Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛ عبا‌س‌زاده ناظر گمرکات آذربایجان‌شرقی گفت: در 9 ماهه امسال یک‌میلیون و 152 هزار و 357 هزار تن کالا به ارزش 905 میلیون و و 147 هزار و 104 دلار از طریق مبادی گمرکی استان صادر شده است.

وی افزود: صادرات کالا از مبادی گمرکی استان در مدت یاد شده نسبت به‌مدت مشابه سال گذشته از نظر وزنی افزایش 28 درصدی و از نظر ارزش دلاری 21 درصد را نشان می‌دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

عباس‌زاده عمده اقلام صادراتی از طریق مبادی گمرکی استان را شامل مواد پلاستیکی و اشیاء ساخته شده، میوه و پوست مرکبات، شکلات و شیرینی، ماشین‌آلات و وسایل مکانیکی اجزا و قطعات آنها، قند و شکر و شیرینی، فرآورده‌های غلات آرد نشاسته یا شیر و نان‌های شیرینی، شیشه و مصنوعات شیشه‌ای، کاکائو و فرآورده‌های آن مصنوعات از چدن آهن یا فولاد، فرآورده‌های از سبزی‌ها و میوه‌ها بوده است.

وی گفت: این کالاها به بیش از101 کشور از جمله عراق، ترکیه، گرجستان، افغانستان، ارمنستان، ایتالیا، پاکستان، روسیه، ایتالیا، بلغارستان و جمهوری آذربایجان صادر شده است.

عباس‌زاده از واردات 367 هزار و 309 تن کالا به ارزش 788 میلیون و 230 هزار و 84 دلار از طریق مبادی گمرکی استان آذربایجان‌شرقی در 9 ماهه امسال خبر داد و اضافه کرد: این میزان نسبت به‌مدت مشابه سال گذشته از نظر وزن7 درصد و از حیث ارزش دلاری 11 درصد کاهش نشان می‌دهد.

وی عمده کالاهای وارداتی از این مبادی گمرکی استان را وسایل مکانیکی اجزا و قطعات آنها، ماشین‌آلات، توتون و تنباکو، چوپ و اشیاء چوبی و زغال چوب، کاغذ و مقوا، ماشین‌آلات و دستگاه‌های برقی، فرآورده‌های خوراکی ف گوشت و احشای خوراکی عنوان کرد.

عباس‌زاده گفت: این کالاها از 89کشور از جمله ترکیه، چین، آلمان، امارات متحده عربی، سوئد، ایتالیا، جمهوری کره، ارمنستان و ژاپن پس از انجام تشریفات گمرکی وارد کشور شده است.

وی خاطرنشان کرد: در همین مدت بیش از 962 هزار و 624 مسافر از مبادی مرزی گمرکات استان تردد کرده‌اند که نسبت به مدت زمان مشابه سال قبل مسافران خروجی 2 درصد افزایش و مسافران ورودی 4 درصد کاهش داشته است.

عباس‌زاده گفت: درآمدهای وصولی گمرکات استان در 9 ماهه سال‌جاری را 3 هزار و 848 میلیارد و 902 میلیون و 421 هزار ریال بوده که این رقم نسبت به مدت زمان مشابه سال قبل 20 درصد کاهش داشته است.

 

افزایش مسافرت به ارمنستان و جمهوری آذربایجان

منبع: باشگاه خبرنگاران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۲۸۷۰۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تامین ارز واردات کالا‌های اساسی از ۴.۲ میلیارد دلار گذشت

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، علی طرزعلی در گفتگو با خبر ۱۴ گفت: برای کالا‌های اساسی به نرخ ۲۸۵۰۰ تومان یک میلیارد و ۲۶ میلیون دلار، برای نیاز صنعت و تجهیزات تولید به نرخ ۴۱ هزار تومان مبلغ ۲ میلیارد و ۳۸۳ میلیون دلار و برای خدمات ۱۱۷ میلیون و برای واردات در مقابل صادرات به نرخ توافقی ۶۸۹ میلیون دلار تامین ارز صورت گرفت.

طرزعلی بیان داشت: برای واردات کالای اساسی کشاورزی شامل گندم، دانه‌های روغنی و نهاده‌های دامی ۹۳۰ میلیون دلار، برای دارو، مواد اولیه دارویی و تجهیزات پزشکی ۹۶ میلیون دلار و در مجموع یک میلیارد و ۲۶ میلیون دلار برای کالای اساسی و دارو ارز پرداخت شد.

معاون مرکز مبادله ارز و طلای ایران افزود: تامین ارز نیمایی برای «صنایع حمل و نقل و خودرو» معادل ۴۶۲ میلیون دلار، «صنایع تجهیزات برق و الکترونیک» معادل ۲۲۳ میلیون دلار، «صنایع معدنی» معادل ۱۶۷ میلیون دلار، «ماشین آلات و تجهیزات تولید» معادل ۱۳۸ میلیون دلار و «منسوجات و پوشاک» معادل ۱۹۴ میلیون دلار صورت گرفته است. این گروه‌های صنایع همچنین به ترتیب ۱۹۷، ۲۹، ۱۷۴، ۱۰۳ و یک میلیون دلار ارز توافقی یا واردات در مقابل صادرات تا پایان روز هفتم اردیبهشت ماه سال جاری دریافت کرده اند. علاوه بر این گروه ها، یک میلیارد و ۱۹۹ میلیون دلار ارز نیمایی و ۱۸۳ میلیون دلار ارز واردات در مقابل صادرات به سایر صنایع اختصاص داده شده است.

طرزعلی در پایان افزود: تاکنون بیست مرحله حراج شمش طلا در مرکز مبادله ارز و طلای ایران انجام شده است و در مجموع ۲۷۱۶ کیلوگرم طلا عرضه و فروخته شده است.

دیگر خبرها

  • ۵۰ میلیارد دلار صادرات غیرنفتی در کشور انجام شد
  • صادرات ۷۰ قلم کالا از مازندران
  • تامین ارز واردات کالا‌های اساسی از ۴.۲ میلیارد دلار گذشت
  • توسعه صادرات گیاهان دارویی با تکمیل زنجیره ارزش
  • صادرات ۴۸۹ میلیون دلاری نساجی/ واردات به ۲.۲ میلیارد دلار رسید
  • ۵۶ درصد صادرات زنجان به کشور ترکیه اختصاص دارد
  • افزایش ۴۱ درصدی ارزش صادرات کالا از خراسان جنوبی
  • افزایش ۴۶ درصدی ارزش دلاری صادارت غیرنفتی از گمرکات استان گلستان
  • صادرات ۵۰۰ میلیون دلار اقلام نساجی در سال گذشته
  • صادرات محصولات نساجی به ۴۸۹ میلیون دلار رسید