Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي بر ضرورت حفظ و تقويت مرجعيت رسانه هاي داخلي تاکيد کرد و گفت: کشوري که جامعه آن به رسانه هاي داخلي خود بي اعتماد باشد، در معرض تهديدات امنيتي قرار مي گيرد، بنابراين بايد مرجعيت اجتماعي و اعتماد ملي به رسانه ها را ارتقا دهيم. به گزارش مرکز روابط عمومي و اطلاع رساني وزارت فرهنگ وارشاد اسلامي، سيدعباس صالحي وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي عصر امروز در آيين تکريم ومعارفه معاونان پيشين و جديد امور مطبوعاتي و اطلاع رساني با تاکيد بر اين مطلبافزود: در دولت يازدهم اتفاقات خوبي در حوزه مطبوعات و رسانه افتاده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وي ادامه داد: در برخي حوزه ها از جمله مجوزها قدم هاي روبه جلويي برداشته شده که تاثيرات مثبتي بر موضوعات اجتماعي داشته است.
صالحي تصريح کرد: در حوزه شفافيت، نظارت و کاهش بوروکراسي اداري،روش هاي فناورانه در راستاي اهداف دولت الکترونيک و ... نيز اقدامات مثبتي درمعاونت امور مطبوعاتي و اطلاع رساني در دولت يازدهم صورت گرفته است.
وي با اشاره به نظام يارانه اي رسانه ها ادامه داد: ايننظام بايد به سمت کارها و اقدامات زيرساختي حرکت کند.
وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي با اشاره به برخي ديگر ازاقدامات اين معاونت گفت: تحولات بسياري در اين مدت به وجود آمد که همراه باحفظ آرامش در فضاي رسانه و مطبوعات بود.اتفاقات خوب اين دوره نيز محصول گروه همکاران فعال و منسجم و همچنين مديريت آقايانتظامي بود که نسبت به اين حوزه اشراف کامل داشتند. تعامل خوب ايشان با اصحابرسانه نيز قدرت تعاملي و فرصت خوبي در اين حوزه ايجاد کرد.
وي ضمن تقدير از خدمات و تلاش هاي انتظامي در دوران مسئوليتشدر معاونت امور مطبوعاتي، افزود: حوزه فعاليت هاي وزارت فرهنگ و ارشاد اسلاميگسترده است و بايد به پيشبرد مسائل و اهداف آن سرعت بخشيد. انتخاب آقاي انتظامي بهعنوان دستيار ويژه وزير با توجه به شناخت ايشان از مسائل، اين مسير را هموارتر ميکند.
وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي ادامه داد: انتخاب آقاي سلطانيفر نيز با توجه به شخصيت علمي و تخصصي ايشان و شناخت از رسانه در ادامه اهداف اينوزارتخانه راهگشا خواهد بود.
وي افزود: در حوزه رسانه تغييرات موثري پيش آمده که مديريتآن را دچار پيچيدگي کرده است. عرصه رسانه نسبت به ديگر مسئوليت هاي اين وزارتخانهدر حوزه هاي فرهنگ، هنر و ادب گسترده تر و پيچيده تر است. تکثرهاي هويتي، سبکزندگي، ضريب بالاي شهر نشيني و بسياري از مسائل ديگر تغييرات اجتماعي عرصه رسانهاي ما را متحول کرده و بيش از حوزه هاي ديگر دچار تغييرات شده است.
صالحي ادامه داد: در کنار اين تغييرات اجتماعي، تغييراتفناورانه در حوزه فضاي مجازي و فناوري هوشمند همراه نيز صورت گرفته است.
وي افزود: امروز رسانه هاي اجتماعي در کنار رسانه هاي جمعيهمراه با رقابت شکل گرفته اند و در کنار تزايد قدرت يافتن رسانه هاي اجتماعي،رسانه هاي فرا ملي در رقابت با رسانه هاي ملي قرار گرفته اند و رسانه هاي ملي دررقابت با رسانه هاي فراملي دچار ضعف جدي در حوزه مرجعيت شده اند. همه اين مسايلمعادلات سختي را براي عرصه رسانه حاکم کرده است که بايد پيش از پيش با توانمديريتي و علمي به رفع اين مشکلات فکر کرد.
صالحي در عين حال تصريح کرد: بايد به اقتصاد رسانه توجهداشت و کاري کنيم تا رسانه هاي ما از لحاظ مرجعيت اجتماعي و اعتماد ملي ارتقا يابند.
در بخشي از اين نشست حسين انتظامي ضمن ارايه گزارشي ازفعاليت ها و اقدامات اين معاونت در دوره مسووليتش در معاونت امور مطبوعاتي گفت:سياست عمومي دولت يازدهم و دوازدهم گسترش ديپلماسي رسانه اي بوده و در اين بخششاهد اتفاقات خوبي بوده ايم.
وي افزود: در اين دوره تلاش شد به جاي برخوردهاي سخت بامطبوعات، با شيوه هاي توجيهي و ارتباطي با رسانه ها تعامل داشته باشيم.
انتظامي گفت: تلاش کرديم فضاي آرامش در رسانه ها ايجادکنيم. بايد به آزادي بيان و رسانه کمک کنيم و نگاه دولت يازدهم نيز توسعه فعاليتهاي رسانه اي بوده است.
وي با اشاره به مجوزهاي اين دوره ادامه داد: 51 درصدمجوزهاي اين حوزه بعد از انقلاب اسلامي در 4 سال گذشته انجام شده است و به نشرياتمحلي، تخصصي و رسانه هاي فضاي مجازي نيز توجه بيشتري شده است.
انتظامي ادامه داد: شفافيت يکي ديگر از سياست هاي دولت يازدهمبود که در اين معاونت دنبال شد. از اين طريق مسوولين پاسخگوتر مي شوند و هزينهنظارت کاهش مي يابد.
وي در پايان با اشاره به شخصيت علمي و تجربه سلطاني فرافزود: حضور ايشان در معاونت امور مطبوعاتي نويد بخش توسعه فعاليت هاي اين عرصه خواهدبود.
در پايان اين آيين محمد سلطاني فر با تشکر از حسن اعتماد وزيرفرهنگ و ارشاد اسلامي و با اشاره به اقدامات مثبت اين معاونت در دوران مسئوليتانتظامي، گفت: بايد بوروکراسي اداري را کم کنيم، شفافيت را افزايش و تصدي گري دولتدر امور اجرايي را کاهش دهيم.
وي افزود: رسانه، پويايي دارد و نمي توان با قانون امروزيآن را شکل داد، بلکه بايد از طريق قانون فردا شکل بگيرد. براي رسانه هاي الکترونيک هم نمي توان قوانين رسانه هاي مکتوبرا اعمال کرد.
سلطاني فر در بخش ديگري از سخنان خود ضمن تاکيد بر اهميتشهروندرسانه افزود: امروز رسانه هاي ما جزء لاينفک زندگي محسوب مي شوند. نمي تواناز رسانه جدا شد، بنابراين بايد نگاهمان نسبت به رسانه را تغيير دهيم. بايد رسانههميشه همراه ما باشد و به عنوان شهروند رسانه اتفاقات را اطلاع رساني کنيم.
در اين نشست وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي ضمن تقدير از خدماتوتلاش هاي حسين انتظامي، احکام محمد سلطاني فر به عنوان معاون امور مطبوعاتي و اطلاعرساني و حسين انتظامي دستيار ويژه وزير را به آن ها اهدا کرد.

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۲۹۳۰۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تاکید پدافندغیرعامل بر ضرورت ارتقا امنیت پیام‌رسان‌های داخلی

به گزارش گروه سیاست خبرگزاری علم و فناوری آنا، نخستین جلسه کمیته پدافند غیرعامل وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در سال ۱۴۰۳ با حضور، سردار غلامرضا جلالی رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور، سردار فرجی پور جانشین و معاونین قرارگاه سایبری کشور، سعید رحیمی معاون ارتباطات و فناوری اطلاعات این سازمان و معاونین وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، مدیرکل حوزه وزارتی، روسای سازمان‌ها، شرکت‌های تابعه و اپراتور‌های تلفن همراه برگزار شد.

در ابتدای این جلسه سردار جلالی به تحلیل جامعی از عملیات افتخارآمیز نیرو‌های مسلح جمهوری اسلامی ایران در پاسخ به تحرکات ددمنشانه رژیم صهیونیستی و نتایج و آثار راهبردی این عملیات در تغییر معادلات نظامی منطقه پرداخت.

وی در ادامه با توجه به ماهیت کارکردی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، به تبیین تهدیدات متصور در این حوزه و ضرورت انجام اقدامات برای افرایش پایداری و تاب آوری زیرساخت‌های این حوزه پرداخت.

در ادامه گزارشی از اقدامات پدافند غیرعامل در حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات از سوی مسئولان وزارت ارتباطات ارائه شد.

بررسی آخرین وضعیت و پیش‌بینی تهدیدات و اجرای اقدامات فوری برای امن‌سازی زیرساخت‌های ارتباطی و مخابراتی و ارتباطات حداقلی در زمان بحران، اتخاذ تدابیر لازم برای ارتقای امنیت و صیانت از مراکز، حوضچه‌ها و خطوط ارتباطی مهم، اجرای طرح نظارت هوشمند و تصویری و ضرورت انجام اقدامات فوری و اولویت‌دار برای ارتقا امنیت سکوها، خدمات‌رسان‌ها و پیام‌رسان‌های داخلی و برگزاری مستمر رزمایش‌ها به ویژه رزمایش‌های شبکه ملی اطلاعات از دیگر مواردی بود که در این جلسه مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • تکریم و معارفه روئسای قدیم و جدید هلال احمر شهرستان سلماس 
  • حمایت وزیر فرهنگ‌وارشاد اسلامی از طنزپردازان و رسانه‌های فعال این حوزه
  • آئین تکریم مدیرعامل سابق و معارفه سرپرست جدید بانک سینا برگزار شد
  • تاکید پدافندغیرعامل بر ضرورت ارتقا امنیت پیام‌رسان‌های داخلی
  • عملیات وعده صادق نشات گرفته از فرهنگ ایثار و شهادت است
  • فرش دستباف هنر مادر است
  • برگزاری آیین معارفه مسوول بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی همدان
  • برگزاری آیین معارفه مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی همدان
  • تکریم و معارفه فرمانده پایگاه هوایی شهید نوژه+ تصویر
  • رایزنی برای افزایش سفر بین ایران و عمان