Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری برنا از قم، ابوالفضل شریفیدر جلسه ستاد مبارزه با مواد مخدر دراستانداری قم اظهار داشت: این طرح ها بر اساس آسیب های اجتماعی استان قم از جمله اعتیاد، طلاق، ایدز، فضای مجازی، افسردگی و سایر مباحث در ستاد طراحی شده و اجرایی می شود.

وی افزود: دو مورد ازاین طرح ها با عنوان « راه اندازی مکان برای سبزی ها و میوه های خشک و کارگاه فرش بافی» برای زنان سرپرست خانوار که خانواده آنان درگیر اعتیاد بوده و درحال بهبودی هستند، می باشد که ظرفیت ایجاد اشتغال آنها 30 تن است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دبیر ستاد مبارزه با مواد مخدر قم ادامه داد: برای این طرح حدود 2میلیارد ریال اعتبار درنظر گرفته شده است که با همکاری نهادهای مربوطه از جمله بهزیستی در استان قم می توان تسهیلات آن را فراهم کرد.

وی فرزند پروری، مهارت های زندگی ویژه کودکان و نوجوانان، توانمند سازی مادران در برقراری ارتباط با فرزندان، توانمند سازی زنان متاهل در سلامت روانی برای تحکیم بنیان خانواده در پیشگیری از اعتیاد، توانمند سازی والدین در ارتقای مهارت های خود مراقبتی و اعتیاد فرزندان، سبک دینی و معنویت با رویکرد پیشگیری از اعتیاد، پیشگیری از ایدز درمناطق شهری قم و طراحی

اوقات فراغت دانش آموزان را از جمله طرح های ارائه شده برشمرد.

وی از پیش بینی برگزاری 170 کارگاه و نمایشگاه در مناطق محروم قم خبر داد و گفت: این کارگاه های آموزشی به صورت یک ساعت و نیم برای دانش آموزان و اولیای آنان درمقطع ابتدایی در نظر گرفته شده است.

شریفی تاکید کرد: درصدد هستیم تا با همکاری آموزش و پرورش بتوانیم بر روی آسیب های اجتماعی در مدارس کار تخصصی انجام دهیم.

وی بیان داشت: از ابتدای سال جاری تاکنون دو هزار معلم با همکاری مرکز بهداشت، آموزش های پیشگیری از اعتیاد را در قالب 6ساعت فراگرفته اند و بعد ازاین دوره ، آموزشی با عنوان مهارت های زندگی را در دستور کار خواهیم داشت.

وی ادامه داد: همچنین تا پایان امسال کارگاه آموزشی سه روزه از سوی ستاد مرکزی برای استان قم در نظر گرفته شده است تا اعضای سازمان های مردم نهاد آموزش داده شوند.

مدیرکل بهزیستی قم نیز دراین جلسه با اشاره به این که آموزش های یک الی 2 ساعت بازخورد ندارد گفت: نیاز است آموزش ها به صورت مستمر برای خانواده ها برگزار شود.

رضا سلیقه افزود: دراجرای برنامه های فرهنگی و پیشگیرانه به دنبال کیفی سازی و اثرگذاری در کاهش آسیب های اجتماعی باید باشیم.

وی از ارائه تسهیلات به مددجویان بهزیستی خبر داد و گفت: این تسهیلات به بهبودیافتگان از اعتیاد نیز اختصاص می یابد تا

به کار مشغول شوند.

 

منبع: خبرگزاری برنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۲۹۲۱۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رکورد شکنی آموزش و پرورش اصفهان در پذیرش مسافران نوروزی

ایسنا/اصفهان مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان از پذیرش بیش از ۳۶۶هزار مسافر نوروزی توسط آموزش و پرورش اصفهان تا نهمین روز از تعطیلات نوروزی ۱۴۰۳خبر داد.

محمدرضا ابراهیمی، مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان،  در سومین نشست ستاد اسکان نوروزی به میزبانی اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان، اظهار کرد: از اولویت های مهم مسافران، سفر به استان اصفهان است و این مهم، نیازمند تدارک تجهیزات برای ایجاد فضای مناسب و همچنین ارتقای هم افزایی و هماهنگی بین دستگاهی است که از همه دست اندرکاران تقدیر و تشکر می نماییم.

وی ادامه داد: از ۲۶ اسفند سال گذشته فعالیت ستاد های اسکان آغاز شد و عمدتا تا ۱۲ فروردین ادامه خواهدیافت و در روز گذشته میزبان، قریب به ۴۷ هزار مسافر با استفاده از ظرفیت‌های تعیین شده اسکان آموزش و پرورش بوده‌ایم.

مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان با بیان اینکه هر میهمان می تواند مبلغ حضور دیگر مسافران و یا مانع حضور دیگران باشد و این مهم بستگی به مدل میزبانی ما دارد، ابراز داشت: سال گذشته مجموعا میزبان ۳۵۰هزار مسافر بودیم اما تا این لحظه بیش از ۳۶۶هزار نفر در فضاهای اسکان نظیر مراکز رفاهی، مدارس، اردوگاه‌ها و ... ساماندهی شده‌اند.

وی افزود: رسالت ذاتی آموزش و پرورش اسکان نیست اما خود را مکلف می دانیم که در امور اجتماعی تسهیل گر باشیم لذا ستادهای اسکان در تمامی مناطق ۴۱گانه اصفهان دایر است که ستاد مرکزی در محل اداره کل آموزش و پرورش استان و ۶ ستاد تابعه در نواحی و مناطق شش‌گانه اصفهان در حال خدمات‌رسانی به میهمانان نوروزی هستند.

ابراهیمی بیان داشت: عدم ورود آموزش و پرورش به مسائل مختلف اجتماعی، تبعات جبران ناپذیری دارد و از آنجایی که تمامی دستگاه ها هدف غایی یکسانی دارند لذا تلاش برای ارتقای کیفیت ارائه شده به جامعه مخاطبین بسیار با اهمیت است

ابراهیمی خاطرنشان کرد: بازرسی های مختلف از ستادهای اسکان انجام می شود و موارد بهداشتی، امنیتی، اجتماعی و ... مورد بررسی قرار می گیرد تا بیش از ۶۰۰ مدرسه در سطح استان اصفهان، معادل حدود هفت هزار فضا شامل کلاس‌های اسکان، مراکز رفاهی، خوابگاه‌ها و سایر فضاهای مربوط به اسکان در حوزه آموزش و پرورش برای اسکان مسافران نوروزی به فعالیت بپردازند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • اجرای طرح تئاتر درمانی با هدف کاهش آسیب‌های اجتماعی توسط مرکز مشاوره پلیس اصفهان
  • رکورد شکنی آموزش و پرورش اصفهان در پذیرش مسافران نوروزی
  • توسعه محله اجتماعی هوشمند در شنژن
  • «مشهد مهربان»؛ ظرفیتی ارزشمند برای کاهش آسیب‌های اجتماعی
  • طراحی شبیه‌ساز آموزش پزشکی با قابلیت ویزیت مجازی بیماران
  • ارائه خدمات رایگان به آسیب دیدگان در مراکز بهزیستی
  • ریشه بیشتر آسیب‌های اجتماعی در استان اعتیاد و مشکلات معیشتی است
  • اثرگذاری خدمات شهرداری قم در کاهش آسیب‌های اجتماعی
  • برگزاری اولین نشست طراحی و تدوین برنامه‌های راهبردی در سال ۱۴۰۳
  • سال گذشته چند نفر مورد همسرآزاری قرار گرفتند؟