Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-03-19@08:00:04 GMT

دولت نسبت به مسکن مهر فولادشهر بی تفاوت نیست

تاریخ انتشار: ۶ دی ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۶۲۸۸۰۲۲

دولت نسبت به مسکن مهر فولادشهر بی تفاوت نیست

اصفهان- ایرنا - مدیر عامل شرکت عمران شهر جدید فولادشهر گفت: دولت نسبت به مسکن مهر فولادشهر بی تفاوت نیست وتمام نیازهای مسکن مهر را مصوب کرده است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، حمیدرضا شیروانی شامگاه سه شنبه در نشست خبری نه با اشاره به سابقه شکل گیری فولاد شهر گفت: بر اساس سرشماری جمعیت سال 95 جمعیت فولادشهر 80 هزار نفر بوده وامسال جمعیت این شهر به 105 تا 110 هزار نفر هم رسیده است که احتمال افزایش آن نیز وجود دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با بیان اینکه فولاد شهر از نظر شهرسازی فراز و نشیب های زیادی داشته گفت:ابتدا قرار بوده که 63 هزار واحد در این شهر ساخته شود اما در نهایت ساخت 31 هزارواحد به تصویب رسید که در قالب برزن های ایثار و فرهنگ ساخته شده اند قسمتی نیز در برزن c ساکن هستند.
وی با اشاره به بالا بودن اجاره بهای مسکن گفت: مالکان 30 هزار واحد مسکن مهر ترجیح می‌دهند به‌جای اجاره خانه در منزل خود اسکان گزینند هرچند زیرساخت های آن به طور کامل تکمیل نشده باشد.
مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید فولادشهر یکی از مهمترین پیگیری ها ی صورت گرفته خود را از بدو ورود به شرکت عمران رفع اختلاف ها در خصوص مشکلات و معضلات بهای تمام‌شده واحدهای مسکونی عنوان کرد و گفت: با توجه به افزایش قیمت در طول زمان ساخت واختلاف‌ نظر مردم و پیمانکاران از سال گذشته بهای تمام‌شده بیش از هشت هزار واحد مسکونی و تجاری حل‌وفصل و در قالب توافق طرفین موضوع فیصله پیدا کرد.
وی با اشاره به موضوع خدمات در مسکن مهر گفت: با توجه به رکود اقتصادی و اینکه ما شرکت درآمد هزینه ای هستیم یعنی هیچ ردیف و بودجه دولتی به ما تعلق نمی‌گیرد تنها راه کسب درآمد ما فروش و واگذاری زمین‌ها و ساختمان در قالب انجام پروژه های مشارکتی و یا فروش زمین است هرچند از ابتدای سال جاری برغم چند نوبت آگهی فراخوان تعداد دو نفر با مبلغ 400 میلیون تومان در مناقصه حضور داشتند.
وی در خصوص خدمات زیربنایی و روبنایی صورت گرفته در سال گذشته نیز اظهار کرد: فعال شدن پیمانکاران، انتقال پساب مسکن مهر به طول 1500 متر در عمق 12 متری زمین با قطر لوله یک و نیم متر که از زیر جاده نجف آباد عبور می کرداز جمله اقدامات مهم این شرکت است و در صورتی که این کار انجام نمی شد پس زدگی فاضلاب در فولاد شهر را شاهد بودیم وی افزود: خط انتقال پساب فاضلاب مسکن مهر و تأسیسات زیر بنایی با هزینه 3 میلیارد و 500 میلیون تومان انجام‌شده است.
شیروانی اظهار داشت: فولادشهر شهری با ساختار نوین شهرسازی و خدماتی است به نحوی که در سطح شهر هیچ کابل و تیر برق هوایی پنج رشته‌ای مشاهده نمی‌شود چراکه به‌ صورت مهندسی‌شده تمام سیستم برق‌ کشی به صورت زیر زمینی است.
مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید فولادشهر افزود: بر اساس قانون ایجاد شهرهای جدید دستگاه های اجرایی باید متناسب با پیشرفت شهر نسبت به پیش‌بینی امکانات و خدمات زیربنایی و روبنایی شهر اقدام کنند اما متاسفانه این اتفاق نیفتاد به عنوان مثال آموزش و پرورش باید با پیش بینی ورود جمعیت دانش آموز نسبت به ساخت و ساز متناسب اقدام کند که نکرده است به طوری که از سال گذشته تاکنون در فولادشهر چهارهزار نفر به جمعیت دانش ‌آموزی اضافه‌شده که در نوع خود بی سابقه است و حتی در شهرهای بزرگ نیز به یکباره 20 درصد به جمعیت موجود اضافه نشده اند که علت اصلی آن فراهم کردن زیرساخت‌های مسکن مهر و پروژه های انبوه‌سازی در فولادشهر است.
شیروانی تصریح کرد: در سال گذشته 6 باب مدرسه به مناقصه گذاشته شد که اولین مدرسه بعد از 10 ماه در محلات ایثار به بهره برداری رسید همچنین 2 باب مدرسه و مسجد امام جواد(ع) نیز در دهه فجر افتتاح می‌شود. از سوی دیگر سال گذشته 28 میلیارد تومان قرارداد اجرایی با پیمانکار بسته شدو امسال مازاد بر آن قراردادها بیش از 16و نیم میلیارد تومان صرف قرارداد با پیمانکاران ، 10میلیارد تومان آگهی مناقصه موجود داریم و 44 میلیارد تومان در حال تکمیل اسناد مناقصه تا پایان سال جاری هستیم. همچنین پنج میلیارد تومان نیز به‌منظور مطالعات اصلاحی و تکمیل پروژه خط مترو هزینه شده است.
شیروانی در خصوص عملکرد شرکت عمران در بحث آب عنوان کرد: خط انتقال آب در دو پیمان 800 متر و سه هزار و 200 متر همراه با ساخت پمپخانه مربوطه به صورت جدی در حال پیگیری است.
مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید فولادشهر ادامه داد: به‌منظور ایجاد فضاسازی مناسب شهری حدود 8 میلیارد تومان صرف محوطه‌سازی شهری شده است که سال گذشته بیش از سه میلیارد صرف آسفالت و هفت ونیم میلیارد محوطه سازی در دستور کار مردم به ویژه مسکن مهر قرار دارد.
وی با بیان اینکه شهر از نظر ما فقط مسکن مهر نیست گفت: در برزن B محله ب 9طرح در حال تصویب و آماده سازی است در مرکز برزن سی نیز محوطه سازی و تکمیل خدمات در دستور کار است همچنین حلقه مفقوده بین برزن سی و مسکن مهر به نام برزن دی بود که اسناد مناقصه عملیات آماده سازی آن با حدود هشت میلیارد تومان برآورد اعتبارشروع و حالت بیابانی بین این دو فیصله پیدا می کند.
وی با اشاره به شعار سال 96 عنوان کرد: اگر 85 میلیارد تومان بودجه شرکت عمران را بتوانیم محقق کنیم و پروژه ها را اجرا کنیم بهترین خدمت را به مقام معظم رهبری و مردم کرده‌ایم. چرا که هدف ما تسهیل فعالیت عمرانی و است که باعث اشتغال زایی خواهد شد.
مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید فولادشهر با اشاره به اینکه فعالیت‌های عمرانی پروسهٔ طولانی داردافزود: این روند شامل تامین اعتبار تکمیل مدارک آگهی مناقصه و فراخوان است که سختی های را در کار ایجاد می کند اما با رویه ای که در شرکت عمران تعریف شده کارها بر وفق مراد است.
وی از ساخت کلانتری دیگری با اعتبارات شرکت عمران خبر داد و همچنین مرکز جامع سلامت با هزارو 800 متر زیربنا و سه نیم میلیارد تومان عملیات نازک کاری آن به مناقصه گذاشته شده که دارای اورژانس در مسکن مهر خواهد بود.
شیروانی در خصوص فضای سبز و محوطه سازی در اطراف واحدهای مسکونی گفت: برای حل این معضل، از منابع خود هزینه می کنیم اما این هزینه جزو مطالبات شرکت عمران قرار خواهد گرفت. همچنین آبیاری فضای سبز از طریق شیوه های نوین آبیاری تحت فشار و پساب صورت خواهد گرفت.
وی همچنین از تسهیلات ویژه این شرکت برای فروش عرصه بدون سود خبر داد و گفت: این زمین ها اجاره 99 ساله است که افراد مالک عرصه نیستند و این ساختمان با داشتن استهلاک از ارزشش کم خواهد شد که در نتیجه مالکان در پی واگذاری آن می روند که ممکن است با یک بحران اجتماعی مواجه شویم؛ بنابراین با مجوز اخذ شده افراد با استفاده از تخفیف 60 درصدی نسبت به زمین مجاور و شرایط ویژه می توانند دریافت کنند.
وی در خصوص خط مترو اصفهان، فولادشهر عنوان کرد: 23 کیلومتر از این مسیر باقیمانده که بیشتر از اراضی کشاورزی فلاورجان و درچه عبور می کند درمسیر قبلی از ابتدا تا کنون حدود دوهزار و 500 متر طول تا کنون آزاد سازی شده است چون منابعی برای آزادسازی و تملک نداشتیم همچنین پیشنهاد جایگزین مطرح شد که به جای عبور از اراضی مشاعی کشاورزی با هزینه‌ای بیشتر از مسیر کندرو اتوبان ذوب‌آهن و اصفهان استفاده شود که آزاد سازی آن بهتر صورت گیرد.
وی افزود : برای این کار در حال تهیه اسناد مناقصه شش‌میلیارد تومانی حدفاصل بیمارستان فولادشهر تا کانال آب هستیم همچنین حدود 200میلیون تومان نیز برای تهیه طرح مطالعات دو مسیر و اینکه تصمیم گیری نهایی صورت بگیرد نیز در حال انجام است اما در هرصورت مترو تا پنج سال آینده قابل بهره برداری نیست.
وی در پاسخ به سئوال خبرنگاران مبنی بر الحاق زمین های فولاد شهر به نجف آباد تاکید کرد: این مساله هنوز منتج به نتیجه نهایی نشده اما در گذشته 8 هزار و 100 هکتار اراضی فولادشهر طبق طرح جامع تعریف شده بود که تا میدان شهر نجف آباد جلو می رفت ولی به این معنی نیست که مسکن مهر در آخر شهر گذاشته شده اما در بازنگری طرح جامع به دلایل مختلف آن عدد به 3 هزار و 100 هکتار کاهش پیدا کرد که مسکن مهر در حال حاضر مرز ما و شهرستان نجف آباد است و تعمد خاصی در کار نبوده است.
فولادشهر از توابع شهرستان لنجان با دارا بودن بیش از 88 هزار نفر جمعیت در 25 کیلومتری جنوب غربی اصفهان قرار دارد.
پ/7139 خبرنگار: محسن سلیمیان - انتشار دهنده : عمادی

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۲۸۸۰۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مولدسازی دستور کار مجموعه وزارت راه و شهرسازی در سال جدید است

وزیر راه و شهرسازی از معاونان خود خواست تا در سال ۱۴۰۳ مولدسازی را در دستور کار خود قرار دهند و در تامین مالی پروژه‌ها از مولدسازی بهره لازم را ببرند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، مهرداد بذرپاش در آخرین جلسه شورای معاونین وزارتخانه بر ایفای تعهدات در سال پیش رو در همه حوزه‌های حمل‌ونقلی و مسکن و شهرسازی اظهار کرد: وزارت راه و شهرسازی در بخش مسکن و به ویژه در تأمین زمین پیشتازی قابل توجهی داشت. در ساخت مسکن نیز هم اکنون به رقم ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار واحد مسکونی رسیده‌ایم که با احتساب مسکن روستایی تعداد واحدهای در حال احداث به سه میلیون واحد می‌رسد.

وی فعالیت‌های حوزه حمل‌ونقل و توسعه ترانزیت را در بخش‌های معاونت حمل‌ونقل و سایر شرکت‌ها و سازمان‌های وزارتخانه مناسب ارزیابی کرد و بر رفع موانع برای تسریع در کلان پروژه‌های حمل‌ونقلی و مسکن و شهرسازی دولت سیزدهم تاکید کرد.

وزیر راه و شهرسازی از معاونان خود خواست تا در سال آینده فعالیت‌های خود را برای خدمات‌رسانی و توسعه زیرساخت‌های حمل‌ونقلی و مسکن و شهرسازی تقویت کنند.

بذرپاش با یادآوری اینکه سال آینده سال پایانی دولت سیزدهم است بر سرعت بخشی برای جبران کاستی‌ها و اتمام کارهای نیمه تمام تاکید کرد.

تقویت ارتباط با رسانه‌ها در سال آینده

وزیر راه و شهرسازی ارتباط رسانه‌ای و خبری تمامی بخش‌های وزارت راه و شهرسازی را برای تشریح عملکرد مجموعه وزارت راه و شهرسازی قابل تقدیر دانست و گفت: سال آینده باید ارتباط با رسانه‌ها بیش از گذشته باشد، زیرا حوزه‌های تحت مسئولیت وزارت راه و شهرسازی حوزه‌های پرمخاطره و حائز اهمیت برای مردم است و باید اخبار این حوزه به خوبی اطلاع عموم مردم برسد.

ایجاد شهرهای ساحلی رنسانس شهرسازی است

بذرپاش تصریح کرد: الحاق حدود ۷۰۰۰ هکتار به محدوده شهرها برای ساخت مسکن یکی از اقدامات قابل توجه دولت سیزدهم است. همچنین ایجاد شهرهای ساحلی و تحقق این طرح مهم در دولت سیزدهم تبدیل به یکی از رنسانس‌های شهرسازی می‌شود.

ناوگان حمل‌ونقلی توسعه می‌یابد

وی توسعه و نوسازی ناوگان حمل‌ونقلی را در تمامی بخش‌ها از مطالبات مردم عنوان کرد و بر اجرای این مهم برای توسعه کشور و رضایتمندی مردم در سال پیش رو تاکید کرد.

وزیر راه و شهرسازی تقویت روابط انسانی درون سازمانی را از دیگر دستاوردهای وزارت راه و شهرسازی در دوران مسئولیت خود برشمرد و افزود: رفع مشکلات حقوقی برخی از نیروی انسانی شاغل در مجموعه وزارت راه و شهرسازی در برنامه است.

رشد تولید مسکن به مثبت ۴.۸ درصد رسید

بذرپاش با بیان اینکه مطابق اعلام بانک مرکزی در ۹ ماهه ۱۴۰۲ رشد بخش تولید مسکن به مثبت ۴.۸ درصد رسید، گفت: تکمیل ۱۲۴ هزار واحد مسکن مهر از ابتدای دولت سیزدهم تاکنون آمار قابل توجهی است و تا پایان دولت باقیمانده‌های مسکن مهر تکمیل و تحویل متقاضیان می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه وزارت راه و شهرسازی وزارتخانه‌ای امیدآفرین به شمار می‌رود، گفت: افزودن چندین فروند هواپیما، واگذاری زمین برای احداث مسکن، تولید مسکن، ارتقا و بهسازی راه‌ها و دیگر اقدامات، سبب امیدآفرینی در بین مردم می‌شود که باید در این کار برای سال آینده با نیروی بیشتری پیش برویم.

وزیر راه و شهرسازی بر تشکیل شورای فرهنگی سازمان‌ها و شرکت‌های تابعه وزارتخانه تاکید کرد و گفت: تشکیل شورای فرهنگی سازمان‌ها در کنار دیگر اقدامات تخصصی این وزارتخانه حائز اهمیت است و تمامی بخش‌ها بر انجام آن تمام داشته باشند.

بذرپاش با اعلام اینکه دبیرخانه‌ها و ستاد ترانزیت، لجستیک و اقتصاد دریا محور در ستاد وزارت راه و شهرسازی فعالیت خود را ادامه می‌دهد، گفت: همه این اقدامات حاکی از نقش‌های ملی وزارت راه و شهرسازی است.

منبع: ایرنا

کد خبر 737487

دیگر خبرها

  • «مولدسازی» دستور کار وزارت راه و شهرسازی در سال جدید است
  • مولدسازی دستور کار مجموعه وزارت راه و شهرسازی در سال جدید است
  • رشد تولید مسکن به ۴.۸ درصد رسید
  • آهن وان | نگاه جدید به بازار آهن
  • رقم وام ازدواج در سال ۱۴۰۳ مشخص شد+جزئیات 
  • بلندمرتبه‌سازی هزینه بیشتری نسبت به خانه ویلایی دارد
  • تأثیر و تفاوت جنگ اوکراین و جنگ غزه
  • وزارت ارتباطات میزبان آخرین جلسه شورای اطلاع رسانی دولت
  • بانک صادرات ایران ۱۳۰ درصد منابع قرض‌الحسنه را وام داد
  • قطعی گاز در شب عید در کرج