Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری میزان»
2024-04-20@09:50:50 GMT

عینک برای بهبود خواب کاربران فناوری

تاریخ انتشار: ۶ دی ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۶۲۹۲۷۲۹

عینک برای بهبود خواب کاربران فناوری

خبرگزاری میزان- نتایج یک مطالعه نشان می دهد که استفاده از عینک های ارزان قیمت آفتابی که رنگ شیشه آنها زرد یا کهربایی است می تواند خواب شبانگاهی عمیق را در کاربران فناوری تضمین کند.

به گزارش گروه فضای مجازی خبرگزاری میزان و به نقل از خبرگزاری یونایتدپرس، نتایج یک مطالعه نشان می دهد که استفاده از عینک های ارزان قیمت آفتابی که رنگ شیشه آنها زرد یا کهربایی است می تواند خواب شبانگاهی عمیق را در کاربران فناوری تضمین کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این عینک ها، نور طول موج آبی را که بسیاری از دستگاه های 'های تک' (با فناوری بالا) منتشر می کنند، مسدود می کند.

این نور تولید ملاتونین را در مغز سرکوب می کند؛ ملاتونین هورمونی است که چرخه های خواب و بیداری را تنظیم می کند.
محققان مرکز پزشکی دانشگاه کلمبیا در این مطالعه کوچک که روی گروهی از بزرگسالان مبتلا به بی خوابی مزمن انجام شد، متوجه شدند افرادی که دو ساعت قبل از خواب هنگام استفاده از این دستگاه های دیجیتالی از عینک آفتابی با لنز زرد استفاده می کردند، حدود 30 دقیقه بیشتر می خوابیدند.

این مطالعه نشان داد که استفاده از عینک های آفتابی با لنز زرد علاوه بر افزایش نیم ساعته مدت خواب شبانگاهی، کیفیت خواب افراد را نیز تقویت می کند و بطور کلی علائم بی خوابی را کاهش می دهد.

همچنین نتایج این مطالعه نشان داد که استفاده از این عینک ها هنگام استفاده از دستگاه های دیجیتالی قبل از خواب، مدت زمان به خواب رفتن افراد را نیز اندکی کاهش می دهد. قرار است این مطالعه در شماره ژانویه مجلهPsychiatric Research منتشر شود.

 

 

منبع:ایرنا

 

  انتهای پیام/   خبرگزاری میزان: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه های داخلی و خارجی لزوماً به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفاً جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه ای منتشر می شود.

منبع: خبرگزاری میزان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۲۹۲۷۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کووید باعث تحریک آسم در کودکان نمی شود

به گزارش خبرنگار مهر به نقل از مدیسن نت، دکتر «دیوید هیل»، نویسنده ارشد این مطالعه و پزشک معالج در بخش آلرژی و ایمونولوژی در بیمارستان کودکان فیلادلفیا، گفت: «ما براساس برخی از مطالعات بسیار خوب در دهه گذشته می‌دانستیم که عفونت‌های ویروسی تنفسی یک عامل خطر برای ایجاد آسم در کودکان هستند.»

وی گفت: «بنابراین منطق خوبی وجود داشت که فکر کنیم عفونت بالقوه کروناویروس می‌تواند خطر ابتلا به آسم را نیز افزایش دهد. اما در واقع متوجه شدیم که هیچ ارتباطی در این زمینه وجود نداشت. هم خطر ابتلا به آسم در کودکان را افزایش نداد و هم خطر ابتلا به آسم را در کودکان کاهش نداد.»

در این مطالعه، تیم داده‌های بیش از ۲۷۰۰۰ کودک را که بین ۱ مارس ۲۰۲۰ و ۲۸ فوریه ۲۰۲۱ تحت آزمایش واکنش زنجیره‌ای پلیمراز (PCR) برای کروناویروس قرار گرفتند، تجزیه و تحلیل کردند. آنها طی یک دوره ۱۸ ماهه تحت نظر بودند.

آزمایش بیش از ۳۱۰۰ کودک مثبت و بیش از ۲۴۰۰۰ نفر برای کروناویروس منفی بود.

محققان دریافتند که مثبت بودن تست کروناویروس تأثیر قابل توجهی بر احتمال تشخیص جدید آسم ندارد. این مطالعه تأیید کرد کودکانی که عوامل خطر شناخته شده برای آسم مانند نژاد، آلرژی‌های غذایی، تب یونجه و زایمان زودرس دارند، بیشتر در معرض ابتلا به آسم هستند.

در آغاز همه‌گیری، نگرانی‌های زیادی در مورد اینکه چگونه افراد مبتلا به آسم تحت تأثیر این ویروس قرار می‌گیرند وجود داشت. در اوایل، آزمایشگاه هیل تحقیقاتی انجام داد که نشان داد آسم یک عامل خطر برای پیامدهای بدتر کووید نیست. به گفته محققان، آنها همچنین دریافتند که اگر تست کووید در کودکان مبتلا به آسم مثبت باشد، احتمال تشدید بیماری در آنها بیشتر نیست.

هیل گفت: «از آنجایی که مطالعه صرفاً بر روی کودکان متمرکز شده است، تحقیقات بیشتری برای ارزیابی بیماران در سنین مختلف و در فواصل زمانی طولانی‌تر مورد نیاز است تا تأیید شود که بین کروناویروس و ایجاد آسم طولانی مدت رابطه وجود ندارد.»

کد خبر 6082866

دیگر خبرها

  • مارک زاکربرگ: دستگاه جدیدمان مغز را می‌خواند
  • تداوم هوای گرم و آفتابی در مازندران
  • عوارضی که نورخورشید به چشم وارد می‌کند
  • عوارضی که نورخورشید به چشم وارد می‌کند!
  • هوای آفتابی مازندران در اولین روز اردیبهشت
  • کووید باعث تحریک آسم در کودکان نمی شود
  • استقرار هوای صاف و آفتابی در گیلان
  • دم‌کرده این گیاه مثل یک خواب‌آور قوی عمل می‌کند
  • عینک شنای هوشمند فرم برای سال 2024 اصلاح می‌شود
  • (تصویر) استایل جالب مامور زن یگان ویژه با عینک آفتابی و مسلسل!