Web Analytics Made Easy - Statcounter

گرگان ـایرنا ـ نماینده حوزه انتخابیه غرب گلستان در مجلس شورای اسلامی در تذکر کتبی به وزیر کشاورزی و رییس سازمان برنامه و بودجه؛ خواستار تعجیل در واریز اعتبارات جبران خسارت وارده ناشی از یخبندان زمستان سال گذشته به باغداران مرکبات غرب استان شد.

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا رامین نورقلی پور در این تذکر خواستار تعجیل و اقدام فوری وزارتخانه جهاد کشاورزی و سازمان برنامه و بودجه در ارتباط با واریز خسارت وارده ناشی از یخبندان سال 95 در سطح باغات مرکبات شهرستان های بندرگز و کردکوی در غرب استان شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


براساس این تذکر که نسخه ای از آن به ایرنا ارسال شد، نورقلی پور با اشاره به مصوبه دولت و تعیین اعتبارات جبران این خسارت یادآور شد که با وجود اختصاص اعتبار لازم و پیگیری ها و تذکرات کتبی و شفاهی؛ هنوز بخش اعظمی از باغداران منطقه جبران خسارت باغات خود را دریافت نکرده اند.
به گزارش ایرنا بارش برف و سرمای شدید هوا در آذرماه سال 95خسارت جدی به حوزه کشاورزی و باغی گلستان و بویژه باغ های مرکبات وارد کرد، این سرما به ترتیب 37 و 16 میلیارد تومان خسارت به باغات مرکبات شهرستان های بندرگز و کردکوی در غرب استان زد.
این دو شهرستان با حدود 130هزار نفر جمعیت در غرب استان گلستان واقع بوده و افزون بر 39 هزار هکتار باغ دارند.
7333/1648
تنظیم: علی قاسمعلی ** انتشار: پری سالارنیا

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۲۹۱۵۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خسارت به کانال‌های کشاورزی بخش میانکوه در بارش اخیر

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای چهارمحال و بختیاری، فرماندار اردل با اشاره به فعالیت سامانه بارشی اخیر در چهارمحال و بختیاری گفت: به‌دنبال شدت بارش‌ها و حجم زیاد گل‌ولای، کانال‌های کشاورزی بخش میانکوه این شهرستان پر شده است.
یعقوب شکوهی افزود: بیشترین بارش سامانه اخیر استان مربوط به شهرستان اردل است و این موضوع باعث بروز خسارت در برخی مناطق شهرستان شد و هم‌اکنون کانال‌های کشاورزی بخش میانکوه به لایروبی و بازسازی نیاز دارد.
وی با اشاره به ریزش سنگ و رانش زمین در بخش‌هایی از شهرستان اردل مانند جاده‌های بخش میانکوه و تنگ درکش ورکش افزود: هیچ‌کدام از جاده‌های این شهرستان بسته نشد و تلاش راهداران برای ریزش‌برداری و پاکسازی محور‌های ارتباطی ادامه دارد.

دیگر خبرها

  • خسارت باران سیل آسا به بخش کشاورزی و راه‌های کهگیلویه و بویراحمد
  • خسارت به کانال‌های کشاورزی بخش میانکوه در بارش اخیر
  • خسارت باران و طوفان به زیرساخت‌های آب، برق و کشاورزی گچساران
  • خسارت سنگین باران به کشاورزان خوزستان/ چقدر گندم از بین رفت؟
  • قشر ضعیف جامعه در گرانی های افسارگسیخته تحت فشار است
  • آغاز گل چینی از گلستان‌های گل محمدی اردستان
  • نصب تله‌های فرمونی برای پایش آفات در شهرستان بن
  • آغاز گل چینی از گلستان های گل محمدی اردستان
  • نصب تله‌های فرمونی جهت پایش آفات در شهرستان بن
  • دغدغه مردم زیرکوه در خصوص تخریب قنوات و جاده‌ها ویژه پیگیری می‌شود