر موسیقی برای همکاری با فضای دانشگاهی کشور
  • حل مسائل کشور در حوزه زلزله‌های بزرگ ۵ کلانشهر ایران
  • ارزیابی آمادگی ۴۰۰۰ خانوار قزوینی برای مواجهه با مخاطرات
  • بارش‌های سیل‌آسا اردبیل را در بر می‌گیرد
  • ترویج فرهنگ دینی و اسلامی بهترین خدمت به جامعه است
  • شکل‌گیری امید‌آفرینی در جامعه پس از مشاهده دستاوردهای پژوهشی سمپادی‌ها
  • قطع‌نامه‌ای در حوزه تاب‌آوری و مدیریت بحران برای مسئولان تدوین می شود
  • راهکارهای مقابله با زلزله تهران در نهمین کنفرانس زلزله‌شناسی