Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-04@05:53:14 GMT

حذف جدول شماره 17 مثبت و مورد حمایت مجلس است

تاریخ انتشار: ۶ دی ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۶۲۹۰۰۶۸

حذف جدول شماره 17 مثبت و مورد حمایت مجلس است

اصفهان- ایرنا- نماینده مردم شهرستان مبارکه در مجلس شورای اسلامی گفت: حذف جدول شماره 17 از منظر شفاف سازی و فراهم آمدن شرایط نظارت بهتر و بیشتر بر عملکرد دستگاه های دریافت کننده بودجه، امری مثبت و مورد حمایت مجلس شورای اسلامی است.

درجدول ١٧ بودجه‌هایی اختصاصی برای برخی پژوهشکده‌ها، مؤسسه‌ها، دانشگاه‌ها و بنیادهای غیردولتی در نظر گرفته می‌شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


این جدول در لایحه بودجه 97 حذف شده و موسسه های مندرج در آن، ذیل وزارتخانه های مربوطه قرار گرفتند.
زهرا سعیدی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه باید مقیاس و شاخص ارزیابی عملکرد دستگاه های فرهنگی مشخص شود افزود: ما هم موافقیم که این دستگاه های فرهنگی ردیف بودجه خود را داشته باشند، اما نکته مهمی در این زمینه وجود دارد که در صورتی که اعتبارات این دستگاه ها که وظایف آنها بطور عمده در راستای اهداف نظام است، ذیل سایر نهادهای متولی قرار گیرد، اعتبارات و نوع تعامل آنها چگونه مشخص می شود.
وی گفت: اختصاص بودجه مناسب برای ارتقا فرهنگ عمومی کشور را نباید هزینه قلمداد کرد، بلکه نوعی سرمایه گذاری اساسی و مورد نیاز محسوب می شود.
عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه موضوع حذف جدول شماره 17 از لایحه بودجه سال جاری مانند سال قبل از چند منظر قابل بررسی است گفت:سیاست زدگی آفت حوزه فرهنگ است و نگاه سلیقه ای و سیاسی به نهادها و برنامه های فرهنگی، تبعات جبران ناپذیری برای کشور خواهد داشت .
وی افزود: موضوع حذف جدول شماره 17 نیازمند بررسی دقیق ‌تری است تا ضمن توجه و رعایت اصل شفافیت و نظارت، به گونه ای تدبیر شود که دستگاه های فعال فرهنگی متضرر نشوند.
سعیدی گفت: پیشنهاد می کنم در فرصت باقی مانده تا تصویب بودجه سال 1397 نمایندگان مجلس، مرکز پژوهش ها و کمیسیون های مربوطه به ویژه فرهنگی و کارشناسان امور فرهنگی کشور حذف یا عدم حذف این جدول را مورد بررسی دقیق قرار داده و نقطه نظرهای خود را اعلام کنند تا در زمان تصویب بودجه تصمیم دقیق تری اتخاذ شود.
سال گذشته به دستگاه‌های موضوع جدول 17 لایحه بودجه، اعتباری حدود 232 میلیارد تومان اختصاص یافت.
جدول شماره 17 مربوط به کمک به اشخاص حقوقی غیردولتی، موضوع جزو 3 ردیف540 هزار جدول شماره 9 است.
جدول شماره 9 برآورد اعتبارات ردیف‌های متفرقه سال96، ردیف (شماره طبقه بندی) 540 هزار اعتبارات نهادهای خاص یا همان جدول17 است.
ت 7150 / 6022 خبرنگار: علی نعمانی - انتشار دهنده:عمادی

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۲۹۰۰۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بخشی از بودجه عمرانی همه دستگاه‌ها صرف آموزش کارگران می‌شود

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از سنندج، مهرداد عظیمی معاون وزیر تعاون،کار و رفاه اجتماعی در همایش روز جهانی کارگر که در مجتمع فجر سنندج برگزار شد، اظهار کرد: هرچقدر از اقتصاد دولتی فاصله بگیریم و بخش خصوصی را فعال کنیم موفق‌تر خواهیم بود.

وی با بیان اینکه عملکرد وزارت کار در بخش‌های مختلف قابل توجه بوده است، افزود: در کاهش نرخ بیکاری شاهد اتفاقات موثری در این دولت بوده‌ایم.

معاون ویزر کار، تعاون و رفاه اجتماعی اذعان کرد: در راستای توجه به امنیت معیشتی مردم نیز کالابرگ الکترونیکی را پیش بردیم و کاهش ۱۴ درصدی صدمات حین کار یک رقم چشمگیر است.

عظیمی، آموزش مهارت را رسالت اصلی سازمان فنی حرفه‌ای کشور خواند و گفت: تلاش این است که ۵۰ درصد ظرفیت جوارکارگاهی را توسعه دهیم.

رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور بیان کرد: اساسنامه سازمان در مجلس شورای اسلامی مصوب شد و یکی از بندهای آن، این است که دولت مکلف شده بخشی از بودجه عمرانی سالانه دستگاه‌ها را صرف آموزش مهارت کارگران کند.

وی با بیان اینکه کردستان دارای ظرفیت‌های اثرگذاری است، خاطرنشان کرد: نیروی انسانی بهترین و ارزشمندترین ظرفیت کردستان محسوب می‌شود.

رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور گفت: نقش ممتاز و برجسته مردم کردستان غیرقابل انکاری است و با افتخار ایرانی جماعت به وجود کردستان قهرمان افتخار می‌کند.

معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه در عرصه های مختلف کردستانی ها درخشیده اند، گفت: کردستان بیش از ۵ هزار و ۴۰۰ شهید را تقدیم انقلاب کرده و باید در مورد آن بیشتر صحبت شود.

عظیمی اعلام کرد: برگزاری آیین‌های سنتی و محلی کردستان فرصت ارزشمندی برای معرفی ظرفیت‌های کردستان است و باید همه مردم در معرفی ظرفیت‌های استان نقش ایفا کنند.

۴۶

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1901540

دیگر خبرها

  • ارتقای سه درصدی سهم فرهنگ از بودجه عمومی کشور
  • ارتقای سه درصدی سهم فرهنگ از بودجه عمومی کشور از موفقیت‌های مجلس یازدهم
  • دور دوم انتخابات بسیار تعیین‌کننده است/ لزوم اصلاح ساختار بودجه
  • تعیین تکلیف طرح ساماندهی به مجلس دوازدهم موکول شد؟
  • اطلاعیه شماره یک ستاد انتخابات کشور / مهلت تبلیغات کاندیداهای مجلس اعلام شد
  • جدول پخش برنامه های صدای آبادان
  • لایحه حمایت جامع از نخبگان ایرانی با ۵۵ ماده تدوین شد
  • شفاف سازی بودجه محقق شد؟
  • بخشی از بودجه عمرانی همه دستگاه‌ها صرف آموزش کارگران می‌شود
  • تصمیم نهایی مجلس درباره یارانه‌ ها در سال ۱۴۰۳