Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-25@19:55:25 GMT

امنیت امروز کشور تصادفی نیست

تاریخ انتشار: ۶ دی ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۶۲۹۰۷۳۴

امنیت امروز کشور تصادفی نیست

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار مرکزی با بیان اینکه امنیت موجود در کشور تصادفی حاصل نشده است، گفت: باید به منظور تحقق امنیت مشارکت مردم جلب شود.

به گزارش ایسنا، فتح‌الله حقیقی در همایش روسای کلانتری‌ها و فرماندهان پاسگاه‌های استان مرکزی با تاکید بر اینکه در برقراری امنیت باید تسهیم صورت گیرد، عنوان کرد: در برقراری امنیت در جامعه باید سهم نیروی انتظامی، سهم مردم و .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

.. مشخص شود چراکه نیروی انتظامی به تنهایی نمی‌تواند در امر تحقق امنیت پیش برود.

وی با اشاره به دو نکته در بحث تحقق امنیت در کشورها گفت: در گام اول باید تهدیدات پیرامونی کشور شناخته شده و نقش حافظان امنیت که نیروی انتظامی به عنوان یکی از ارکان امنیتی در این میان مطرح است، تبیین شود و در گام دوم باید واقعیت‌های اجتماعی بر مبنای شاخص و آمار بیان شود و براساس این دو نکته جایگاه و ارزش نیروی انتظامی در تامین امنیت روشن می‌شود.

حقیقی با بیان اینکه استبداد و استکبار، داعش و اسلام تکفیری را ایجاد کردند که در سال 1393 حمله انتحاری، در سال 95-94 حمله انفجاری و در سال 96 حمله انغماسی را برای ورود به کشور در پیش گرفت و برای بر هم ریختن جهان در تلاش است، افزود: در کنار شفاف سازی تهدیدات پیرامونی کشور باید واقعیت‌های درونی نیز توسط مردم پذیرش شود،

وی تصریح کرد: امروز ظرفیت نفوذ اینترنت در دنیا 96 درصد و در ایران 86 درصد است، از سال 2005 تا 2014 فناوری اطلاعات و فضای مجازی دو برابر رشد داشته است و به تبع آن جرائم مجازی و موبایلی نیز دو برابر شده است، عضویت ایرانیان در تلگرام 73 درصد است، تعداد اماکن فروش لوازم آرایشی 9 هزار مورد و تعداد کتابخانه های کشور سه هزار عدد است، اوقات فراغت جوانان با والدین از دو ساعت در روز به 12 دقیقه رسیده است، سن استفاده از مواد مخدر از 24 سال به کمتر از 21 سال کاهش یافته است و رویکرد معناداری به سمت مواد مخدر صنعتی شاهدیم، نیروی انتظامی در این شرایط خدمت می‌کند و طبیعی است که در این شرایط نمی‌تواند به تنهای پیش رود و باید بستر پیشگیری و مبارزه فراهم شود و جامعه نیز در کنار ناجا حاضر شود.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار مرکزی با بیان اینکه تلاش‌های استکبار در ورود داعش به ایران عقیم مانده است، افزود: با مدیریت مسائل سیاسی، اجتماعی و اقتصادی این تلاش‌ها خنثی شده است، اما نباید احساس کنیم که امنیت کنونی کشور تصادفی است چراکه در سایه جان‌فشانی و تدبیر و تلاش همه نیروهای انتظامی، نظامی و اطلاعاتی حاصل شده است و مردم نیز باید قدردان این حرکات باشند.

وی با تاکید بر اینکه امروز باید مشارکت مردم در تحقق امنیت جلب شود، اظهار کرد: اعتمادزایی در بین مردم وظیفه نیروی انتظامی است که به مشارکت اجتماعی می‌انجامد و باید به مردم باور عملی داشت و فراتر از شعار عمل کرد چراکه قطعا عدم حضور و مشارکت مردم بخشی از اقدامات نیروی انتظامی را ابتر باقی می‌گذارد.

حقیقی بر لزوم عمومی شدن امنیت در کشور تاکید کرد و گفت: مردم باید بدانند امینت واقعی زمانی محقق می‌شود که همدلی بین مردم و مسئولان ایجاد شود و در این راستا می‌توان از سمن‌ها با رویکرد انتظامی، هیات امنای پارک‌ها در جهت عمل انتظامی و اجتماعی، بخش خصوصی برای ایجاد پارکینگ در مرکز شهرها، روحانیت مساجد، اهیات امنای مدارس، دانشگاهیان و نخبگان جهت فرهنگ‌سازی کمک گرفت.

وی با اشاره به اینکه فرهنگ سازی آسیب‌ها را کاهش می‌دهد، عنوان کرد: در امر اعتیاد باید خانواده‌ها از بعد مراقبتی نظارتی وارد شوند، در امر مفاسد اخلاقی مراکز آموزشی وارد شوند، نهادهای اجتماعی اوقات فراغت را جدی بگیرند و خانواده‌ها تعامل بیشتری با جوانان خود داشته باشند و در این راستا دستگاه‌های اجرایی و مرتبط باید بستر لازم برای حضور مقتدرانه نیروی انتظامی را فراهم کنند.  

وی افزود: استان مرکزی در بعد افزایش تصادفات برون شهری از رتبه دهم به رتبه هشتم کشور و در حوزه تجمعات که اغلب کارگری است از رتبه 15 به هفتم کشور رسیده‌ است، اما این نزول ناشی از کمبودهای نیروی انتظامی نیست.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار مرکزی اظهار کرد:  امروز در دنیا نیروی انتظامی و امنیتی بایکدیگر در تعامل هستند و امور به صورت الکترونیکی دنبال می‌شود، اما در این استان تنها 24 دوربین کنترل سرعت و در بخش دورن‌شهری 23 دوربین فعال است .

انتهای پیام

منبع: ایسنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۲۹۰۷۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ضرورت همکاری نیروی انتظامی در توسعه بلوار شهید ابوالحسن خرمرودی

شهردار ایلام گفت: یکی از وعده‌های مدیریت شهری و اعضای شورای شهر به مردم توسعه بلوار شهید ابوالحسن خرمرودی است بنابراین اجرای این پروژه مهم بستگی به تصمیم نیروی انتظامی دارد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از ایلام؛ افشین مظفری امروز _پنجشنبه ششم اردیبهشت_ در دیدار با سردار سلمانی فرمانده انتظامی استان ایلام با اشاره به توسعه زیرساخت‌های شهر ایلام اظهار کرد: یکی از وعده‌های مدیریت شهری و اعضای شورای شهر به مردم توسعه بلوار شهید ابوالحسن خرم‌رودی است که امتداد آن از تقاطع بلوار شهید بهشتی به سمت جاده مهران است.

وی افزود: مشکلی که در اجرای پروژه وجود دارد تعریض دیوار حائل بین نیروی انتظامی استان و اداره بهزیستی است که نیاز به عقب نشینی دارد بنابراین اجرای این پروژه مهم بستگی به تصمیم نیروی انتظامی دارد که امید می‌رود هر چه زودتر انجام شود.

عبدالصاحب نادری، فرماندار ایلام اظهار کرد: یکی از ویژگی‌های نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران خدمتگزاری به مردم و مرتفع کردن مشکلات جامعه است که باید در اجرای آن امر اهتمام ورزیم.

وی افزود: توسعه معابر و خیابان‌های شهر یکی از وظایف شهرداری است، که در حال حاضر توسعه بلوار خرم‌رودی در دستور کار شهرداری قرار گرفته است که امید می‌رود با تعامل نیروی انتظامی و شهرداری این پروژه اجرایی شود.

سردار جمال سلمانی، فرمانده انتظامی استان ایلام اظهار کرد: اخلاق نیک و خوش رفتاری در برخورد با مردم و پیگیری امورات خداپسندانه و گره گشایی کارهای عام المنفعه از توفیقات مهمی است.

وی افزود: توسعه بلوار شهید خرم رودی برای رفاه حال مردم در تردد است که در زمره کارهای عام المنفعه قرار دارد و از اجرای آن استقبال می‌کنیم، اما بخشی از موضوع در معاونت مهندسی فراجا است که نیاز به رایزنی دارد و قطعاً تمام تلاشمان را به کار خواهم می‌گیریم تا با اجرای آن خدمتی به مردم استان ایلام داشته باشم.

وی با اشاره به مشکل مسکن کارکنان انتظامی استان، افزود: مدیریت شهری ایلام در صورت امکان شرایط تئاتر در املاک دو نهاد را حاصل کند.

کد خبر 747965

دیگر خبرها

  • رادان: موضوع حجاب اصلا موضوع امنیتی نیست
  • سردار رادان: در طرح نور، ما حمایت رئیس جمهور و قوه قضائیه را داریم
  • سردار رادان: در طرح نور، رئیس جمهور از ما حمایت کرده است
  • ضرورت همکاری نیروی انتظامی در توسعه بلوار شهید ابوالحسن خرمرودی
  • نگاه ما به موضوع حجاب و عفاف هرگز امنیتی و انتظامی نیست
  • تجمع مردمی و بانوان کرمانشاهی در حمایت از اجرای «طرح نور»
  • اجتماع مردم قم در حمایت از فراجا برگزار می‌شود
  • باشگاه دانش آموزی خبرنگار پلیس، پیشگام در حوزه‌های انتظامی و انضباط اجتماعی است
  • امکانات نیروی انتظامی باید بهبود پیدا کند
  • شناسایی باند‌های فحشا و تجارت جنسی/ طرح نور هوشمند می‌شود