Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس سازمان شیلات کشور گفت: سیاست وزارت جهاد کشاورزی با تمام مشکلاتی که دارد حرکت به سوی زنجیره‌سازی مراکز تولیدکننده آبزیان است که سبب توسعه پایدار تولید آبزیان و ماهی در کشور می‌شود.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از کرج، سید مجید صالحی در کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید که ظهر امروز در مجموعه پرورش و تکثیر کاسپین البرز برگزار شد، اظهار داشت: از مدیران استان البرز برای کمک به این واحد تجاری تشکر می‌کنم و کشور هم برای بحث جدی اشتغال نیاز به اینگونه پروژه‌های تولید آبزی و ماهیان دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس سازمان شیلات افزود: با سفر سال گذشته ریاست جمهوری و دولت به استان البرز این مرکز بازدید شد و به سبب اینکه این مرکز بسیار ویژه است طرحی نیز برای احداث مرکز مشابهی در جنوب کشور از سوی وزیر جهاد کشاورزی ارائه شد.

صالحی با بیان اینکه این مجموعه نخستین مرکز قزل‌آلا در کشور است و حفظ این مراکز برای تولیدات آبزی‌پروری کشور اهمیت دارد، ادامه داد: سیاست وزارت جهاد کشاورزی با تمام مشکلاتی که در محصولات کشاورزی دارد حرکت به سوی زنجیره‌سازی مراکز تولیدکننده آبزیان است که سبب توسعه پایدار تولید آبزیان و ماهی در کشور می‌شود.

وی ادامه داد: استان البرز بستر بسیار مناسب  برای حوزه گردشگری  و اولویت سازمان شیلات برای استان البرز ایجاد و حمایت از رستوران‌های  شیلات است.

معاون وزیر جهاد کشاورزی با بیان اینکه البرز باید بیشتر از تولید به عرضه محصولات آبزی در کشور توجه کند، اضافه کرد: موقعیت استان البرز برای سازمان شیلات جایگاه ویژه است و در این مرکز کارهای خوبی برای اصلاح نژاد آبزیان انجام شده و اصلاح آبزیان نیز جزو سیاست‌های اقتصاد مقاومتی است.

انتهای پیام/

R41451/P1486/S6,50/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۲۹۲۸۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آمار واقعی مبنای مدیریت هوشمند بازار محصولات کشاورزی است

به گزارش خبرگزاری مهر، محمدعلی نیکبخت، وزیر جهاد کشاورزی در نخستین گردهمایی آمار و فناوری در دولت سیزدهم، ضمن تاکید بر اهمیت محاسبه آمار و تحلیل داده‌ها در حوزه کشاورزی گفت: پیش‌بینی پذیر شدن بازار عرضه و تقاضا، ارتباط مستقیم با آمار و داده‌های هر محصول در زمان و مکان معین دارد.

وی تفاوت موجود در آمارهای ارائه شده از سوی مراکز متولی را محصول محاسبه داده‌های متفاوت در یک مورد واحد دانست و گفت: البته برای رسیدن به یک چشم‌انداز واقعی و مدیریت واحد، نیازمند به‌کارگیری روش واحد با ضریب خطای کم هستیم؛ این‌گونه خواهیم توانست در میدان عمل از ابزار مطمئن برای مدیریت شرایط موجود بهره گیریم.

وزیر جهاد کشاورزی، آمار غلط را موجب سوگیری نادرست مدیریتی دانست و افزود: اطلاعات و آمار درست در حوزه کشاورزی، کنترل بازار تقاضای داخل و برنامه‌ریزی برای حضور در بازارهای صادراتی را به دنبال خواهد داشت.

نیکبخت با تاکید بر لزوم بازنگری اساسی در خصوص داده‌ها و اطلاعات آماری در وزارت جهاد کشاورزی، تصریح کرد: باید به سمتی حرکت کنیم تا مرکز آمار وزارت جهاد کشاورزی مسؤول اصلی جمع‌آوری اطلاعات و تحلیل داده‌ها در حوزه کشاورزی باشد.

به گزارش خبرنگار مهر، وزیر پیشین وزارت جهاد کشاورزی در نخستین کنگره ملی مراکز جهاد کشاورزی که در محل سالن سران اجلاس برگزار شد، عنوان کرده بود، وزارت جهاد کشاورزی نابیناست زیرا آمار دقیقی از فعالیت‌های کشاورزی به ویژه در تولید و زمین‌های زیر کشت ندارد در نتیجه نمی‌توان برنامه‌ریزی درست و دقیق داشت.

کد خبر 6099304

دیگر خبرها

  • ۸۴ درصد پهپادهای کشاورزی در داخل تولید می‌شوند
  • جلوگیری از صادرات کالا به منظور تنظیم بازار داخلی ممنوع است
  • پیش‌بینی برداشت ۱۴۰ تن گل محمدی از باغات گناباد
  • پیش‌بینی برداشت ۳۲۰هزار تن کلزا در کشور/هر کیلوگرم ۳۵ هزار تومان
  • دشتستان بزرگترین شهرستان تولیدکننده خرما در کشور است
  • آمار واقعی مبنای مدیریت هوشمند بازار محصولات کشاورزی است
  • جهش تولید در حوزه کشاورزی لرستان
  • آزاد سازی ۳۵ هزار مترمربع از اراضی کشاورزی در اسلامشهر
  • ۵۰ درصد پروژه‌های وزارت جهاد کشاورزی مربوط به آب و خاک است
  • آمادگی و تجهیز ۳۲ مرکز خرید گندم در مازندران