Web Analytics Made Easy - Statcounter

کارشناس مدیریت سازمان پسماند شهرداری تهران گفت: تشکل های مردم نهاد همواره مثمر ثمر برای جامعه بوده اند و در این میان اثرگذارترین گروه ها در بحث مدیریت شهری تشکل های زیست محیطی است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از ندای سرخه، عباسی کارشناس مدیریت سازمان پسماند شهرداری تهران در جمع دوستداران محیط زیست در شهرستان سرخه اظهار داشت: ان جی او ها و تشکل های مردم نهاد همواره مثمر ثمر برای جامعه بوده اند و در این میان اثرگذارترین گروه ها در بحث مدیریت شهری تشکل های زیست محیطی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه حقیقت زندگی نیازمند به محیط سالم و محیط زیستی پاکیزه دارد، افزود: امام صادق (ع) فرموده اند"آب گوارا، هوای پاک و خاک حاصلخیز" آرامش جان را به دنبال دارد و این روایات و توصیه خداوند متعال به حفظ آبادانی همگی نشان از اهمیت محیط زیست سالم و مطهر و عاری از هرگونه آلودگی برای انسان و تداوم حیات  است.

کارشناس مدیریت سازمان پسماند شهرداری تهران با بیان اینکه متأسفانه با بی توجهی تمام خاک را آلوده، هوا را ناسالم و زباله را وارد طبیعت می کنیم، تأکید کرد: باید به محیط زیست خودمان که بنای زیست آیندگان نیز هست توجه کنیم.

عباسی با بیان اینکه اگر آب نباشد کشاورزی نیست کشاورزی نباشد تغذیه نیست و بدین صورت زندگی ادامه نمی یابد، گفت: باید به بهداشت و پاکیزه سازی محیط زیستمان بیش از پیش توجه کنیم.

وی با اشاره به اینکه هوا به دلایلی همچون وجود کارخانجات و عارضه تکنولوژی و مدرنیزه شدن این روزها حال خوبی ندارد؛ بیان کرد: با پیشرفت تکنولوژی هر چند که فواید بیشماری داشته و دارد و اما گاهی اوقات با خود می گوییم ای کاش این تکنولوژی ها نبود و زندگی سالم تری داشتیم.

کارشناس مدیریت سازمان پسماند شهرداری تهران اظهار کرد: جامعه باید در برهه کنونی هوشمندانه حرکت کند و این وظایف تک تک ماست که باید نسبت به پاکیزه نگاه داشتن محیط زیستمان حساس باشیم.

عباسی افزود: اگر آلودگی هایی به دلیل فعالیت های انسان ایجاد می شود؛ باید به ساختارها کمک کنیم وقتی که اعلام می شود از استفاده خودرو در حالت غیرضروری خودداری شود و از ناوگان حمل و نقل عمومی استفاده شود؛ همگی باید گوش به فرمان این هشدار و ساختار باشیم.

وی با اشاره به بازدیدی که از سطح شهر سرخه داشت، گفت: شهر سرخه زیبا، ارام و به لحاظ نظافت و رعایت بهداشت و پسماند شهری وضع و اوضاع بسیار مطلوبی دارد.

کارشناس مدیریت سازمان پسماند شهرداری تهران و با تأکید بر پایداری و تداوم نهضت ها و انجمن های مردم نهاد همچون انجمن دوستداران محیط زیست پیشنهاد داد: کارهای مطالعاتی در حوزه محیط زیست انجام شود که بالتبع می تواند بسیار مثمر ثمر در حوزه مدیریت شهری باشد.

عباسی افزود: شهرداری سرخه نیز می تواند در حوزه محیط زیست و حل خیلی از مشکلات شهری از ظرفیت انجمن دوستداران محیط زیست سرخه به نحو احسن استفاده کند.

بازدید از سایت بزرگ مرکز دفن زباله شهری و حضور در دبیرستان تومان مدیری و سخنرانی توسط دکترعباسی در جمع دانش آموزان و بازدید میدانی از سطح شهر و همچنین تشکیل جلسه با حضور کلیه مسؤلین واحدهای شهرداری از دیگر برنامه های سفر یک روزه دکتر عابسی کارشناس مدیریت سازمان پسماند شهرداری تهران در شهرستان سرخه بود.

انتهای پیام/

 

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۲۹۳۱۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پسماند‌ها به معضل محیط زیستی کشور تبدیل شده است

رئیس فراکسیون محیط زیست مجلس گفت: تکلیف مدیریت اجرایی پسماند‌های الکترونیکی در کشور مشخص نیست و کاملا غیر اصولی مدیریت می‌شوند.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو، سمیه رفیعی، نماینده مردم تهران و رئیس فراکسیون محیط زیست مجلس شورای اسلامی طی سخنانی به مناسبت هفته زمین پاک با بیان اینکه «پسماند‌های الکترونیکی یکی از خطرناک‌ترین پسماند‌ها در جهان محسوب می‌شود»، اظهار کرد: متاسفانه عملا این پسماند‌ها در کشور طبق قانون مدیریت نمی‌شوند.

وی با تاکید بر اینکه باید ساز و کار مناسبی برای این پسماند‌ها در کشور دیده شود و متولی مشخصی در این حوزه داشته باشیم، گفت: هفته زمین پاک به کار‌های نمادین اختصاص پیدا کرده و عملاً اقدام چشمگیر و اثرگذاری در این حوزه دیده نمی‌شود.

رئیس فراکسیون محیط زیست مجلس معضل پسماند‌ها را یکی از اولویت‌های حوزه محیط زیست خواند و تاکید کرد: پسماند‌ها می‌توانند ثروت تولید کنند، ولی مهمتر از آن کاهش اثرات مخرب محیط زیستی آنهاست که در کشور ما به معضلی جدی بخصوص در استان‌های شمالی و استان‌های مسافرپذیر تبدیل شده است.

دیگر خبرها

  • پسماند‌ها به معضل محیط زیستی کشور تبدیل شده است
  • ساماندهی محل دفن پسماند گتوند در کوتاه مدت
  • پسماند معضل استان‌های زاگرس نشین
  • معرفی ۳۶۷ متخلف زیست محیطی به مراجع قضایی آذربایجان غربی
  • شهرداری‌های کردستان مدیریت دفن بهداشتی زباله را ندارند
  • هر فرد می تواند سفیر محیط زیست باشد/ اعمال فرهنگ‌سازی راه حلی برای حفظ محیط‌زیست
  • ورود دادستان قائم شهر برای حل معضل زیست محیطی (شیرآبه زباله)
  • نظارت‌های محیط زیست در حوزه مدیریت پسماند هوشمند می‌شود
  • لزوم ورود مدیریت شهری به مسائل زیست‌محیطی برای جلوگیری از ایجاد بحران‌ها
  • گرامیداشت روز زمین پاک در قزوین