Web Analytics Made Easy - Statcounter

آنا موزیچوک، قهرمان دو دوره مسابقات جهانی شطرنج اعلام کرد که در مسابقات قهرمانی جهان در عربستان شرکت نخواهد کرد.

به‌ گزارش ایران آنلاین و به نقل از ‌ایسنا، گاردین گزارش داده، مسابقات شطرنج قهرمانی زنان جهان در عربستان در حال برگزاری است. این مسابقات دو میلیون دلار جایزه دارد اما آنا موزیچوک، قهرمان دو دوره جهان اعلام کرد به دلیل رفتار تبعیض آمیز سعودی‌ها با زنان در این مسابقات شرکت نمی‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


آنا موزیچوک در فیسبوک خود درباره حضور نیافتن در مسابقات عربستان، اعلام کرد: من قهرمانی‌های خود را یکی یکی از دست خواهم داد، زیرا تصمیم گرفتم که به عربستان نروم، با محافظ بیرون نروم و در کل احساس انسان درجه دو بودن نکنم. ‌دقیقا یک سال پیش من دو قهرمانی کسب کردم و خوشحال‌ترین فرد در دنیای شطرنج بودم اما این بار ناراحتم. با این حال بر اصول خود پایبند می مانم و مسابقات را از دست می‌دهم. می‌توانستم در این مسابقات مقام‌های بیشتری را کسب کنم.
خواهر آنا نیز شطرنج باز است و او هم در این مسابقات شرکت نمی‌کند.
فدراسیون جهانی شطرنج تلاش زیادی کرد تا مسئولان عربستانی را متقاعد کنند قوانین لباس پوشیدن را آسان‌تر کنند. عربستان از شطرنج بازان درخواست کرده است که عبا بپوشند و از لباس‌های سفید سنتی عربستان استفاده کنند.
مسابقات قهرمانی شطرنج عربستان از دوشنبه این هفته‌ آغاز شده است.
سایت خبری گاردین از گزارش‌هایی که حاکی از ویزا نگرفتن ورزشکاران ایرانی و قطری است، خبر داده است. البته فدراسیون جهانی اعلام کرده است که ورزشکاران این دو کشور می توانستند در مسابقات حاضر شوند اما خودشان در این مسابقات شرکت نکرده اند .

منبع: ایران آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۲۹۱۴۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

معافیت ۲ قهرمان نامدار روسیه از شرکت در مسابقه انتخابی

حاجی‌مراد گاتسالوف اعلام کرد که زائوربک سیداکوف و آرتور نایفونوف از شرکت در مسابقات انتخابی روسیه که هفته آینده برگزار می‌شود، معاف شده‌اند. - اخبار ورزشی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم، بعد از برگزاری مرحله نهایی انتخابی تیم ملی آمریکا، مسابقات انتخابی تیم ملی کشتی روسیه برای انتخاب تیم اعزامی‌شان به المپیک نیز هفته آینده برگزار می‌شود.

سرمربی تیم ملی روسیه به تازگی عنوان کرده که زائوربک سیداکوف و آرتور نایفونوف از شرکت در این رقابت‌ها معاف شده‌اند، دلیلش نیز مصدومیت هر دو کشتی‌گیر عنوان شده است.

حاجی‌مراد گاتسالوف همراه با کمیته فنی کشتی روسیه این تصمیم را گرفته‌اند. سیداکوف ظاهرا از مسابقات جهانی بلگراد با آسیب‌دیدگی شانه دست به گریبان است، نایفونوف هم که سهمیه وزن 86 کیلوگرم را برای روس‌ها در مسابقات گزینشی اروپایی در باکو را گرفت، آسیب‌دیده است.

به نظر می‌رسد این دو کشتی‎‌گیر در یکی از تورنمنت‌های پیش رو که احتمالا مسابقات رنکینگ‌دار آخر باشد، پیش از حضور در المپیک محک خورده و آنجا صاحب دوبنده اوزان 74 و 86 کیلوگرم روسیه در بازی‌های المپیک شوند.

امینی: پژمان درستکار گفت باید به کشتی کمک کنی

 

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • دختر شیروانی قهرمان شطرنج‌ لیگ برتر کشور شد
  • سروش مهر: نبود پیست استاندارد تنها مشکل اسکیت سواران است/ ما چیزی از قهرمانان جهان کم نداریم
  • مهمدی با برتری بر قاتل چنگیز، مدعی قهرمانی المپیک 2024 شد
  • قهرمانی نخبگان گیلان در لیگ برتر شطرنج بانوان کشور
  • باشگاه شطرنج نخبگان گیلان قهرمان لیگ بانوان شد
  • بانوی پاراتکواندوکار قمی در راه رقابت‌های قهرمانی آسیا
  • تخریب کلامی ستاره جهانی ورزش ایران | اول چند مسابقه قهرمان شو بعد اینطور حرف بزن!
  • بانوی پاراتکواندوکار قمی مسافر رقابت‌های قهرمانی آسیا شد.
  • بانوی دوچرخه‌سوار کازرونی قهرمان مسابقات دوچرخه‌سواری کشور شد
  • معافیت ۲ قهرمان نامدار روسیه از شرکت در مسابقه انتخابی