Web Analytics Made Easy - Statcounter

تهران - ایرنا - شهردار تهران گفت: سازماندهی گروه های مردمی در زمان وقوع بحران ضروری است به نحوی که مشخص شود گروه های اول، دوم و سوم مردمی بر حسب نوع حادثه به چه صورت فراخوان شوند.

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا، محمدعلی نجفی در جلسه ستاد مدیریت بحران شهر تهران که پس از زلزله بامداد امروز به منظور بررسی و هماهنگی اقدامات تشکیل شد، افزود: این سازماندهی جدای از اقدامات دستگاه های امدادی مسئول همچون هلال احمر، اورژانس و آتش نشانی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با تاکید بر ضرورت اولویت بندی اقدامات دستگاه های مسئول در زمان بروز بحران، اظهار کرد: وظایف دستگاه های امداد و نجات مسئول نیز باید بر اساس اولویت ها تعیین و تعریف شود تا در زمان بروز بحران، امکان مدیریت وجود داشته باشد.
شهردار تهران افزود: در صورت تهیه این دستورالعمل جامع، امکان اجرای آن در تمامی شهرهای کشور با تغییرات کوچک نیز فراهم می شود.
وی با اشاره به تجربه زلزله هفته گذشته استان تهران و هماهنگی دستگاه های مسئول در این خصوص گفت: تجربه بار اول به ما کمک فراوانی کرد به نحوی که به محض وقوع پس لرزه بامداد امروز، دستگاهها بلافاصله برای انجام وظایف خود اقدام کردند.
وی با اشاره به دستورالعمل 10 ماده ای ستاد مدیریت بحران شهر تهران که در جلسه قبلی ستاد تصویب شد، تصریح کرد: براساس این دستورالعمل تمامی دستگاه های مسئول موظفند نیازهای خود را برای اجرای ماموریت هایی که در مصوبه سال 89 دولت بر عهده آنها گذاشته شده، اعلام کنند.
شهردار تهران افزود: از این رو تمامی دستگاه ها باید طبق زمانبندی اعلام شده بررسی های لازم را انجام داده و نیازهای خود را به شورای هماهنگی مدیریت بحران برای جمع بندی اعلام کنند.
به گفته نجفی، آن بخش از نیاز دستگاه ها که در اختیار شورای هماهنگی مدیریت بحران شهر و شهرداری تهران باشد، در اسرع وقت تامین می شود و دیگر ملزومات مورد نیاز نیز از طریق دولت و مجلس شورای اسلامی پیگیری خواهد شد.
نجفی، همچنین بر ضرورت برنامه ریزی دراز مدت برای پیاده سازی سیستم علمی در حوزه مدیریت بحران شهر تهران تاکید کرد.

* اسکان اضطراری بسیاری از شهروندان در سوله های بحران و بوستان های شهر
مجتبی یزدانی معاون خدمات شهری شهرداری تهران نیز دراین جلسه با ارائه گزارشی از آماده باش نیروهای شهرداری، گفت: با توجه به بازگشایی سوله های مدیریت بحران و بوستان ها پس از زلزله بامداد امروز، تعدادی زیادی از شهروندان در بوستان ها و سوله های بحران شهر مستقر شدند.
به گفته وی، براساس بررسی های انجام شده، سوله های مدیریت بحران مناطق 5 و 10 شهرداری تهران بیش از سایر مناطق مورد استفاده مردم قرار گرفته است.

* فعالیت شبانه روزی ستاد مدیریت بحران
احمد صادقی رئیس سازمان مدیریت بحران شهر تهران نیز در این جلسه با تاکید بر اینکه جلسات ستاد مدیریت بحران با توجه به سطح حوادث تشکیل می شود، گفت: ستاد مدیریت بحران از هفته گذشته به صورت 24 ساعته با حضور نماینده دستگاه های مختلف فعال است.
وی تاکید کرد: موقع بروز بحران، زمان تصمیم گیری نیست، بلکه زمان اقدام است و هر دستگاهی باید وظیفه خود را بداند و بر اساس دستورالعمل ها و سطح حوادث نسبت به اجرای وظایف محوله اقدام کند.
به گفته رئیس سازمان مدیریت بحران شهر تهران، بر اساس مصوبات 10 ماده ای ستاد مدیریت بحران شهر تهران، تمامی اقدامات، نیازها و مصوبات بر اساس زمان بندی تعیین شده دنبال خواهد شد.
مهدی داوری رئیس سازمان آتش نشانی شهر تهران نیز دراین جلسه گزارشی از آمادگی نیروهای آتش نشانی پایتخت را ارائه کرد و گفت: در زلزله بامداد امروز هیچ حادثه ای شامل حریق و یا خرابی نداشتیم.

* تشکیل کانون تطهیر کنندگان داوطلب در پایتخت
سعید خال مدیرعامل سازمان بهشت زهرا (س) نیز دراین جلسه گفت: حرم امام خمینی(ره) برای اسکان موقت و اضطراری مردم در زمان بحران، آماده شده است.
وی از تشکیل کانون تطهیر کنندگان داوطلب با حضور 400 عضو و با حضور چهره های سرشناس مذهبی و فرهنگی خبر داد و گفت: از توان اعضای این کانون پس از ارائه آموزش های لازم در مواقع بحرانی استفاده خواهد شد.
خال در ادامه از ساخت 2 سوله بحران تا پایان سال جاری در بهشت زهرا(س) خبر داد و گفت: درهمین ارتباط50 دستگاه آمبولانس جدید نیز تا پایان بهمن ماه امسال به ناوگان بهشت زهرا (س) اضافه خواهد شد.
دراین جلسه مقرر شد، گزارش ایمن سازی زیر ساخت های شهری برای ارایه به سران قوا تهیه شود.
«زمین لرزه ای به بزرگی 4.2 ریشتر ساعت 54 دقیقه و 33 ثانیه بامداد امروز، استان های تهران و البرز را لرزاند.
این زمین لرزه در 4 کیلومتری شهرستان ملارد(استان تهران)، 7 کیلومتری مشکین دشت(استان البرز) و 7 کیلومتری صفادشت (استان تهران ) روی داد».
چهارشنبه هفته گذشته(29 آبان) نیز زلزله ای به بزرگی 5.2 ریشتر استان های تهران و البرز را لرزاند.
دراین مدت، وقوع چندین پس لرزه استان های تهران و البرز را لرزانده است.* برای اطلاع از اخبار متنوع انتشار یافته در شبانه روز با کانال ایرنا استان تهران در تلگرام به نشانی IRNATEHRAN@ همراه شوید.
خبرنگار: عاطفه نژادسالاری - انتشار: محسن فتاحی
تهرام/9353/1735**1625

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۲۹۰۱۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کمک تهران به بلوچستان | چگونه آتش نشانان تهرانی به سیل زدگان چابهار کمک می‌کنند؟

به گزارش همشهری آنلاین، به دنبال اعلام نیاز مسئولان استانی سیستان و بلوچستان، شهرداری تهران در تلاش است دومین محموله از تجهیزات مورد نیاز مناطق سیل زده را به این مناطق ارسال کند. علیرضا جعفری، مدیرکل خدمات شهری شهرداری تهران در گفت‌وگو با همشهری آنلاین ضمن بیان این مطلب درباره اقداماتی که تاکنون از سوی شهرداری تهران برای کمک به سیلزدگان سیستان و بلوچستان انجام شده است، گفت: با توجه به دستور وزیر کشور و تدبیر شهردار تهران، قرار شد شهرداری تهران نیز بخشی از فعالیت امدادرسانی به سیل زدگان سیستان و بلوچستان را برعهده بگیرد و بر این اساس، ابلاغ شد که ما از طریق حوزه معاونت خدمات شهری شهرداری تهران و ستاد مدیریت بحران شهر تهران یک سری اقلام برای کمک به سیل زدگان استان سیستان و بلوچستان اعزام کنیم.

جعفری با اشاره به آماده سازی و ارسال تعدادی پمپ آبکش سبک و نیمه سنگین توسط سازمان آتش‌نشانی و سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران،بلافاصله بعد از ابلاغ این موضوع به معاونت خدمات شهری، اضافه کرد: تعداد ۱۰ پمپ فوکس و ۲۵ پمپ‌ کف‌کش ۲ اینچ و ۳.۵ اینچ به محل سیل ارسال شد و نزدیک به ۳۰ نیروی خدمات‌رسان شهرداری شامل ۲۳ نیروی آتش‌نشان، ۴ نیروی مدیریت بحران و ۲ نیروی مدیریتی از معاونت خدمات شهری نیز در دو اعزام هوایی و زمینی برای امدادرسانی به استان سیستان و بلوچستان رفتند.

او با اشاره به فعالیت نیروهای امدادی شهرداری تهران در شهرستان کنارک، از آمادگی برای ارسال دومین محموله کمک به این شهرستان خبر داد و ادامه داد: با توجه به این‌که مسئولان استانی اعلام کرده‌اند به ماشین‌های ‌آبکش احتیاج دارند، در حال حاضر در تلاش برای اعزام دومین محموله کمک یعنی ماشین‌های تخصصی آبکش هستیم که با توجه به ارسال هوایی بار سنگین از سوی سازمان هلال احمر، با محدودیت‌هایی برای ارسال بار از طریق هوایی مواجهیم اما به محض اعزام این محموله جزئیات آن اعلام خواهد شد.

جعفری، اقلام مورد نیاز اعلام شده از سوی مسئولان استانی را ماشین‌های آبکش جنتکس (دارای هر دو سیستم واترجت و لجن‌کش)، مخازن زباله و برخی اقلام دیگر عنوان کرد و درباره وضعیت کنونی کنارک گفت:در حال حاضر خیابان‌های اصلی شهرستان کنارک با تلاش نیروهای امدادی پاکسازی شده و قابل تردد است اما همچنان آب در منازل مسکونی وجود دارد و عوامل سازمان آتش‌نشانی و مدیریت بحران شهرداری تهران هر روز تا پاسی از شب مشغول آبکشی از خانه‌های شهر کنارک هستند.

کد خبر 846158 منبع: همشهری آنلاین برچسب‌ها سيل وزارت کشور آتش‌ نشانی شهردارى تهران مدیریت بحران

دیگر خبرها

  • ترک فعل احتمالی در مدیریت بحران پیگیری می‌شود
  • ببینید | هشدار جدی مدیریت بحران به مردم تهران!
  • بارش های شدید در راه تهران؛ هشدار مدیریت بحران
  • آمادگی دستگاه‌ های اجرایی استان سمنان در مدیریت بحران هشدار نارنجی
  • آمادگی دستگاه‌های اجرایی استان سمنان در مدیریت بحران هشدار نارنجی
  • مدیریت بحران استان یزد در آماده باش کامل است
  • دست یاری تهران به بلوچستان | چگونه شهرداری تهران به سیل زدگان چابهار کمک می‌کند؟
  • کمک تهران به بلوچستان | چگونه آتش نشانان تهرانی به سیل زدگان چابهار کمک می‌کنند؟
  • آماده باش مدیریت بحران در تهران
  • ‏سامانه بارشی تشدید می‌شود