Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان جوین گفت: وجود «آرامگاه شیخ نجم الدین کبری» بنیانگذار مسلک کبرویه و «شیخ سعد الدین حمویه بحر آبادی» از عرفای قرن هفتم هجری و نیز «آرامگاه معین الدین جوینی» شاعر و عارف قرن هفتم و هشتم و صاحب کتاب نگارستان باعث شد تا مورد توجه پژوهشگران و عرفای بسیاری از کشورهای ایتالیا، ایرلند، بوسنی و هرزگوین قرار گرفته و به این شهرستان سفر کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

محسن سلاطینی در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا در خصوص تعداد آثار تاریخی شهرستان جوین اظهار کرد: در شهرستان جوین 81 اثر تاریخی وجود دارد که 12 اثر به ثبت ملی رسیده است.

وی در خصوص اقامتگاه‌های بوم‌گردی شهرستان، عنوان کرد: با توجه به اینکه در شهرستان جوین پنج خانه قدیمی پتانسیل ایجاد اقامتگاه بومی گردی را دارند اما تنها یک اقامتگاه بوم‌گردی در دست اقدام و تکمیل آن هستیم. 

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان جوین تصریح کرد: اقامتگاه بوم‌گردی «بحر آباد» در کنار آرامگاه شیخ سعد الدین حمویه بحر آبادی، «قلعه اوغلان قیژ قلعه»، «قراول خانه»، «محوطه تاریخی بحر آباد» و همچنین «امامزاده آدم (ع)» وجود دارد که جهت بازدید گردشگران امکانات خاصی مانند راهنمای گردشگر و وسیله نقلیه در نظر گرفته شده است.
سلاطینی اضافه کرد: طبیعت سبز و کوهستانی و همچنین وجود مزارع سرسبز در اطراف آن می‌تواند در جذب هرچه بیشتر گردشگران موثر واقع شود و برنامه تهیه غذاهای محلی گوناگون به همراه توضیحات کامل در رابطه با آن‌ها توسط مسئول اقامتگاه نیز مورد توجه قرار دارد.

وی خاطرنشان کرد: از صنایع دستی مهم شهرستان جوین می‌توان به  «تنور مالی؛ ساخت تنورهای گلی»، «گلیم بافی»، «فرد بافی»، «سبد بافی با چوب بید»، «تابلو فرش»، «فرش بافی»، «معرق چوب» و نیز  «آهنگری سنتی» اشاره کرد.

سلاطینی اظهار کرد: وجود کشت و صنعت در شهرستان جوین که در زمینه استحصال شکر از چغندرقند و اسید سیتریک فعالیت می‌کند باعث جذب، تردد، همکاری مستمر کارشناسان و مهندسین مشاور از کشور آلمان شده است.

 وی با بیان اینکه معادن سنگ کرومیت، معدن‌کاران خارجی را به این شهرستان جذب کرده است، ادامه داد: طبیعت سرسبز و آبشار زیبای بید، محصولات باغی و خشکبار عالی و همچنین عاری از سموم دفع آفات نباتی و کودهای شیمیایی نیز می‌تواند تاثیر بسزایی در رونق گردشگری این منطقه داشته باشد.
انتهای پیام

منبع: ایسنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۲۹۱۸۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مدارس متروکه گلستان به اقامتگاه بوم‌گردی تبدیل می شوند

محمدجواد ساوری گفت: این اداره‌کل در راستای شعار سال که از سوی مقام معظم رهبری با عنوان «رونق تولید با مشارکت مردم» نام‌گرفته تمام تلاش خود را به کار خواهد گرفت تا با ظرفیتی که در اختیار دارد به مردم استان ارائه خدمت کند.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گلستان با اشاره به این‌که بحث تبدیل مدارس متروکه در روستا‌های ییلاقی استان به اقامتگاه‌های بوم‌گردی در شورای برنامه‌ریزی سال گذشته مطرح شد، افزود: در این جلسه تأکید شد در گام نخست این مدارس شناسایی و سپس مردم روستا در قالب واحد بوم‌گردی از این اداره‌کل اخذ مجوز کنند.

او با تأکید بر این‌که این موضوع یکی از برنامه‌های مورد پیگیری این اداره‌کل برای امسال است، ادامه داد: این کار با مشارکت و کار ائتلافی بین اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی، اداره‌کل آموزش‌ و پرورش و اداره‌کل دفتر امور روستایی استانداری گلستان اجرایی خواهد شد.

ساوری یادآور شد: درصورتی‌که مدارس متروکه‌ای قابلیت تبدیل‌شدن به اقامتگاه بوم‌گردی را دارند مردم روستا می‌توانند آن را به اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی و یا اداره‌کل آموزش‌وپرورش استان معرفی کنند تا در کوتاه‌ترین زمان ممکن بتوانیم عملیات صدور مجوز و مهیاسازی آن را برای بهره‌برداری به‌عنوان واحدی اقامتی اجرایی کنیم.

او  افزود: با اجرای این اقدام علاوه بر تحقق شعار سال، زمینه رونق اقتصاد روستا‌های استان و ایجاد اشتغال فراهم خواهد شد.

باشگاه خبرنگاران جوان گلستان گرگان

دیگر خبرها

  • هر جا نامی هست، داستانی دارد
  • (تصاویر) شیردنگ بافی
  • معترضان مقابل اقامتگاه نتانیاهو آتش به پا کردند
  • توسعه زیرساخت‌های گردشگری در مسیر رشد ۲۵ درصدی جذب گردشگران
  • مدارس متروکه گلستان به اقامتگاه بوم‌گردی تبدیل می شوند
  • جشنواره زیبایی شتر در شهرستان آق قلا برگزار شد
  • ۵۰ درصد بناهای تاریخی تایباد خراسان رضوی نیازمند مرمت است
  • نگاهی به حال و روز ناخوش گذر تاریخی ابولولو در آران و بیدگل + فیلم
  • نگران کننده بودن افت سفره‌های زیرزمینی خوشاب
  • چهارمین جشنواره ریواس و سبزی‌های بومی در کوهسرخ برگزار شد