Web Analytics Made Easy - Statcounter

شبستر - رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی آذربایجان‌شرقی گفت: توجه به ظرفیت‌های درونی حرف اول را در تحقق اقتصاد مقاومتی می‌زند و ظرفیت‌های هر منطقه سرمایه‌ای عظیم در این زمینه است.

به گزارش خبرنگار مهر، داود بهبودی چهارشنبه در جلسه مشترک ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی و کمیته برنامه‌ریزی شهرستان شبستر اظهار کرد: توسعه یک امر چند بعدی است که برنامه‌ریزی و بودجه‌ریزی یکی از ابعاد آن است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه در سال‌های اخیر موضوع اقتصاد مقاومتی در چهارچوب فرمایشات رهبری و سیاست‌های ابلاغی مطرح است، افزود: در رابطه با اقتصاد مقاومتی ظرفیت‌های درونی حرف اول را می‌زند و بحث دوم موضوع برون نگری است؛ یعنی اگر تولیدی اتفاق می‌افتد به صادرات آن بیاندیشیم واگر ظرفیتی برای سرمایه‌گذاری وجود دارد به جذب سرمایه‌گذار خارج از منطقه بیاندیشیم.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی آذربایجان‌شرقی خاطرنشان کرد: بعد سوم اقتصاد مقاومتی دانش بنیان کردن اقتصاد است؛ دانش بنیانی صرفا به معنی تکنولوژیک کردن صنعت نیست بلکه جریان یافتن تولید دانش در تمام حوزه‌ها است.

بهبودی عدالت‌محوری و مردمی بودن را ابعاد دیگر اقتصاد مقاومتی خواند و ادامه داد: با بررسی این ویژگی‌ها مشاهده می‌شود همه این ابعاد را تماما در یک اقتصاد توسعه یافته می‌توان یافت.

وی اذعان داشت: توسعه درونزا و مستمر که همان ادبیات روز توسعه دنیا است با آنچه که مقام معظم رهبری در رابطه با اقتصاد مقاومتی می‌فرمایند کاملا منطبق بوده و لازمه تحقق این ویژگی‌ها رجعت به پتانسیل‌های داخل شهرستان است.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی آذربایجان‌شرقی تاکید کرد: در شهرستان شبستر حس مشارکت مردم بسیار بالاست و از موضع برون نگری، این شهرستان می‌تواند محصولات خود را در کلانشهر تبریز عرضه نماید.

وی با بیان اینکه شبستر به دلیل همجواری با تبریز دومین شهر صنعتی استان به شمار می‌رود که این یک مزیت برای شهرستان شبستر و عامل جهش توسعه‌ای است، افزود: این موضوع مسئولیت مدیران، نخبگان و مراجع ذینفوذ را بیشتر می‌کند چرا که دولت در این فضا صرفا نقش تسهیل‌گری داشته و بار اصلی توسعه شهرستان بر دوش گروه‌های مرجع و ذینفوذان و نخبگان است.

بهبودی در بخش دیگری از صحبت‌های خود اعلام کرد: در گذشته و در برنامه سوم توسعه کمک‌های فنی و اعتباری وجود داشت ولی از برنامه‌های چهارم و پنجم این کمک‌ها لحاظ نشد؛ تا اینکه در برنامه ششم توسعه دوباره مطرح و باعث حمایت‌های خاص از بخش‌های مختلف می‌شود.

وی با بیان اینکه در کنار این کمک‌ها اگر مردم در رفع برخی مشکلات مثل بحران آب همراه نشوند اتفاق خاصی نخواهد افتاد، اضافه کرد: باید در توسعه واحدهای صنعتی ملاحظات زیست محیطی و تغییر کاربری بیشتر در نظر گرفته شود.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی آذربایجان‌شرقی با طرح این سووال که چرا پروژه‌های نیمه تمام را به بخش غیردولتی واگذار نمی‌کنیم؛ تصریح کرد: باید نگرش خودمان را از اساس تغییر بدهیم؛ چرا که دیگر دولت برای این امور اعتباری تخصیص نخواهد داد.

منبع: مهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۲۸۹۹۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اقتصاد اسلامی گره‌گشای مشکلات اقتصادی است

نامزد راه یافته به دور دوم انتخابات در حوزه انتخابیه تبریز، آذرشهر و اسکو گفت: چنانچه در انتخابات افراد متخصص و معتقد به اقتصاد اسلامی به عرصه بیایند و مشکلات معیشتی با کنترل نقدینگی عالمانه در قانون‌گذاری وارد شود، در زمان کوتاهی می‌توانیم بر مشکلات غلبه کنیم.

حجت‌السلام جواد عبادی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در آذربایجان شرقی اظهار کرد: مقام معظم رهبری در سال ۱۳۹۲ سیاست‌های اقتصاد مقاومتی را ابلاغ کرده‌اند که امروز اگر مجلس و دولت به جای تدوین سند تحول، مبانی اقتصاد مقاومتی را محور، مبنا و سرلوحه کارهای خود قرار دهند، اقتصاد ما نجات پیدا می‌کند.

وی بعضی‌ها در جامعه آنقدر شبهه ایجاد کرده‌اند که اصل اقتصاد اسلامی به شعارزدگی تبدیل شده است، افزود: مشکلات اقتصادی کشور چند لایه دارد و چاره‌ای نداریم جز اینکه نظریه لیبرال سرمایه‌داری که از زمان مدیریت حزب کارگزاران حاکم شد را کنار بگذاریم و تنها به آموزه‌های اسلامی بازگردیم.

نامزد راه یافته به دور دوم انتخابات در حوزه انتخابیه تبریز، آذرشهر و اسکو خاطرنشان کرد: اگر سیاست‌های اقتصاد مقاومتی را به موقع عمل کنیم و ریل‌گذاری اقتصاد کشور بر این اساس باشد، می‌توان به آینده اقتصادی کشور امیدوار بود.

وی با اشاره به اینکه در کمیسیون اقتصادی مجلس افراد کمی هستند که تحصیلات اقتصادی دارند، تصریح کرد: کمیسیون اقتصادی مجلس ۲۲ نفر هستند که چهار یا پنج نفر آن‌ها تحصیلات اقتصادی دارند و سایران تخصصی روی مباحث اقتصادی ندارند. وقتی در این کمیسیون افراد از الفبای اقتصادی سر در نمی‌آورند در خوشبینانه‌ترین حالت، یک نماینده نسبت به موضوعی که متوجه آن نیست و خودش اطلاعی ندارد یا رأی مثبت می‌دهد یا رأی منفی، در این صورت افرادی که به دنبال رانت هستند بر ذهن نماینده‌ای که تخصص کافی ندارد تأثیر می‌گذارد.

نامزد راه یافته به دور دوم انتخابات در حوزه انتخابیه تبریز، آذرشهر و اسکو تاکید کرد: چنانچه در کمیسیون اقتصادی مجلس نمایندگانی باشند که سیاست‌های اقتصاد مقاومتی را قبول داشته باشند و خود را ملزم بدانند، متوجه می‌شوند که این موضوع سند بالادستی است که از طریق مقام معظم رهبری صادر شده و هم اینکه فتوای مرجع تقلید است با این وجود نادیده گرفته می‌شود.

عبادی گفت: اگر در انتخابات افراد متخصص و معتقد به اقتصاد اسلامی به عرصه بیایند و مشکلات معیشتی با کنترل نقدینگی عالمانه در قانون‌گذاری وارد شود در زمان کوتاهی می‌توانیم بر مشکلات غلبه کنیم.

کد خبر 751393

دیگر خبرها

  • سند آمایش لرستان در چارچوب برنامه توسعه تا مردادماه آماده شود
  • پیشرفت علم و فناوری در مرکزی نیازمند دانش بنیان کردن تولید است
  • ضرورت توجه به اقتصاد دانش‌بنیان برای تحقق مشارکت مردم در جهش تولید
  • افتتاح نمایشگاه اقتصاد مقاومتی در دلیجان
  • برگزاری ۱۵ عنوان برنامه در هفته بسیج سازندگی
  • اقتصاد اسلامی گره‌گشای مشکلات اقتصادی است
  • برنامه ریزی برای ایجاد ۲۰ میلیون پورت فیبر نوری در کشور
  • ۴۰ هزار میلیارد تومان به بدنه آموزش و پرورش اعتبار تزریق شده است
  • توجه به اقتصاد خلاق یکی از راه‌های جهش تولید است
  • برای تحقق رشد اقتصادی نیازمند اجرای برنامه‌های تحول آفرین هستیم