Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - با پيگيري‌هاي خبرگزاري تسنيم، عمليات گازرساني به 16 روستاي محور "افرينه" پلدختر که متوقف شده بود دوباره آغاز شد. به گزارش خبرگزاري تسنيم از پلدختر، در دومين روز از دهه فجر سال گذشته همزمان با سراسر کشورو درلرستان با حضور عراقي معاون وزير نفت، استاندار، فرماندار وجمعي از مسئولان محلي به صورت تلفني همزمان با مراسم کلنگ زني 217 طرح گازرساني لرستان، کلنگ زني گازرساني به 16 روستا در پلدختر آغاز شد که اين آيين کلنگ زني به صورت نمادين در منطقه برگلان سوخته زورانتل از توابع معمولان برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


ولي چند ماهي از عمليات اجرايي اين پروژه گازرساني نگذشته بود که به دلايل نامعلومي طرح گازرساني به 16 روستاي منطقه "افرينه" پلدختر متوقف شد؛ به دنبال توقف عمليات گازرساني به روستاهاي "افرينه" خبرگزاري تسنيم پيگير اين موضوع شد و در گزارشي با عنوان "سوز سرما کنار چاه‌هاي نفت؛ مردم روستاهاي پلدختر از سرما به خود مي‌لرزند + فيلم" مشکل توقف عمليات گازرساني و نبودسوخت لازم براي مردم اين منطقه را بررسي کرد.

معارضين محلي عامل توقف عمليات گازرساني به روستاهاي "افرينه"
بعد از اين ماجرا مسئولان استان در تماس تلفني قول حل مشکل در سريعترين زمان را دادند تا اينکه روز گذشته حشمت الله شمس خرم آبادي مديرعامل شرکت گاز استان لرستان در باره توقف عمليات گازرساني به روستاهاي "افرينه" پلدختر اظهار داشت: محور افرينه از توابع شهرستان پل‌دختر پرجمعيت است و در صدد بوديم ضريب نفوذ را نيز افزايش دهيم و با توجه به اينکه پروژه آن اي پي سي بود شامل طراحي، تامين کالا و اجرا که زمان خاصي مي‌طلبيد که نهايتاً در ايام دهه فجر سال گذشته پيمانکاران مربوطه وارد اين پروژه شدند.
شمس خرم‌آبادي افزود: تنها مشکل و معضل ما در افرينه معارضين محلي بودند که حتي در زمينه مطالعات و طراحي نيز مخالفت مي‌کردند، سبب درگيري و زد و خورد نيز شدند و در نتيجه با عقب‌گرد پيمانکاران پروژه تعطيل شد.
وي در بيان رفع مشکل پروژه افرينه عنوان کرد: خوشبختانه هفته پيش پيمانکار اصلي اين پروژه قراردادي با پيمانکار محلي و قوي آن منطقه منعقد کرده و گازرساني به 15 روستاي اين محور وارد فاز اجرايي شده که در صورت عدم ايجاد مزاحمت مردم منطقه روستاهاي اين محور و خود روستاي افرينه با تعداد يک هزار و 750 خانوار سال آينده از گاز بهره‌مند خواهند شد.

از مسئولان انتظار دارين مشکل را حل کنند
علي سلطانپور دهيار روستاي افرينه در گفت‌وگو با خبرنگار تسنيم در پلدخترگفت: مرکز دهستان افرينه با 2000 نفر جمعيت ساکن در اين روستا و 7500 نفر در 39 روستاي وابسته با توجه به فرارسيدن فصل سرما با مشکلات زيادي روبه‌رو است و مردم اين دهستان بايد 4 روز در نوبت نفت بمانند تا بتوانند يک گالن 220ليتري نفت را براي خانواده خود نفت تهيه کنند که از مسولان انتظار داريم مشکل را حل کنند.
وي با اشاره به مشکلات مردم در نبود گاز و سوخت کافي افزود: عمده‌ترين و اساسي‌ترين مشکل ما بحث گازرساني به دهستان افرينه است؛ آرزوي مردم منطقه افرينه گازرساني به اين روستا است و از مسئولان انتظار داريم اين موضوع را پيگيري کنند که حداقل تا سال آينده ما بتوانيم از نعمت گاز برخوردار شويم.

عمليات اجرايي گازرساني به 16روستاي افرينه آغاز شد
حميدرضا کبودي رئيس اداره گاز پلدختر در گفت وگو با خبرنگار تسنيم در پلدختر اظهار داشت: 25 روز پيش کار عمليات اجرايي گازرساني به روستاي افرينه و روستاهاي اطراف آن آغاز شده بود که به علت ناکارآمدي پيمانکار بعد از پنج روز عمليات اجرايي متوقف وما مجبور شديم او را خلع کرديم و پيمانکار توانمند جايگزين شد که پيمانکار جديد عمليات اجرايي را روز گذشته آغاز کرده است.
وي افزود: در حال حاضر پيمانکار در محدود بن لار به سرنجه مشغول فعاليت است تا عمليات گازرساني با سرعت اجرا شود
به گزارش تسنيم، شهرستان پلدختر داراي 330 روستا است که 105 روستاي آن بالاي بيست خانوار جمعيت دارد ذا طبق قانون گاز رساني به اين دسته روستاها در دستور کار شرکت گاز استان قرار گرفته است.

شهرستان پلدختر ازنفت خيزترين شهرستان‌هاي کشور و نفت خيزترين شهرستان لرستان است که داراي پالايشگاهاي فراوان نفت وگاز است؛ از مهم ترين چاه‌هاي نفت و گاز مي‌توان به چاه نفت و گاز روستاي موراني واقع در 15 کيلومتري پلدختر اشاره کرد. همچنين مي‌توان از پالايشگاه‌هاي پمپاژ پلدختر به پالايشگاه تنگ فني و پالايشگاه نفت آسار و پالايشگاه افرينه نام برد. ولي با اين وجود مردم منطقه با مشکلات فراواني روبرو هستند.
دهستان افرينه با بيش از 39 روستا و هفت هزار نفر جمعيت باتوجه به شروع فصل سرما به علت کمبود نفت و اجرايي نشدن عمليات گازرساني با مشکلات فراواني روبرو است.
انتهاي پيام/

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۲۸۷۲۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تصادف در محور پلدختر به خرم‌آباد ۸ مصدوم برجا گذاشت

به گزارش خبرگزاری مهر، حمزه مهری با اشاره به وقوع یک فقره تصادف در محور پلدختر به خرم آباد اظهار داشت: دو دستگاه خودروی سواری پژو ۴۰۵ و سمند در ۵۰۰ متری بعد از پل تاریخی در ورودی شمالی شهر پلدختر با هم برخورد کردند که شدت تصادف به حدی بود که هشت نفر از سرنشینان دو خودرو مصدوم شدند.

وی افزود: مصدومین این حادثه به وسیله سه دستگاه آمبولانس به بیمارستان امام خمینی (ره) پلدختر اعزام شدند.

رئیس فوریت‌های پزشکی پلدختر عنوان کرد: دو نفر از مصدومین بعد از انتقال به بیمارستان پلدختر و انجام اقدامات اولیه به خرم آباد و تهران اعزام شدند.

کد خبر 6082484

دیگر خبرها

  • آغاز عملیات پروژه مشارکتی حضرت ولی عصر(عج) در منطقه ۱۲ اصفهان
  • آغاز ساخت یادمان شهید گمنام در بوستان فدک
  • تصادف در محور پلدختر به خرم‌آباد ۸ مصدوم برجا گذاشت
  • آغاز طرح تکمیلی ایمن‌سازی فلج اطفال در نیشابور
  • عملیات عمرانی سردرب بازار حرم‌خانه تبریز آغاز شد
  • آغاز عملیات اجرایی بهسازی در ۹۲ روستای کبودرآهنگ
  • گازکشی نشدن برخی از محله‌های روستای بهارستان و دردسرساز شدن آن برای اهالی
  • برخورداری ۴۸ روستای آستارا از نعمت گاز طبیعی
  • آغاز عملیات عمرانی یادمان شهید گمنام در بوستان فدک
  • اجرای ۲۰۲ کیلومتر عملیات شبکه خط تغذیه گاز در همدان