Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ساتین»
2024-03-19@03:32:45 GMT

مقایسه پژو ۴۰۵ slx tu5 با پژو ۴۰۵ glx + عکس و قیمت

تاریخ انتشار: ۶ دی ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۶۲۸۷۷۸۶

مقایسه پژو ۴۰۵ slx tu5 با پژو ۴۰۵ glx + عکس و قیمت

پژو ۴۰۵ glx بهتره یا slx ، معایب پژو ۴۰۵ tu5 ، تفاوت پژو gli با glx ،مشخصات فنی slx tu5 ،قیمت پژو جی ال  ایکس tu5 ، بهترین سال تولید ۴۰۵ ، پژو ۴۰۵ glx داشبورد جدید ، نقد و بررسی پژو ۴۰۵ glx ،عیب یابی پژو ۴۰۵ دوگانه سوز ، نظرات در مورد پژو ۴۰۵ slx tu5  ، بررسی تخصصی پژو ۴۰۵ دوگانه سوز ، قیمت پژو ۴۰۵ slx ، معایب پژو ۴۰۵ slx ، پژو ۴۰۵ slx با موتور tu5 ، مشخصات پژو ۴۰۵ tu5 ، نمای داخلی پژو ۴۰۵ slx داشبورد جدید ، پژو ۴۰۵ slx اسپرت ،قیمت پژو اس ال ایکس tu5

در میان خودروهای تولید داخل خودروی «پژو ۴۰۵» یک خودروی بسیار محبوب و پرطرفدار است این خودرو از زمان نخستین عرضه اش تا به حالا موفق گردیده است تا فروش خیلی خوبی را تجربه نماید .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در سال ۱۹۸۸ این خودرو در کشور فرانسه و توسط کمپانی «پژو» به تولید رسید .

خودروی «پژو» فرانسه در همان سال های معرفی اش به بازار موفق به کسب جوایز بسیار و عناوین متعدد گشت .

یکی از محاسنی که خودروی «پژو ۴۰۵» دارد این است که : موتور این خودرو به دلیل قدیمی بودنش دارای لوازم یدکی فراوان و قطعات زیاد است و همچنین تعمیرات آن نیز به سادگی میسر است .

موتور این خودرو XU7JP/L3 می باشد که توانایی ۱۰۰ اسب بخاری در کنار گشتاور۶۰۰۰۰ دور در دقیقه را دارد .

پژو ۴۰۵ SLX را می توان به فیس لیفتی از پژو ۴۰۵  نامید که با تغییراتی در ظاهر و تجهیزات خودرو همراه شده است در زیر به تفاوت های میان SLX  و GLX اشاره می کنیم.

تفاوت های میان پژو SLX  وپژو GLX:

–          بادگیر صندوق عقب در پژو ۴۰۵ SLX

–          چراغ مه شکن در در پژو ۴۰۵ SLX

–          چراغ جلو و عقب جدید برای اس ال ایکس

–          زه جانبی کرومی (مدل پژو پارس)، جلوپنجره جدید با لوگوی آب کروم

–          کلید بازکن صندوق عقب از داخل اتاق، سیستم بهبودیافته کنترل موتور (EMS)

–          موتور ۱۶۰۰ با ۱۶ سوپاپ (موتور TU5) با ۱۱۰ اسب بخار قدرت

تجربه رانندگی با پژو ۴۰۵ SLX

در مدل ۱٫۶ لیتری تی یو فایو خودروی «پژو ۴۰۵ SLX» از موتوری بهره گرفته شده است که برای خودروی «پژو ۲۰۶» بوده است لذا مشخص است که این موتور برای خودروی سنگینی چون « پژو ۴۰۵» مقداری ضعیف می باشد .

در نسخه ۱٫۸ لیتری خودروی «پژو ۴۰۵ SLX» شاهد بهتر عملکردن آن در مقایسه با نسخه ۱٫۶ لیتری در جاده های کوهستانی و پرشیب خواهیم بود .

عملکرد بهتر خودروی «پژو ۴۰۵ اس ال ایکس » در نسخه ۱٫۸ لیتری به دلیل  ضرایب بهتر گیرباکس و گشتاور بیشتر تولید پیشرانه می باشد .

در واقع در راستای کاستن از مصرف سوخت، ضرایب گیرباکس مدل ۱٫۶ لیتری «۴۰۵ SLX » به خصوص در دنده های ۵ و ۴ بیش از حد سبک در نظر گرفته شده اند که در شهر های مرتفع (به دلیل کاهش غلظلت هوا و کاهش قدرت موتور) و مسیر های کوهستانی مشکل ساز می شود.

بنابراین اگر قصد خرید یکی از این دو مدل را دارید می توان اینطور نتیجه گیری کرد که مدل TU5 یا ۱٫۶ لیتری SLX به سبب تکنولوژی جدید تر پیشرانه در رانندگی درون شهری، مصرف سوخت کمتری را ارائه می دهد و برای رانندگی در مسیرهای کفی و اتوبانی نیز نسبتا قابل قبول ظاهر می شود.

اما اگر زیاد به مسافرت خانوادگی می روید و در مسیرهای کوهستانی تردد دارید، مدل ۱٫۸ لیتری عملکرد مناسب تری را ارائه می دهد، هرچند متاسفانه مشکل سوختن واشر سرسیلندر و عواقب ناشی از آن در مدل های XU7 (1.8 لیتری) بیشتر از نمونه کوچکتر دیده می شود.

پژو ۴۰۵ SLX این روزها تنها با پیشرانه ۱٫۵ لیتری TU5 (مشترک با ۲۰۶ تیپ پنج، سمند و پارس LX) با قدرت حدودی ۱۰۶ اسب بخار روانه بازار می شود، اما در روزهای نخست تولید (۱۳۸۹) چند سری از این مدل با موتور قدیمی تر خانواده ۴۰۵ (XU7) تحویل خریداران می شدند که خودرو مورد آزمایش نیز یکی از آن هاست.

حالا به سراغ خودرو کارکرده مورد آزمایش می رویم. پس از استارت زدن، صدای پیشرانه ۴ سیلندر ۱٫۸ لیتری آن به گوش می رسد که می تواند پس از صدای پیکان و  پراید، خاطره انگیز ترین صدای پیشرانه برای اکثر ایرانیان باشد.

کلاچ آن هماهنگی خوبی با دریچه گاز دارد و شتاب گیری بدون تاخیر آغاز می شود. قبل از این که به هماهنگ کردن قدرت ۹۷ اسب بخار و ۱۵۳ نیوتون متر گشتاور موتور با کلاچ عادت کنید ممکن است چند باری در شروع حرکت خاموش کنید.

البته برای به کارگیری بهتر آن، می توانید پارک دنده عقب در پارکینگ و تنها با رها سازی نصفه کلاچ را امتحان کنید که حتی بدون گاز دادن از شیب نیز به راحتی بالا می رود!

بعد از عادت کردن به این وضعیت دیگر مشکلی برای شتابگیری نخواهید داشت. در شروع حرکت پژو به دلیل پوشیدن کفش های جدید و پهن تر به مقدرا بسیار کمی هرزگردی دارد و به سرعت تعویض دنده را طلب می کند.

بالاخره در دنده ۳ سرعت به صد کیلومتر در ساعت می رسد، ولی انتظار بی جا از آن نداشته باشید. در همان حال محکم ترمز را فشار می دهم تا هم زمان عملکرد ترمز های دیسکی جلو و کاسه ای عقب را بسنجم.

در ترمزگیری های شدید پژو بسیار نرم عمل می کند و در مسیری صاف باقی می ماند، اما یکی از ضعف های ترمز در دست انداز ها و سرعت گیر ها مشخص می شود. اگر کاملا به عملکرد ونحوه عکس العمل آن مسلط نباشید، تجربه حداقل یک برخورد کوچک سپر به سپر را با خودروی جلویی در کارنامتان ثبت خواهید.

در واقع ترمز در مواجه با ناهمواری ها عملکردی متفاوت را در مقایسه با سطح صاف و مسیر هموار از خود به نمایش می گذارد و از آنجا که تعداد دست اندازها و چاله های خیابان های ایران نیز به هیچ عنوان کم نیست باید انتظار نگرفتن ترمز در رانندگی روزمره را داشته باشید و فاصله بسیار مطمئنی را با خودروهای دیگر حفظ کنید.

شتاب گیری  صفر تا صد پژو ۴۰۵ در زمانی در حدود ۱۳٫۵ ثانیه انجام می شود و در عرض ۴ ثانیه سرعت خودرو با استفاده از تمام قوای ترمزی دوباره به صفر خواهد رسید.

از مبحث سرعت و شتاب که بگذریم باید به پایداری آن هم بپردازیم. ۴۰۵ در صورتی که به تنهایی وظیفه جا به جایی راننده را برعهده داشته باشد، در پیچ های تند و پی در پی کمی تنبلی از خود نشان می دهد.

در ارتفاع عادی و کارخانه ای خودرو ( که دسته کمی از از خودروهای کراس اوور ندارد)، متوجه پهلو انداختن و حرکت گهواره ای بدنه در پیچ ها به چپ و راست می شوید.

در واقع اگر صندلی آن برجستگی کوچک در پهلو ها را نداشت، احتمالا در هر پیچ جایتان با صندلی کناری عوض می شد. اما با کمی تغییر ارتفاع در جهت مخالف تفکرات کارخانه ای، اوضاع بسیار بهتر خواهد شد.

این را به منزله تشویق ما به کف خواب کردن خودرو ندانید، بلکه منظور ما حداکثر سه سانتی متر کاهش ارتفاع است که آن نیز در پایداری و حفظ جان شما در جاده های کوهستانی کمک شایانی خواهد دارد

به هرحال پس از کاهش ارتفاع، پایداری این خودرو در پیچ ها قابل قبول است و گاهی اوقات بیش از حدی که انتظار دارید به کمک شما خواهد آمد و فرمان حس واقعی چرخ ها را به شما منتقل می کند.



تفاوت های مشخصات فنی پژو ۴۰۵ GLX و پژو ۴۰۵ SLX:مشخصات / نامپژو ۴۰۵ GLXپژو ۴۰۵ SLXنوع موتورXU7JP/L3TU5حجم موتور (cc)۱۷۶۱۱۵۸۷حداکثر توان موتور (hp)۱۰۰ اسب بخار در ۶۰۰۰ دور در دقیقه۱۰۸ اسب بخار در ۵۶۰۰ دور در دقیقهحداکثر گشتاور (Nm)۱۵۳ نیوتن متر در ۳۰۰۰ دور در دقیقه۱۴۲ نیوتن متر در ۴۰۰۰ دور در دقیقهنسبت تراکم۹.۳۱۰.۵تعداد سوپاپ۸۱۶نوع سوخت سازگاربنزین بدون سرب با اکتان ۸۷ و ۹۵بنزین بدون سرب با اکتان ۸۷ و ۹۵سیستم انژکتوریپاشش چند نقطه ایپاشش چند نقطه ایاستاندارد حد آلایندگییورو۴بهینهیورو۴بهینهحداکثر سرعت (km/h)۱۹۰۱۹۰شتاب صفر تا ۱۰۰ (ثانیه)۱۱۱۳.۲سیستم انتقال قدرت۵ دنده دستی (BE3)۵ دنده دستی (BE3)مصرف سوخت (در ۱۰۰ کیلومتر ) در شهر (لیتر)۱۲.۸۱۰.۱مصرف سوخت (در ۱۰۰ کیلومتر ) خارج شهر (لیتر)۶.۸۶مصرف سوخت (در ۱۰۰ کیلومتر ) ترکیبی (لیتر)۹۷.۵طول خودرو (mm)۴۴۰۸۴۴۰۸عرض خودرو(mm)۱۶۹۴۱۶۹۴ارتفاع خودرو (mm)۱۴۱۰۱۴۱۰فاصله بین دو محور چرخهای عقب و جلو (mm)۲۶۶۹۲۶۶۹وزن خالص خودرو بدون سرنشین با مخزن پر و بدون تجهیزات اضافی (kg)۱۱۰۰۱۱۲۰گنجایش مخزن سوخت (لیتر)۷۰۷۰حجم فضای صندوق عقب (دسی متر مکعب)۴۷۰۴۷۰

 

تفاوت های امکانات و آپشن های پژو ۴۰۵ GLX و پژو ۴۰۵ SLX:امکانات / نامپژو ۴۰۵ GLXپژو ۴۰۵ SLXاستاندارد آلایندگییورو۴بهینهیورو۴بهینهترمزترمز ضد قفل ABS و EBD،ترمز جلو دیسکی خنک شونده، ترمز عقب کاسه ایترمز ضد قفل ABS و EBD،ترمز جلو دیسکی خنک شونده، ترمز عقب کاسه ایکیسه هوای ایمنیکیسه هوای راننده و سرنشینکیسه هوای راننده و سرنشینفرمانهیدرولیکهیدرولیکسیستم تهویهدستیدستیسیستم صوتیبلندگوی جلو، سیستم صوتی پیشرفتهبلندگوی جلو، سیستم صوتی پیشرفتهچراغهاچراغ سقفچراغ مه شکن جلو،چراغ جلو و عقب کریستالیآیینه‌هاآیینه های جانبی برقیآیینه های جانبی برقیشیشه هاشیشه بالابر برقی درهای جلوشیشه بالابر برقی درهای جلوتزئیناتتریم بژ، مجموعه جدید داشبورد (پشت آمپر، کنسول وسط، سر دسته دنده، پنل وسط)تریم بژ،سپر همرنگ بدنه، بادگیر صندوق عقب با چراغ سوم ترمز، زه جانبی کرومی ، جلوپنجره جدید با لوگوی آب کروم ، مجموعه جدید داشبورد (پشت آمپر، کنسول وسط، سر دسته دنده، پنل وسط)تجهیزات ایمنیایموبیلایزر، قفل مرکزی با ریموت رادیوییایموبیلایزر، قفل مرکزی با ریموت رادیوییرینگ و لاستیکفولادی ۱۴اینچفولادی ۱۴اینچصندلیتنظیم اهرمی پشتی صندلی جلوتنظیم اهرمی پشتی صندلی جلوسایر تجهیزاتکلید بازکن صندوق عقب از داخل اتاقکلید بازکن صندوق عقب از داخل اتاق، سیستم بهبودیافته کنترل موتور (EMSقیمت پژو ۴۰۵ جی ال ایکس و slx  در بازار / دی ماه ۹۶نام خودروقیمت بازار ( تومان )قیمت کارخانه ( تومان )پژو GLX 405 . کد ۲۵۶۳۴۲۹,۶۰۰,۰۰۰۳۰,۷۰۹,۰۰۰پژو GLX 405 دوگانه سوز . کد ۲۷۲۲۲۳۲,۵۰۰,۰۰۰۳۲,۳۹۴,۰۰۰پژو SLX 405 . کد ۲۲۰۰۹۳۱,۸۰۰,۰۰۰۳۲,۶۰۸,۰۰۰

ساتین

منبع: ساتین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت saten.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ساتین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۲۸۷۷۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشف محموله قاچاق در دشتستان

 سرهنگ محمدرضا محمودیان روز شنبه در جمع خبرنگاران بیان داشت: مأموران ایستگاه بازرسی شهید صلاحی یک دستگاه ایسوزو را به ظن حمل کالای قاچاق متوقف کردند. 

فرمانده انتظامی دشتستان گفت: مأموران در بازرسی از این وسیله نقلیه یک دستگاه موتور خودرو به مارک هیوندای مستعمل، ۵۰۰ دستگاه ترموستات، ۱۵۰ عدد لامپ ال‌ای دی فندکی خودرو، ۳۰ عدد دسته موتور خودرو و ۱۰ حلقه لاستیک به مارک‌های مختلف که همگی خارجی و فاقد هرگونه اسناد و مدارک مثبته گمرکی بودند را کشف کردند.

سرهنگ محمودیان، با بیان اینکه کارشناسان ارزش محموله‌های کشف شده را ۱۲ میلیارد ریال برآورد کردند، تصریح کرد: در همین راستا یک نفر دستگیر که پس از تشکیل پرونده به مرجع قضائی ذی صلاح معرفی شد.

باشگاه خبرنگاران جوان بوشهر بوشهر

دیگر خبرها

  • دیپال جی318 ؛ شاسی بلند جدید چانگان در راه بازار (+تصاویر)
  • اینفوگرافیک | مقایسه دیه یک فرد در سال ۱۴۰۳ با قیمت خودرو!
  • شرایط فروش فیدلیتی پرایم و پرستیژ + جدول فروش
  • قیمت خودرو امروز ۲۷ اسفند + جدول
  • قیمت نهایی فیدلیتی پرستیژ تیپ ۱ و ۲ اعلام شد
  • کشف محموله قاچاق در دشتستان
  • مقایسه قابل توجه قدرت خرید دستمزد کارگران با قیمت سکه
  • تولید یک میلیون و ۳۴۰ هزار خودرو در ۱۴۰۲
  • گل GTI ؛ خودرو 30 ساله ای که هنوز هم حریف می طلبد! (+فیلم و عکس)
  • گل GTI ؛ خودرو 30 ساله ای که هنوز هم حریف می طلبد! (+عکس)