Web Analytics Made Easy - Statcounter

همدان - ایرنا- رئیس بهزیستی شهرستان همدان گفت: طبق برسی های صورت گرفته از بانوان مراجعه کننده به سرپناه شبانه، درصد بالایی از آنها توسط همسر معتاد شدند.

سیاووش رهبر روز چهارشنبه در شورای مبارزه با مواد مخدر شهرستان همدان یادآوری کرد: سرپناه شبانه (شلتر) به دنبال رشد آسیب اجتماعی و افزایش فوت زنان بی خانمان به ویژه در کلانشهرها و حساسیت های مردمی نسبت به این موضوع راه اندازی شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی ادامه داد: طرح سرپناه شبانه برگرفته از الگوهای ملی است و برای اجرا مورد موافقت ستاد مبارزه با مواد مخدر قرار گرفت و این مرکز اواخر سال 89 در همدان زیر نظر یکی از سمن های تحت نظارت بهزیستی راه اندازی شد.
رئیس بهزیستی شهرستان همدان اظهارکرد: ظرفیت این مرکز شبانه پذیرش روزانه 20 نفر است و ساعت کاری این مرکز از سال 95 از 12 ساعت به 24 ساعت افزایش یافت.
رهبر بیان کرد: طبق دستورالعمل باید افراد فاقد بیماری حاد، در این مرکز پذیرش شوند و در این مرکز یک وعده شام و صبحانه، محل خواب، پوشاک، ملحفه و لوازم بهداشتی به مراجعه کنندگان ارایه می شود.
وی گفت: تاکنون 76 زن در مرکز نگهداری شبانه پذیرش شدند که بین 14 تا 66 سال سن داشتند ولی فراوانی مراجعه متعلق به گروه سنی 30 تا 40 سال است.
رئیس بهزیستی شهرستان همدان اضافه کرد: میزان مراجعه زنان بی سرپناه به این مراکز در زمستان افزایش یافته و به 24 نفر در شبانه روز می رسد و طبق بررسی های صورت گرفته بیشتر این افراد به مصرف شیشه اعتیاد دارند.
رهبر افزود: سطح تحصیلات مراجعه کنندگان به سرپناه شبانه بیسواد، ترک تحصیل و مقطع راهنمایی است و مهمترین علت اعتیاد بانوان بی خانمان ابتدا معتاد بودن همسران سپس وجود تنش بین زوج ها، معتاد بودن اعضای خانواده و دوستان، بیماری های روانی و افسردگی بانوان است.
وی ادامه داد: 90 درصد بانوان مراجعه کننده به سرپناه شبانه متاهل یا متعلقه، 10 درصد مجرد و بیشتر مراجعه کنندگان جزو سه دهک آخر جامعه هستند.
وی گفت: سه هزار و 625 نفر در 9 ماهه سالجاری در 12 مرکز اقامتی همدان و یک هزار و 620 نفر در مراکز خصوصی و 157 نفر در مرکز دی.آی.سی پذیرش شدند.
بیش از پنج تن مواد مخدر امسال در همدان کشف شده است.
7526/2090
خبرنگار: علیرضا جهانگیری**انتشار دهنده: سعید زارع کندجانی

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۲۹۰۷۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توزیع ۱۰۰ بسته معیشتی در سپیدان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز فارس، مسئول مرکز خیریه و موکب جان نثاران حضرت زهرا (س) گفت: ارزش هر بسته معیشتی بیش از هفت میلیون ریال و شامل مواد غذایی اولیه مورد نیاز خانوار‌ها همچون برنج، ماکارانی، روغن، رب گوجه، و لپه است.

خادمی افزود:  برای تهیه این اقلام بیش از ۷۰۰ میلیون ریال هزینه شده است.

وی گفت: این مرکز همچنین تعدادی لوازم خانگی شامل تشک، پتو، آرام پز، چینی آلات و چمدان را به ارزش ۲۰۰ میلیون ریال بین زوج‌های نیازمند و خانواده‌های کم برخوردار توزیع کرده است.

مسئول مرکز خیریه و موکب جان نثاران حضرت زهرا (س) گفت: همه هزینه‌ها توسط خیران تامین و پرداخت شده است.

دیگر خبرها

  • توضیح دانشگاه تهران درباره پست جدید همسر ابراهیم رئیسی
  • توضیح دانشگاه تهران درباره انتخاب همسر ابراهیم رئیسی به‌عنوان عضو هیات جذب دانشکده علوم خانواده
  • ارائه ۴۱۰ هزار ساعت خدمت مشاوره‌ای رایگان به مردم
  • گارداسیل اولین واکسن مورد تایید به‌منظور پیش‌گیری از بروز سرطان دهانۀ رحم است
  • نظر برادر همسر رهبری درباره حجاب زنان و قوانین مردانه آن | فیلـم
  • حجت الاسلام افتخاری مسئول دفتر نماینده ولی فقیه در استان همدان شد
  • توزیع ۱۰۰ بسته معیشتی در سپیدان
  • پیگیری ایجاد بیمارستان ویژه چشم در اهواز
  • سفر همسر رئیسی به پاکستان / اهدای دکتری افتخاری (+ عکس)
  • کمک ۸۴ میلیون دلاری بانک جهانی به افغانستان