Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-05-07@10:55:14 GMT

تاکید بر ضرورت حفظ استقلال کانون وکلا

تاریخ انتشار: ۶ دی ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۶۲۹۳۳۳۱

تاکید بر ضرورت حفظ استقلال کانون وکلا

خبرگزاری شبستان: رئیس کل دادگستری خوزستان، بر ضرورت حفظ استقلال کانون وکلا تاکید کرد و اظهار داشت: یکی از مشکلات وکلای کشور، دوگانگی صدور پروانه وکالت است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اهواز، فرهاد افشار نیا، رئیس کل دادگستری خوزستان، امروز (6 دی) در آیین افتتاحیه بیست و نهمین همایش اتحادیه سراسری کانون ‌های وکلای دادگستری ایران که در اهواز برگزار شد، با بیان اینکه کانون وکلا به دنبال تثبیت موقعیت و جایگاه و هویت خود به عنوان کانونی مستقل از حاکمیت و دستگاه قضایی و اجرایی کشور است، گفت: لایحه استقلال کانون وکلای دادگستری به تصویب رسید و شاهد هستیم که این کانون به نحوی مستقل و مجزا از دستگاه قضائی به کار خود ادامه می دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی خاطرنشان کرد: اعضای مجلس قانون گذاری، با تصویب لوایح و قوانینی دستگاه قضایی را در تنگنا قرار می دهد و استقلال این دستگاه آن طور که باید مورد توجه نیست.

 

رئیس کل دادگستری خوزستان، با اشاره به تعلیق 18 ساله کانون وکلا بعد از پیروزی انقلاب اسلامی و اداره آن به شکل دولتی، افزود: البته قوه قضائیه هم از تغییرات بی نصیب نبود و تشکیلات و ساختار آن مرتبا دچار تحول شد.

 

وی تصریح کرد: ارزیابی های متعددی در دستگاه قضایی انجام می شود که بر اساس آن افرادی که از مسیر سلامت و عدالت خارج شده باشند را شناسایی، از کار معلق و در نهایت به دست قضات در دادگاه عالی نظامی قضات از خدمت سلب صلاحیت می شوند.

 

افشارنیا، به نبود ساز و کاری در زمینه ارزیابی و نظارت وکلا جهت پایش خودشان اشاره کرد و خواستار اصلاح ساختار کانون وکلا شد و ادامه داد: استقلال کانون وکلا به برکت سال ها تلاش و کوشش وکلا ایجاد شده و ما نیز خواستار حفظ آن هستیم.

 

وی یکی از مشکلات وکلای کشور را دوگانگی صدور پروانه وکالت دانست و ابراز کرد: پسندیده نیست دو نوع وکیل را در محاکم قضایی ببینیم که گروهی از وکلا از طریق ماده ۱۵۷ و گروهی از طریق کانون وکلا پروانه دریافت کنند و باید از این دوگانگی خارج شد.

 

وی رئیس کل دادگستری خوزستان، روابط میان دادگستری و وکلا در خوزستان را بسیار دوستانه و حسنه عنوان کرد و اذعان داشت: کارهای مربوط به جذب وکلا در استان عاقلانه و مدبرانه پیگیری و با هماهنگی کانون وکلای استان انجام می شود.

 

پایان پیام/72

منبع: شبستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۲۹۳۳۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نقش برخی مدیران ‌در آتش‌سوزی هولناک شفت ‌

حجت الاسلام صادقی نیارکی رئیس کل دادگستری استان گیلان با ابراز تاسف از حریق منطقه امام زاده ابراهیم از تلاش‌های هلال احمر، اورژانس و تمامی نهاد‌هایی که در اطفای حریق و ساماندهی مصدومان تلاش کردند قدردانی کرد.

وی با تاکید بر اینکه آسیب و خسارت‌های زیادی به مردم منطقه وارد شده است گفت: مسئولان باید در اسکان و کمک رسانی حادثه دیدگان از حداکثر امکانات استفاده کنند.

رئیس شورای قضایی استان با اشاره به اینکه در اولین ساعات این حادثه، دادستان شهرستان شفت در محل حاضر شد و دستورات اولیه قضایی را صادر کرد افزود: در مرکز استان نیز با تشکیل جلسه برضرورت پیگیری مجدانه شناسایی علت حادثه و برخورد با عوامل آن تاکید شد.

وی با بیان اینکه قصور و کوتاهی برخی مسئولان در این حادثه محرز شده است اظهار داشت: دستگاه قضایی با مدیرانی که ترک فعل کرده‌اند و اهمال آنان گسترش آتش سوزی و تضییع حقوق مردم را در پی داشت برخورد قاطع خواهد کرد.

منبع: ایلنا

tags # اخبار حوادث سایر اخبار (تصاویر) این گوسفند غول‌پیکر چینی از پورشه هم گران‌تر است! قارچ‌های زامبیِ سریال آخرین بازمانده (The Last Of Us) واقعی هستند! (تصاویر) عجیب و باورنکردنی؛ اجساد در این شهر خود به خود مومیایی می‌شوند آخرین حسی که افراد در حال مرگ از دست می‌دهند، چه حسی است؟

دیگر خبرها

  • بخشش حکم قصاص پس از ۲۳ سال
  • برخورد جدی با هنجارشکنان مهم‌ترین اولویت دستگاه قضایی است
  • افتتاح دادگاه عمومی بخش برزک در جهت تسهیل‌گری مشکلات قضایی مردم
  • ضرورت برخورد جدی دستگاه قضا با عاملان آتش‌سوزی عمدی جنگل‌ها
  • صدور دستور قضایی برای تعقیب کیفری متخلفان حوزه شهری البرز‌
  • مدیران برای برنامه ریزی استان تهران نیاز‌ها و ضروریات را شناسایی کنند
  • مدیران برای برنامه‌‌ریزی استان تهران نیازها و ضروریات را شناسایی کنند
  • مدیران برای برنامه‌ ریزی در استان تهران نیازها را شناسایی کنند
  • مراسم تجلیل از وکلای معلم قزوین
  • نقش برخی مدیران ‌در آتش‌سوزی هولناک شفت ‌