Web Analytics Made Easy - Statcounter

بروجرد - ایرنا - وعده و مصوبات های پیاپی شورای شهر و شهرداری بروجرد در حال صادر می شود که سفره کارگران بی حقوق همچنالن خالی است.

به گزارش خبرنگارایرنا، تاخیردرپرداخت حقوق کارکنان وکارگران شهرداری بروجرد ازسال 95 تا کنون وافزایش بدهی های این شهرداری به پیمانکاران وبیمه تامین اجتماعی موجب شده چرخ این دستگاه خدمات رسان لنگ بزند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


با روی کارآمدن شورای شهرپنجم انتظارمی رفت اوضاع نابسامان شهرداری بروجرد کمی سامان یافته و ازاسترس و فشار کاری نیروهای شهرداری اعم ازخدماتی وکارمندان با پرداخت به موقع حقوق ومعوقات کاسته شود.
با انتخاب سرپرست جدید شهرداری چند ماه ازحقوق کارگران وبرخی ازکارمندان پرداخت شد در حالی که با قرارگرفتن دردهمین ماه سال 96 شهرداری بروجرد تنها توانسته تا حقوق خردادماه نیروهای خدماتی و اردیبهشت ماه نیروهای اداری را پرداخت نماید.
این نوع پرداخت حقوق موجب شده تا در روزهای اخیر تعدادی از نیروهای شهرداری درمقابل شورای شهرتجمع کرده و خواستار تسریع درپرداخت حقوق خود شوند چرا که تاخیر در پرداخت حقوق زندگی بیشترآنها را با چالش و مشکلات جدی همراه کرده است.
به گزارش ایرنا، شورای شهر بروجرد مصوب کرده کلیه مدیران و کارکنان بخش اداری که درساعات غیراداری و روزهای تعطیل دراداره حضورندارند، حق دریافت اضافه کاررا نداشته و این موضوع در بخش های کارگری شهرداری اجرا نشود.
این درحالی است که شهرداری بروجرد باید به جای تصویب این قوانین که اگردرست و برای همه نیروها اجرا شود موجب استقبال قرارمی گیرد، قوانینی مصوب نمایند که از حیف و میل ها وانجام بسیاری ازهزینه های اضافی این نهاد عمومی غیر دولتی جلوگیری شود.
یکی دیگر از دغدغه ها ی مردم و کارکنان شهرداری بروجرد تاخیرشورای شهر در انتخاب و انتصاب شهرداراست شهرداری که چند ماه پیش تعیین شد اما ازآمدن او خبری نیست و بازار شایعات دراین مورد بسیار شنیده می شود.
درجلسه روز گذشته شورای شهرتصمیماتی در راستای پرداخت چهارماه حقوق اتخاذ شد و این در حالی است که برخی ازاعضای شورای شهر بر این باورند که حقوق معوقه کارگران و کارمندان مربوط به شورای قبل است.
اقساط وام 140 میلیارد ریالی که از قبل گرفته شده، برقراری بیمه پرسنل جهت برخورداری از خدمات سازمان تأمین اجتماعی، پرداخت بخش عمده ای ازطلب پیمانکاران دراین دوره، پرداخت بخشی ازطلب پاداش پرسنل بازنشسته بصورت اقساط، تلاش در ایجاد انضباط مالی، در راستای احقاق حقوق بخش کارگری تلاش درجهت کاهش هزینه ها و افزایش درآمدها ازدیگرمصوبات این جلسه بود.
سرپرست شهرداری بروجرد گفت: شروع تجمع کارگران فضای سبزشهرداری از آنجا آغاز شد که شهرداری و شورای شهرمصوب نمودن تا با توجه به شرایط مالی شهرداری پرداخت اضافه کاری پرسنل که به ازای آن کاری انجام نمی شود حذف شود و این پرداخت اضافه کاری به صورت واقعی صورت گیرد.
غلامعباس یاراحمدی با اشاره به درآمد ماهانه 30میلیارد ریالی شهرداری بروجرد و وجود بیش از یک هزارو709 نیرو درمجموعه شهرداری بروجرد افزود: با تجمع نمی توان مشکل تاخیردر پرداخت حقوق را حل نمود زیرا شهرداری درآمدی ندارد اما اولویت برنامه های شهرداری پرداخت حقوق است.
وی اظهارکرد: در6ماه که سرپرستی شهرداری را برعهده داشته ام 6ماه حقوق کارگران و کارکنان ازآذرماه سال 95 تا اردیبهشت و برخی مناطق به صورت نیمه تا خرداد ماه امسال پرداخت شده است.
وی بیان کرد: پرداخت ماهانه 8 میلیارد و 500میلیون ریال قسط وام 100میلیونی سال گذشته و پرداخت ماهانه سه میلیارد ریال قسط یک وام دیگر شهرداری ، پرداخت ماهانه حق بیمه تامین اجتماعی بابت بدهی 720میلیارد ریالی برای اینکه دفترچه های بیمه کارکنان قطع نشود از جمله مشکلاتی است که شهرداری با کمترین درآمد با آن روبرو است.
60252/7273 خبرنگار: آمنه صارمی ** انتشاردهنده: مقداد بهاروند احمدی

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۲۸۸۴۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توجه به مناطق محروم و آبادانی شهر به طور عادلانه، رویکرد شورای ششم

رئیس شورای اسلامی شهر کرمان با بیان اینکه توجه به مناطق محروم و آبادانی شهر به طور عادلانه، رویکرد شورای ششم است، گفت: تلاش بسیار خوبی در این دوره انجام شده است تا شهر از تقسیم‌بندی مناطق محروم و مناطق برخوردار خارج و متوازن شود و تعادل و آرامش روانی برای مردم به وجود آید.

علیرضا نادری در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در کرمان، با گرامیداشت روز شوراها و با اشاره به اهم وظایف شوراها در شهرها اظهار کرد: شوراها وظیفه برنامه‌ریزی برای شهرداری را به عهده دارند و علاوه بر انتخاب شهردار، بر حسن اجرای برنامه‌های تصویب شده و فعالیت‌های شهرداری نظارت دارند.

وی افزود: شورای شهر در دو نوبت برای انتخاب بهترین گزینه برای تصدی عنوان شهردار اقدام کرده است که در نوبت اول از میان گزینه‌های پیش‌رو یک نفر فرد با رأی اکثریت شورا به شهرداری کرمان راه پیدا کرد و پس از آن در نوبت دوم وقتی به گزینه مناسب‌تر بومی رسیدیم، شهردار جدید را انتخاب کردیم.

رئیس شورای اسلامی شهر کرمان با بیان اینکه در حال حاضر و به لطف خدا شهرداری وضعیت مناسب‌تری گرفته است، تصریح کرد: وظیفه شورا برنامه‌ریزی برای شهرداری و نظارت بر حسن انجام کارهای شهرداری است که در برنامه‌ریزی، جذب و اصلاح درآمدها، حفظ درآمدها و منابع شهرداری و کنترل هزینه‌ها مدنظر شورای شهر قرار دارد که به لطف خدا به میزان مطلوبی انجام شده است و به توزیع متوازن و متعادل هزینه‌ها در سطح شهر تأکید داریم.

وی با بیان اینکه توجه به مناطق محروم و آبادانی شهر به طور عادلانه، رویکرد شورای ششم است، گفت: تلاش بسیار خوبی در این دوره انجام شده است تا شهر از تقسیم‌بندی مناطق محروم و مناطق برخوردار خارج و متوازن شود و تعادل و آرامش روانی برای مردم به وجود آید.

رئیس شورای اسلامی شهر کرمان در تشریح برنامه‌های آتی شورا بیان کرد: موضوعات فرهنگی و ترویج فرهنگ شهروندی، آبادانی شهر از طریق اجرای آسفالت، پیاده‌روسازی، جدول‌گذاری و اصلاح ترافیک و اصلاح معبرها برای ترافیک روان از اهم مواردی است که باید به آن‌ها توجه شود.

وی یادآور شد: طرح پایه و اساسی مدیریت شهری در دوره ششم شورا، خارج کردن برخی مشاغل از محدوده مناطق مسکونی شهر است تا ضمن کاهش بار ترافیکی، خدمت رسانی مناسب به مردم و این مجموعه‌ها نیز فراهم شود.

وی در پاسخ به سوال خبرنگار ایمنا مبنی بر اینکه نمره شما در سال سوم شورا به خودتان چند است، خاطرنشان کرد: خدمت ما در مقابل لیاقت بی‌نهایت مردم اندک است و هر چه خدمت کنیم، باز هم کم است، از این رو به خودم نمره خوبی نمی‌دهم.

کد خبر 748640

دیگر خبرها

  • طرح‌های یادگار امام و آزاد راه شهید شوشتری زیر ذره بین شورا
  • وزیر کار: تعیین دستمزد توسط مجلس گلایه‌ها را کاهش می‌دهد
  • ۲۰ درصد سهم تامین اعتبار اتوبوس‌های بجنورد برعهده شهرداری است
  • تامین ۲۰ درصد سهم اعتبار اتوبوس‌ها توسط شهرداری
  • در یکصد و پنجاه و یکمین جلسه علنی شورای شیراز چه گذشت؟
  • بازداشت ۳۷ عضو شورا‌های تهران در سال ۱۴۰۲
  • بازداشت ۳۷ عضو شوراهای استان تهران در سال گذشته
  • آبستراکسیون ناموفق در شورای شهر تهران در اعتراض به شهردار!
  • فصل طلایی پاسخگویی و عمل به وعده‌های شهردار به شورا و شورا به مردم رسیده است
  • توجه به مناطق محروم و آبادانی شهر به طور عادلانه، رویکرد شورای ششم