Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اقتصاد آنلاین»
2024-05-08@23:35:23 GMT

تداوم عرضه، کمر شاخص را شکست

تاریخ انتشار: ۶ دی ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۶۲۹۲۸۰۵

تداوم عرضه، کمر شاخص را شکست

بازار سرمایه امروز درحالی به کار خود در این هفته پایان داد که عرضه های سنگین از سوی حقیقی ها به شاخص اجازه ماندگاری در کانال 98هزار را نداد.

به گزارش اقتصاد آنلاین، در طی معاملات امروز بیش 877میلیون برگه سهم به ارزش 1834میلیارد داد و ستد شد که باعث شد شاخص با افت 253واحدی به کانال97899 بازگردد. شاخص کل هم ‌وزن هم با 54 واحد کاهش به عدد 17 هزار و 880 واحد رسید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شاخص کل فرابورس نیز با کاهش 14 واحدی روی پله یک 1082 واحد ایستاد.

در این بین بیشترین تاثیر مثبت را گروه انبوه سازی و ساختمانی و سرمایه گذاری ها بر شاخص داشتند. همچنین نماد فارس همچون 2 روز گذشته با افزایش 173 واحد بیشترین تاثیر مثبت را بر شاخص داشت دیگر نمادهای مثبت پرتقاضا امروز شرکت پتروشیمی فجر با 23واحد و گروه مپنا با 17 واحد رشد اعمال کردند.

اما در سوی دیگر بازار محصولات شیمیایی ، فلزات اساسی و گروه خودرو بیشترین تاثیر منفی را بر بازار امروز داشتند. همچنین در بین نمادهایی که با عرضه سنگین روبرو بودند ، فولاد مبارکه با 73 واحد، معدنی و صنعتی چادرملو با 54 واحد و تاپیکو با 52 واحد کاهش رکورد بیشترین تاثیر منفی بر شاخص را به خود اختصاص دادند. لازم به ذکر است رنگ قرمز خودرویی ها در معاملات امروز متاثر از تغییرات مدیریتی و آینده پراهام بدهی های سنگینی خودروسازها به قطعه سازها می باشد.

در بازار امروز شاهد بازگشایی  نماد "ونوین" پس از پذیرش مشروط در بازار دوم فرابورس، نماد "ثزاگرس" پس از برگزاری مجمع عمومی سالیانه و تقسیم سود نقدی 50ریالی، نماد"سیلام" با تعدیل مثبت 12درصدی و افزایش سود هر سهم از 8 به 9 ریال ، نماد حق تقدم وساپا  و نماد "غمارگ" پس از تعدیل منفی 9 درصدی و کاهش تخمین سود از 152 به 139ریال بودیم. همچنین قرار بود نماد "شسپا" که منظور تعدیل مثبت 64درصدی وافزایش سود هر سهم به 2958ریال متوقف شده بود، بازگشایی گردد که به روزهای آتی موکول شد.

همچنین نماد "اخابر" جهت افزایش سرمایه 10درصدی از محل مطالبات و آورده های نقدی ، نماد "ثاصفا" به منظور برگزاری مجمع عمومی سالیانه ، نماد"وصناح" و نماد کرازیح" در پایان ساعت معاملاتی امروز متوقف شدند.

امروز در معاملات تالار شیشه های شاهد اصلاح قیمتی در گروه های پیشروی روزهای گذشته یعنی محصولات شیمیایی و فرآورده های نفتی و فلزات اساسی (گروه های اکثرا" صادرات محور) بودیم که اصلاحات قیمتی را می توان نتیجه تعطیلات بازارهای جهانی در آستانه سال نو میلادی دانست.

منبع: اقتصاد آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۲۹۲۸۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گزارش روزانه بورس ۱۹ اردیبهشت؛ افت ۷۶۴۹ واحدی شاخص کل

به گزارش خبرگزاری مهر در پایان معاملات امروز (چهارشنبه ۱۹ اردیبهشت) با کاهش ۷ هزار و ۶۴۹ واحدی در ارتفاع ۲ میلیون و ۲۱۹ هزار و ۹۴ واحد ایستاد.

شاخص هم‌وزن در جریان معاملات روز جاری با سه هزار و ۳۹۳ واحد افت، به ۷۳۷ هزار و ۹۴۹ واحد و شاخص قیمت با یک هزار و ۸۹۷ واحد کاهش به ۴۱۲ هزار و ۵۸۷ واحد رسید.

گفتنی است، معامله گران در بورس تهران با انجام ۲۹۹ هزار معامله دادوستد کردند که ارزش آن به حدود ۳۷ هزار میلیارد ریال رسید.

نمادهای فملی، فولاد، شپنا، شبندر، شتران، خودرو و بوعلی بیشترین اثر منفی را بر شاخص بورس داشتند.

شاخص کل فرابورس ایران نیز امروز با ۳۹ واحد کاهش، در ارتفاع ۲۴ هزار و ۹۵۷ واحد ایستاد.

معامله گران در فرابورس حدود ۳ میلیارد و ۶۰۰ میلیون سهم و اوراق مالی با انجام ۱۶۵ هزار معامله دادوستد کردند.

نمادهای آریا، تجلی، هرمز، بپاس، ودی و حسینا بیشترین اثر منفی را بر شاخص فرابورس داشتند.

کد خبر 6100430 محمدحسین سیف اللهی مقدم

دیگر خبرها

  • این افراد بازنده بزرگ بورس هستند
  • ریزش ۱۲ هزار واحدی شاخص بورس
  • گزارش بورس امروز چهارشنبه ۱۹ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳
  • گزارش روزانه بورس ۱۹ اردیبهشت؛ افت ۷۶۴۹ واحدی شاخص کل
  • بورس بیش از ۱۲ هزار واحد افت کرد +نقشه
  • ریزش بورس ادامه دار شد؛ ریزش ۱۲ هزار واحدی شاخص
  • کاهش ۷ هزار و ۶۴۸ واحدی شاخص کل بورس
  • گزارش بورس امروز سه شنبه ۱۸ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳
  • گزارش بورس امروز دوشنبه ۱۷ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳
  • ریزش ۲۰ هزار واحدی شاخص کل بورس