Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرکل بهزیستی استان خراسان جنوبی از اجرایی شدن طرح غربالگری اختلالات ژنتیک در مدارس بیرجند و قاین خبر داد و گفت: این طرح برای آگاه‌سازی و پیشگیری از معلولیت‌ها اجرا می‌شود.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بیرجند، علی عرب نژاد صبح امروز در  جمع مدیران مدارس و پرسشگران طرح مشاوره ژنتیک اظهار داشت: از آنجایی که دانش آموزان امیدهای فردای کشور هستند اجرای همزمان دو طرح آگاهسازی و اختلالات 15 _ 25 سال در میان آنها در دو پایه دهم و یازدهم  باعث پیشگیری از معلولیت‌ها و بیماری‌های ژنتیکی در آینده برای آنها خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: همکاری دو دستگاه به ویژه آموزش و پرورش و بهزیستی در ایجاد جامعه ای پویا و با نشاط اثربخش خواهد بود.

مدیرکل بهزیستی خراسان جنوبی به بیشترین درصد ازدواج فامیلی در استان اشاره و خاطرنشان کرد: در ازدواج فامیلی ریسک انتقال ژن معیوب به مراتب بیشتر است.

وی با اشاره به اینکه بهترین زمان مراجعه برای مشاوره ژنتیک پیش از ازدواج است، افزود: در این طرح دانش آموزان مشکوک برای مشاوره ژنتیک به مراکز ارجاع داده و مشاوره برای آنها به صورت رایگان انجام می‌شود.

عرب نژاد با اشاره به اینکه سومین سالی است که این طرح در استان اجرایی می‌شود، تاکید کرد : امسال 2 هزار و 300 دانش آموز دختر و پسر پایه‌های دهم و یازدهم از خدمات طرح غربالگری اختلالات 15_ 25 بهره مند خواهند شد.

انتهای پیام/

R41348/P1486/S6,56/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۲۸۶۴۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صعود تیم هندیجان به مرحله دوم مسابقات فوتسال مدارس خوزستان

 

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان خوزستان، ستوان‌دوم پاسدار عیسی شنبدی گفت: مرحله دوم مسابقات فوتسال مدارس خوزستان با همکاری سازمان بسیج دانش آموزی و اداره کل آموزش و پرورش استان به مناسبت یاد و خاطره شهدای غزه در غرب و شرق خوزستان برگزار شد.

وی افزود: این رقابت‌ها ۶ گروه ۴ تیمی فوتسال دانش آموزان هندیجان که با تیم‌های بندر امام خمینی  به عنوان میزبان، بندر ماهشهر و بهبهان همگروه بود و توانست به عنوان نخستین تیم به مرحله دوم مسابقات صعود کند.

ستوان‌دوم پاسدار شنبدی ادامه داد: ۶ تیم صعودکننده در این مسابقات اردیبهشت ماه به میزبانی شهرستان امیدیه در محل سالن ورزشی شرکت نفت به صورت ۲ گروه ۳ تیمی با هم رقابت می‌کنند که قهرمان این سریع از مسابقات مشخص می‌شود.

دیگر خبرها

  • یک کشته در حادثه واژگونی خودروی حامل سوخت قاچاق در محور خواف به قاین
  • صعود تیم هندیجان به مرحله دوم مسابقات فوتسال مدارس خوزستان
  • طرح شهاب آموزش و پرورش بعد از ۱۲ سال چه دستاوردی داشت؟
  • طرح شهاب آموزش و پرورش بعد از ۱۲ سال چه دستاوردی داشت؟ / استعدادیابی تنها روی کاغذ
  • طرح شهاب آموزش و پرورش بعد از ۱۲ سال چه دست‌آوردی داشته؟ / استعدادیابی تنها روی کاغذ
  • اجرای طرح هر مدرسه یک نهالستان
  • توزیع شیر رایگان در مدارس استان مرکزی
  • اجرای طرح سلامت دهان و دندان دانش آموزان مدارس از مهرماه در مشهد
  • ابراهیم رئیسی یک قانون برای اجرا ابلاغ کرد+جزئیات
  • واکسینه شدن سگ‌های صاحب دار در قاین علیه هاری