Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خرداد»
2024-05-03@00:24:21 GMT

حضور پررنگتر نظامیان ترکیه در قطر

تاریخ انتشار: ۶ دی ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۶۲۸۸۸۷۴

خرداد:وزارت دفاع قطر از ورود گروه جدیدی از نیروهای مسلح ترکیه به پایگاه هوایی العدید در جنوب غرب دوحه خبر داد.
به گزارش خرداد ، ایسنا به نقل از شبکه خبری روسیا الیوم، وزارت دفاع قطر در بیانیه‌ای اعلام کرد، گروه جدیدی از نیروهای مسلح ترکیه وارد پایگاه هوایی العدید در ۳۰ کیلومتری جنوب غرب دوحه شدند.
طبق این بیانیه، قرار است این گروه به نیروهای ترکیه‌ای موجود در گردان "طارق بن زیاد"، ملحق شده و با نیروهای قطری تمرینات نظامی را برای ارتقای توان‌های نظامی آغاز کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


بر اساس بیانیه مذکور، ورود این نیروها در چارچوب توافقنامه دفاعی مشترک میان قطر و ترکیه و همکاری دو کشور در راستای عملیات مبارزه با تروریسم و افراط‌گرایی و حفظ امنیت منطقه انجام شد.
اولین گروه از نیروهای ترکیه‌ای در تاریخ ۱۹ ژوئن گذشته وارد دوحه شده و پس از آن نیروهای ترکیه‌ای در قالب گروه‌هایی به دوحه آمدند.
پارلمان ترکیه پیش‌نویس قانونی را تصویب کرد که اجازه استقرار نیروهای ترکیه‌ای در قطر طبق توافقنامه دو کشور در ۱۹ دسامبر ۲۰۱۴ را داد.
همچنین پارلمان ترکیه پیش‌نویس قانونی برای همکاری دو کشور در زمینه آموزش نیروهای امنیتی را تصویب کرد.
آنکارا بارها اعلام کرده که هدف از اعزام نیروهایش به قطر "تقویت امنیت کل منطقه" است. برچسب ها: نیروهای ترکیه ، وزارت دفاع قطر ، ترکیه

منبع: خرداد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khordad.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خرداد» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۲۸۸۸۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لحظه عملیات گردشگر ترکیه‌ای علیه نظامی صهیونیست+ فیلم

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از شهاب نیوز، منابع خبری رژیم صهیونیستی فیلم عملیات ضدصهیونیستی عصر امروز را که از سوی یک گردشگر ترکیه‌ای به اجرا درآمد منتشر کردند.

در این فیلم لحظه اجرای این عملیات و حمله گردشگر ترکیه‌ای به یک نظامی صهیونیست با سلاح سرد و شهادت این گردشگر ترکیه‌ای به ضرب چندین گلوله نظامیان صهیونیست به نمایش درآمده است.

گفتنی است عصر امروز منابع خبری از زخمی‌شدن یک نیروی پلیس رژیم صهیونیستی در اطراف باب الساهره (یکی از دروازه‌های مسجدالاقصی) در منطقه قدیمی قدس خبر دادند.

مجری این عملیات با استفاده از سلاح سرد این نظامی صهیونیست را مورد حمله قرار داده و پس از آن در تیراندازی مستقیم نظامیان صهیونیست به شهادت رسید.

منابع عبری اعلام کردند که مجری این عملیات یک گردشگر ترکیه‌ای بوده که روز گذشته وارد قدس اشغالی شده است.

نظامیان صهیونیست پس از عملیات ضد صهیونیستی امروز شماری از جوانان فلسطینی در منطقه باب الساهره را مورد ضرب و شتم قرار داده و آن‌ها را بازداشت کردند.

کد خبر 6093572

دیگر خبرها

  • ادعای ترکیه مبنی بر کشتن ۴۳ تروریست در یک هفته
  • روسیه: ارتش اوکراین ۹۳۰ نظامی دیگر را از دست داد
  • بمباران شمال عراق از سوی ترکیه
  • مسکو: پهپاد اوکراین بر فراز «بلگورود» منهدم شد
  • عملیات ارتش روسیه در مقر فرماندهی نیروهای اوکراینی
  • لحظه عملیات گردشگر ترکیه‌ای علیه نظامی صهیونیست+ فیلم
  • روسیه: حمله تروریستی پهپادی بر فراز «بلگورود» خنثی شد
  • ببینید | لحظه دردناک مرگ گردشگر ترکیه‌ای توسط نظامیان اسرائیلی
  • نبرد دیپلماتیک میان سودان و امارات
  • ارتش اوکراین با کمبود شدید نیروی نظامی روبروست