Web Analytics Made Easy - Statcounter

باغات مازه زرین روستای رستم آباد با توجه به اینکه در کنار چشمه سرداب یکی از پر آب ترین چشمه های رشته کوه زاگرس قرار دارند به دلیل عدم حمایت مسئولان جهت انتقال آب به این باغات در حال خشک شدن هستند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از هفت چشمه، روستای رستم آباد در شهرستان اردل در ۲۰ کیلومتری شهر اردل و ۷۵کیلومتری مرکز استان چهارمحال و بختیاری، شهرکرد قرار دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به دلیل وجود خاک رس که روستا را فرا گرفته است این روستا رستم آباد نامیده می شود و اهالی روستا با گویش زیبای بختیاری آن را رستمی می نامند.

اکثر مردم این روستا به دلیل اینکه در حاشیه چشمه سرداب رستم آباد که یکی از پر آب ترین چشمه های رشته کوه زاگرس در استان چهارمحال و بختیاری می باشد به شغل کشاورزی و دامپروری مشغول هستند.

مردم این روستا طی تماس با پایگاه خبری تحلیلی هفت چشمه، خشک شدن برخی باغات به دلیل کمبود آب در محدوده مازه زرین را اطلاع داده و از این پایگاه درخواست پیگیری موضوع را داشتند، خبرنگار هفت چشمه برای کسب اطلاعات بیشتر به منطقه اعزام و از نزدیک با مردم این روستا در مورد مشکل پیش آمده گفت‌وگو کرد که متن آن را در زیر می‌خوانید:

دست رنج چند ساله مردم محروم روستای رستم آباد روبه خشک شدن است

علی سینا جمشیدی یکی از ریش‌سفیدان روستای کریم آباد در گفت و گو با هفت چشمه ضمن گلایه بسیار از عدم رسیدگی مسئولان به مشکلات مردم اعلام کرد: شغل اکثر مردم این روستا کشاورزی است و تمام درآمدشان برا گذراندن زندگی از این راه بدست می آید.


 

جمشیدی بیان کرد: مردم این روستاها سال‌هاست در محرومیت، اول و در رفع محرومیت، آخر هستند و خلاصه در گودالی از محرومیت افتاده‌اند که حتی از کمترین حقوق شهروندی برخوردار نبوده و سهم مردم‌شان از زندگی و حقوق شهروندی فقط یک لقمه نان حلالی است که از دست‌رنج خودشان بوده اما همچنان در عمق محرومیت و فقر به نظام انقلاب و ولایت وفادار هستند.

وی اظهار کرد: باغات مازه زرین که دست رنج چند ساله مردم محروم روستای رستم آباد است روبه خشک شدن است، انتظار می‌رود با توجه به اینکه روستای رستم آباد در حاشیه بزرگترین سرشاخه کارون چهار قرار دارد مجوزات انتقال آب رودخانه به این باغات را صادر کنند و حق بهره برداری آب را از این مردم محروم نگیرند.

مسئولان به فکر مردم محروم این روستا نیست و فقط شعار می دهند

کشاورز تاج‌ور روشن دل رستم آبادی نیز در این خصوص در گفت و گو با هفت چشمه؛ اظهار داشت: مخارج زندگیم را از راه کشاورزی و تنها باغم بدست می آوردم که آن هم در حال خشک شدن است.


 

وی افزود: متاسفانه مسئولان به فکر مردم محروم این روستا نیستند و فقط شعار می دهند.

کوتاهی دولت در پرداخت خسارت باغداران

حسین رسولی یکر دیگر از اهالی این روستا در گفت و گو با خبرنگار هفت چشمه بیان کرد: با توجه به اینکه باغات خود را بیمه کردم اما سال قبل به دلیل نبود آب و خشک شدن باغات مازه زرین یک میلیون خسارت دیدم و بیمه کشاورزی در این راستا هیچ کمکی نکرد.


 

به گزارش هفت‌ چشمه؛ روستای رستم آباد به خاطر وجود چشمه سرداب یکی از بهترین مناطق گردشگری استان چهارمحال بختیاری که هر ساله گردشگران و مسافران بسیاری را مجذوب خود می کند، سرد بودن آب این چشمه در تمام فصول سال ویژگی اصلی این چشمه است که نام چشمه نیز از آن منشا گرفته است.

نباید اجازه داد دسترنج اهالی روستایی با این ظرفیت از خشکسالی نابود شود  و مردم این روستا از مسئولان انتظار دارند برای رفع این مشکل قدم برداشته به کمک مردم بیایند.


انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۲۹۱۴۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وجود ۲۰۳ هزار و ۴۲۴ علمک گاز در چهارمحال و بختیاری

جهانبخش سلیمیان گفت: پارسال ۳ هزار و ۹۴۸ عدد علمک گاز جدید در چهارمحال و بختیاری نصب شد که از این تعداد هزار و ۸۶۵ علمک در شهر‌ها و دو هزار و ۸۳ علمک در روستا‌ها بوده است.

بیشتر بخوانید

بهره برداری از هزار میلیارد ریال طرح گازرسانی در چهارمحال و بختیاری

مدیرعامل شرکت گاز چهارمحال و بختیاری با اشاره به صعب‌العبور بودن و دور دست بودن روستا‌های برای اجرای شبکه گازرسانی و سختی چندین برابری اجرای لوله گذاری در مسیر‌های ناهموار، سنگی و شیب‌دار ادامه داد: تا پایان امسال قدم‌های دیگری در بخش گازرسانی روستایی برداشته می‌شود و تعداد دیگری از روستا‌های این استان به شبکه سراسری گاز طبیعی متصل خواهند شد.

وی، تعداد علمک‌های نصب شده در سطح چهارمحال و بختیاری را ۲۰۳ هزار و ۴۲۴ مورد عنوان کرد و افزود: از این تعداد ۱۱۹ هزار و ۸۶۸ مورد در سطح شهر‌ها و ۸۳ هزار و ۵۵۶ مورد در سطح روستا‌ها نصب شده است.

باشگاه خبرنگاران جوان چهارمحال و بختیاری شهرکرد

دیگر خبرها

  • اسکان اضطراری ۲۰ خانوار در معرض خطر در روستای دماب
  • خسارت به کانال‌های کشاورزی بخش میانکوه در بارش اخیر
  • پرشدن کانال‌های کشاورزی بخش میانکوه درپی بارش‌های اخیر
  • واژگونی خودرو سواری در شهرستان اردل
  • رئیس و دادستان عمومی مجموعه قضایی شهرستان اردل معرفی شد
  • لزوم توجه به توسعه باغات زیتون در شهرستان رودبار
  • بیشترین بارش چهارمحال و بختیاری در اردل با ۱۸ میلیمتر به ثبت رسید
  • جوانه زدن ۷۵ درصد محصول باغات دیم زمین‌های شیب دار شهرستان اردل
  • وجود ۲۰۳ هزار و ۴۲۴ علمک گاز در چهارمحال و بختیاری
  • بهره برداری از طرح های محرومیت زدایی در دهدلی شهرستان اردل