Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس پیشین فدراسیون فوتبال تأکید کرد انتخابات در تمام رشته‌های ورزشی مهندسی شده و از قبل برنامه‌ریزی شده است.

به گزارش خبرگزاری تسنیم، محمد دادکان درباره اینکه پس از خروج از معاونت دانشگاه آزاد اکنون مشغول چه کاری است گفت: 4 سال مسئولیت معاونت دانشگاه آزاد را عهده‌دار بودم و زمان مدیریتم تمام شد و مدیریت جدید اکنون مسئول معاونت دانشگاه آزاد است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پس از من هم معاونت این سازمان را تبدیل به اداره کل کردند.

رئیس پیشین فدراسیون فوتبال درباره حضور تیم ملی ایران در جام جهانی 2018 روسیه و درخواست کی‌روش برای در اختیار داشتن بازیکنان در طول هفته تصریح کرد: به نظرم باید به ایده‌های کی‌روش احترام بگذاریم. او کارش را به خوبی بلد است. کسانی که الان از او ایراد می‌گیرند بیایند و مشکلات فوتبال را در زمان حضور خودشان هم بگویند. یک دوره‌ای این آقایان از برانکو هم ایراد می‌گرفتند اما من از او دفاع کردم و موفق هم شدیم.

دادکان ادامه داد: کی‌روش خواسته‌های خارج از وظایفش هم دارد که باید مقابل آن بایستیم، نه اینکه با کار فنی کی‌روش مقابله کنیم. به نظرم باشگاه‌ها هم باید بپذیرند که جام جهانی موثر‌تر و ارجع‌تر از لیگ کشور است. همه باید کمک کنند و به نظرات کی‌روش احترام بگذارند تا تیم ملی نتایج بهتری نسبت به ادوار گذشته جام جهانی کسب کند.

وی درباره دیدارهای تدارکاتی تیم ملی و اینکه چرا کشورمان نمی‌تواند با تیم‌های قدرتمند جهان دیدارهای دوستانه برگزار کند گفت: باید بپذیریم مجامع بین‌المللی به دلایل مختلفی با ما دیدارهای تدارکاتی انجام نمی‌دهند ضمن اینکه بازی‌های دوستانه کشورهای مطرح تا دو سال آینده برنامه‌ریزی شده است. اینکه امروز بیاییم و اقدام کنیم مثلا برای دیدار با فرانسه امکانپذیر نیست. مردم را بیخود گول نزنید، این شیرین‌کاری‌ها را ما هم در زمانمان انجام می‌دادیم. برای اینکه مردم فکر کنند قبل از جام جهانی قرار است با تیم قدرتمندی بازی کنیم.

رئیس پیشین فدراسیون فوتبال افزود: اینکه می‌گویند کشورهای قدرتمند پول می‌خواهند درست است. خودمان هم زمانی که در رنکینگ 15 دنیا قرار داشتیم از کرواسی که تیم بسیار قدرتمندی بود 250 دلار گرفتیم تا با آنها بازی دوستانه انجام دادیم. الان چون رنکینگ ما پایین آمده باید پول بدهیم.

دادکان درباره بحث خصوصی‌سازی پرسپولیس و استقلال و اینکه آیا به نظرش در نهایت این اقدام انجام خواهد شد یا خیر، تصریح کرد: بگذارید موضوعی را صریح عرض کنم، این باشگاه‌ها هیچ زمانی خصوصی‌ نمی‌شوند چه زمانی که من بودم و چه الان. آقای حسینی هم که زمانی تنور داغ کرده بود خودش هم خوب می‌داند که این اتفاق نخواهد افتاد. اگر هم بخواهند خصوصی‌ کنند به خودشان خواهند فروخت. این یکسری مسائل سرگرم‌کننده است که می‌گویند تا من و شما را سرگرم کنند. در تمام دنیا فوتبال سرگرمی است اما در ایران سرگرم‌کننده است. این حرف‌ها را می‌زنند تا مردم را سرگرم کنند تا آنها از خیلی از مسائل غافل شوند.

وی در خصوص اینکه مجلس شورای اسلامی تصویب کرده که هیچ کمکی به دو باشگاه استقلال و پرسپولیس نخواهد شد و با این وضعیت معلوم نیست درآمد و هزینه‌های این باشگاه‌ها چطور انجام می‌شود، گفت: وقتی در جامعه‌ای ملاکی برای انتخاب مدیر نیست این ناهنجاری‌ها بوجود می‌آید. نه در بخش خصوصی بلکه در تمام بخش‌ها این مشکل وجود دارد. در دنیا می‌گویند یک مدیر برای اداره یک باشگاه به تجربه، دانش و تخصص نیاز دارد. در ایران به این 3 فاکتور یک تعهد هم اضافه می‌شود. وقتی کسی را انتخاب می‌کنند که هیچ‌‌یک از این معیارها را ندارد و هیچ ارزیابی هم در زمان مدیریت او انجام نمی‌شود معلوم است که در انتها وقتی آن مدیر از باشگاه می‌رود مشخص می‌شود که 30 میلیارد بدهی از خود به جای گذاشته است. این سوالی است که باید از مسئولان پرسید.

رئیس پیشین فدراسیون فوتبال افزود: دو عنصر به جامعه قوام می‌دهد؛ آزادی و عدالت. دین هم در عدالت است. همانطور که گفتم همه چیز در جامعه به همین دو  عامل ختم می‌شود. وقتی شما عدالت را برای انتخاب مدیر رعایت نمی‌کنید همین می‌شود. از وزارت ورزش بگیرید تا روسای فدراسیون‌ها. وقتی مدیر با روابط انتخاب می‌شود و شایسته‌سالاری مفهومی ندارد آن شخص در جایگاه خودش ایجاد فساد می‌کند. ابتدای این قضیه هم همین رسانه‌ها هستند که شخص ممنوع‌التصویر که محکومیت مالی و سیاسی دارد به تلویزیون می‌آید و در مورد ورزش حرف می‌زند. بدون رودربایستی بگویم کسانی که در آن برنامه  ورزشی حضور دارند رانتش را می‌گیرند.

دادکان با بیان اینکه مشکل ورزش ما همین مسائل است خاطرنشان کرد: نمی‌دانم چرا روسای فدراسیون‌ها می‌خواهند بیایند و به کسی که به آنها تحمیل شده رای بدهند.‌ آیا این روسای فدراسیون‌ها پس از رای‌گیری راحت خوابشان می‌برد؟ وزارت ورزش برای کسانی است که چیزی می‌دانند و می‌توانند کاری انجام دهند. ما در آینده انتخابات ریاست کمیته ملی المپیک را داریم، چند نفر را اکنون به عنوان خبره ورزشی انتخاب کرده‌اند، اینها کدامشان خبره ورزشی هستند؟ پس از آن خواهیم آمد و اعضای مجمع را مجبور می‌کنیم که به شخصی که می‌خواهیم رای بدهند آیا این عدالت می‌شود؟

وی افزود: در مورد فساد باشگاه‌ها هم همه در وزارت و فدراسیون این موضوع را می‌دانند. عجیب این است که کمیسیون اصل 90 مجلس هم زمانش به اتمام رسید و همه آنها رفتند و معلوم نشد تحقیق و تفحص از باشگاه‌ها به کجا رسید؟ اینها همه بر می‌گردد به همان موضوعی که می‌خواهند مردم را سرگرم کنند.

رئیس پیشین فدراسیون فوتبال درخصوص بحث مالکیت ساختمان‌های استقلال و پرسپولیس یادآور شد: این دو ساختمان متعلق به سرخابی‌هاست و من در زمان مدیریتم آنها را خریدم. پول این دو ساختمان را هم دولت نداده و به صورت مردمی تامین شده است. هیچ‌کس نمی‌تواند آنها را از این دو باشگاه بگیرد. خواهش می‌کنم این بحث‌ها را برای سرگرم کردن مردم مطرح نکنند. سند این دو ساختمان به صورت محضری و 99 ساله به نام استقلال و پرسپولیس است.

دادکان درباره اتفاقات مجمع فدراسیون فوتبال و انتخاب اسلامیان به عنوان عضو جدید این هیئت رئیسه و اینکه پس از انتخابات شبهاتی درباره نحوه برگزاری مجمع مطرح شد‌، تصریح کرد: این اتفاقات در فدراسیون می‌افتد نه در فدراسیون بلکه در وزارت ورزش و انتخابات کمیته ملی المپیک هم همه آنها طراحی و برنامه‌ریزی شده است. نه در این فدراسیون، حتی زمان خود من هم این اتفاقات می‌افتاد اما تلاشم این بود تا مانع آن شوم. این انتخابات برنامه‌ریزی شده است از وزارت ورزش تا پایین. صحبت‌هایی هم که درباره مهندسی انتخابات می‌شود صحت دارد.

وی در پاسخ به این پرسش که زمانی برای عضویت در وزارت ورزش پیشنهاداتی داشته اما در نهایت به این وزارتخانه راه پیدا نکرده است یادآور شد: من هم جزو کسانی بودم که در آن زمان با من صحبت شد. شرایطی از طرف رئیس جمهور به من اعلام شد که من هم اعلام کردم مبارزه با فساد و خصوصی‌سازی در خونم است اما تخصص و خوشنامی را باید از مردم بپرسید. پس از مدتی معلوم شد این جلساتی که با من برگزار شده برای این بوده که آقایان خودشان راه ورود به وزارت را یاد بگیرند و پس از آن هم خود این آقایان کاندیدا شدند. بله، من هم جزو کسانی بودم که برای ورود به وزارت با من صحبت شد اما شانس خدمت به مردم و مملکت را نداشتم.

«آیا با ورود افراد متمول مانند حسین هدایتی به فوتبال موافق هستید؟» رئیس پیشین فدراسیون فوتبال در پاسخ به این پرسش گفت: حضور این افراد برای این است که در جاهای دیگر مشکلات شخصی خودشان را حل کنند. زمان من هم چنین افرادی به فدراسیون آمدند اما من قبولشان نکردم. اینها برای این است که جاهای دیگر مشکلات خود را حل کنند. هیچ‌کدام از این افراد متمول هم در فوتبال ما موفق نبوده‌اند. شاید تنها کسانی که به فوتبال آمدند و صادقانه کار کردند برادران شفیع‌زاده بودند که در نهایت هم موفق نشدند. در‌ آخر هم این آقایان می‌گویند ما ضرر کردیم وقتی شما نمی‌توانید شفاف‌سازی کنید همه فرار می‌کنند یکی از این آقایان هم که الان در فوتبال ما وجود دارد مالک باشگاه نفت است که او هم در آخر فرار خواهد کرد، متاسفانه بستر خصوصی‌سازی در کشور ما فراهم نیست.

انتهای پیام/

R1414/P1015135/S3,27/CT1

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۲۸۸۴۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انتخابات فدراسیون بیلیارد تا آخر خرداد انجام می‌شود

سرپرست فدراسیون بولینگ و بیلیارد با اشاره به عقب افتادن انتخابات مجمع این فدراسیون گفت: فکر می‌کنم هفته آینده تاریخ مجمع مشخص شود و احتمالاً تا آخر خرداد انتخابات ریاست فدراسیون انجام می‌شود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، علی سلطان‌پور در خصوص برگزاری انتخابات فدراسیون بولینگ و بیلیارد، اظهار کرد: هنوز زمان انتخابات از طرف وزارت ورزش مشخص نشده اما فکر می‌کنم هفته آینده تاریخ را مشخص کنند. احتمالاً تا آخر خرداد انتخابات فدراسیون انجام و تکلیف ما نیز مانند بقیه فدراسیون‌های ورزشی مشخص شود.

وی افزود: قبل از برگزاری انتخابات باید جلسه هیئت رئیسه را نیز برگزار کنیم تا وضعیت کاندیداهای ثبت‌نام شده مشخص شود. از آن‌جایی که انتخابات فدراسیون ما مربوط به سال ۱۴۰۱ بوده و مجمع انتخاباتی در سال ۱۴۰۳ برگزار می‌شود، باید بررسی‌های لازم انجام شود که نیاز به ثبت‌نام مجدد وجود دارد یا خیر.

سرپرست فدراسیون بیلیارد با اشاره به عناوین کسب شده، گفت: در سال جاری قهرمانی و مدال برنز آسیا توسط علی قره‌گوزلو و امیر سرخوش کسب شد و این مسئله نشان می‌دهد که کار را رها نکردیم. مسابقات پاکت بیلیارد قهرمانی آسیا (ریاض) در بخش بانوان در اردیبهشت و بخش آقایان در مرداد برگزار می‌شود که اعزام ورزشکاران برنامه‌ریزی شده است. مسابقات قهرمانی غرب آسیا را نیز پیش‌رو داریم که معمولاً ورزشکاری اعزام نمی‌کردیم اما امسال به خاطر کسب تجربه بازیکنانی که کمتر در میادین بین المللی بودند، اعزام خواهند شد. در رشته بولینگ هم شهریور مسابقات قهرمانی آسیا در شهر بانکوک برگزار می‌شود که در آن شرکت می‌کنیم.

وی افزود: مسابقات آسیایی رشته‌های داخل سالن در تایلند بعد از چند سال دوباره برگزار می‌شود که کاروان ایران به این رقابت‌ها اعزام خواهد شد. چندین رشته ورزشی در این مسابقات حضور دارند و ما نیز سهمیه حضور را دریافت کرده‌ایم تا در بهش آقایان و بانوان به رقابت بپردازیم.

منبع: ایرنا

کد خبر 745663

دیگر خبرها

  • انتخابات فدراسیون بیلیارد تا آخر خرداد انجام می‌شود
  • ثبت‌نام ۱۵ نفر در انتخابات فدراسیون شطرنج/ پریدر نیامد
  • انتخابات هیئت کشتی استان تهران قانونی اعلام شد
  • انتخابات پرحاشیه کشتی تایید شد
  • اعتراض گودرزی در انتخابات ترای اتلون/اسبقیان:رای نمی‌دهم
  • مشخص شدن کمیسیون‌های فدراسیون انجمن‌های ورزشی
  • اعضای کمیسیون‌های سه گانه فدراسیون انجمن‌های ورزشی مشخص شدند/ در انتظار برگزاری انتخابات
  • کمیسیون های فدراسیون انجمن‌های ورزشی مشخص شد
  • کمیسیون‌های فدراسیون انجمن‌های ورزشی مشخص شد
  • فردا؛ برگزاری انتخابات فدراسیون ترای اتلون با ۹ کاندیدا