Web Analytics Made Easy - Statcounter

تهران- ایرنا- وزیر نفت در پیامی ضمن قدردانی از همه مهارگران چاه 147 رگ سفید، خاطر نشان کرد: متاسفانه در اوج فشارها، کسانی که همیشه و در همه حال درصدد تخریب دولت هستند، با کمال بی‌انصافی به جای آنکه مرهمی بر رنج شما بگذارند با نیش قلم‌ها و گفتارشان نمک بر زخم پاشیدند و سعی در ناتوان نشان دادن شما داشتند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش ایرنا به نقل از وزارت نفت، در متن پیام بیژن زنگنه به مهارگران چاه 147 رگ سفید آمده است: خبر مهار شعله‌های سرکش چاه 147 رگ سفید، موجب خشنودی همه کسانی شد که دل در گرو این آب و خاک دارند و از هنگام بروز این حادثه نفس گیر و پر التهاب با امید و نگرانی روند عملیات اطفای حریق را دنبال می‌کردند.
وزیر نفت خاطر نشان کرده است: «فرزندان فداکار ایران عزیز، به عنوان خدمتگزار صنعت نفت خاضعانه و با افتخار بر دستان پر توان همه فرماندهان و دست‌اندرکاران مهار چاه 147 رگ سفید بوسه می‌زنم و نهایت سپاس و قدردانی‌ام را تقدیم یکایک آنانی می کنم که از نخستین لحظات بروز حادثه، آن چه از دانش و تجربه اندوخته بودند را بی‌هیچ منت و ادعایی به میدان آورده و برای مهار آتش جانفشانی کردند.»
وی با بیان اینکه «شما نشان دادید ما به یک قهرمان نیاز نداریم بلکه افتخار قهرمانی زیبنده همه شماست»، افزوده است: امروز بار دیگر شما ثابت کردید که با خرد و همکاری جمعی می‌توان کارهای بس دشوار و خطیری را به انجام رسانید.
زنگنه با گلایه از منتقدان بی انصاف اعلام کرد: متاسفانه در اوج فشارها، کسانی که همیشه و در همه حال درصدد تخریب دولت هستند، با کمال بی‌انصافی به جای آن‌که مرهمی بر رنج شما بگذارند با نیش قلم‌ها و گفتارشان نمک بر زخم پاشیدند و سعی در ناتوان نشان دادن شما داشتند.
در ادامه پیام وزیر نفت آمده است: «شایسته نبود کسانی که از دولت کینه به دل دارند، به بهانه این حادثه در حق سازمانی که موجودیت خود را مدیون آن هستند و از همه مهمتر در حق کسانی که سال‌ها با هم کار و زندگی کرده و نان و نمک خورده‌اند، جفا کنند. در این باره درد و سخن بسیار است ولی بگذاریم و بگذریم تا روز دگر».
به گزارش ایرنا، چاه 147 رگ سفید 2 در محدوده عملیاتی شرکت بهره برداری نفت و گاز گچساران قرار دارد و هفتم آبان امسال هنگام عملیات حفاری دچار آتش سوزی شد که این اتفاق جان 2 نفر از کارکنان شرکت ملی حفاری را گرفت.
میدان نفتی رگ سفید که در محدوده گچساران واقع شده، در سال ١٣٣٠ خورشیدی کشف شده و در سال 1345 مورد بهره برداری قرار گرفت.
این میدان در بین میدان‌های نفتی بی‎بی حکیمه (در جنوب شرق)، پازنان (در شمال شرق)، رامشیر (در شمال غرب)، زاغه - هندیجان- بهرگانسر و تنگو (در جنوب غرب) محصور شده و پس از میدان نفتی پازنان، بزرگ ترین حجم کلاهک گازی در بین میدان‌های نفتی ایران را دارد.
بهره برداری از بخش غربی میدان (رگ سفید-١) توسط شرکت نفت و گاز آغاجاری و بهره برداری از بخش شرقی میدان (رگ سفید-2) توسط شرکت نفت و گاز گچساران انجام می ‌شود.
تولید کنونی این میدان 180 هزار بشکه در روز است و برآورد شده 16 میلیون و 500 هزار بشکه ظرفیت نفت درجای این چاه است.
نفت قابل برداشت میدان نفتی رگ سفید چهار میلیون و 490 هزار بشکه و گاز قابل برداشت آن یک هزار و 534 میلیارد متر مکعب است.
در عملیات مهار این چاه بیش از 500 نفر فعالیت داشتند و تلاش ها برای مهار آن 2 ماه به طول انجامید.

اخبار اقتصادی ایرنا در تلگرام: IRNAeco@
اقتصام*2022*2025
خبرنگار: میثم طاهری*ناشر: لیلا جودی

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۲۹۴۱۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

استفاده از روش‌های نوین برای به نتیجه رسیدن کارهای فرهنگی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا، حجت‌الاسلام حسن عارضی مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی استان اصفهان در جمع اعضای شورای فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی واحد دهاقان درباره شیوه‌های انجام کار‌های فرهنگی اظهار کرد: در فهم دین و مسائل دینی، وجود عقل بسیار ضروری و لازم است و اگر در این فهم، عقل را کنار بزنیم، دچار جمود و خسران خواهیم شد.

وی افزود: در دانشگاه باید به عقلانیت توجه ویژه‌ای داشته باشیم. پیامبر خدا برای انجام کار‌های فرهنگی از بهترین روش‌ها استفاده می‌کرد و به همین دلیل در انجام کار‌های خود اسوه حسنه نام گرفت. در واقع به پیامبر چنین ابلاغ شد که‌ ای رسول تو نشان دهنده راه درست به بندگان خدا هستی که مسیر هدایت را تبیین کردی و به مردم نشان می‌دهی. زمینه تصمیم‌گیری را برای مردمان فراهم کرده، اهل بیت هم زمینه انتخاب و تصمیم‌گیری را برای همگان فراهم می‌کنند؛ اما در کار خود از روش و راهکار محبت، کمک می‌گرفتند.

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی استان اصفهان ادامه داد: پس باید در کار و فعالیت‌های فرهنگی همانند پیامبر، دغدغه‌مند و دلسوز باشیم و کار را با ابزار محبت به پیش ببریم، انسان تشنه و بنده محبت بوده و این شیوه محبت‌آمیز به‌ویژه در تربیت نسل جوان بسیار مطلوب و بازخورد ناشی از آن هم بسیار خوب و چشمگیر است.

عارضی با برشمردن ویژگی‌هایی که در انجام امور فرهنگی باید مد نظر داشت، عنوان کرد: برای انجام کار‌های فرهنگی به شکل صحیح و مطلوب، باید سه ویژگی را مد نظر قرار دهیم، تعمیق کار‌های فرهنگی که انجام امور فرهنگی در این بخش باید دارای عمق باشد و از انجام کار به صورت سطحی و ضعیف بپرهیزیم و در واقع کار‌ها را به صورت بلیغ به انجام برسانیم.

وی اضافه کرد: تربیت عالم، تولید علم با جهت دادن به عالم و علم از مهم‌ترین وظایف دانشگاه‌هاست که باید مدنظر قرار گیرند. نکته دوم تداوم کار‌های فرهنگی و ادامه‌دار بودن آنها و نکته سوم تکثیر کار‌های فرهنگی است که در انجام کار‌های فرهنگی باید تشکل ایجاد کرد.

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی استان اصفهان با اشاره به نوع ایجاد ارتباط با مخاطبان امور فرهنگی مطرح کرد: در ارتباطات فرهنگی نوع عملکرد، نوع ارتباط با مخاطبان، نوع بیان و صحبت کردن و استفاده از قول همراه با محبت جزء شرایط لازم در انجام کار است. انجام کار‌های فرهنگی باید با روش‌های نوین و به شکل مورد علاقه جوانان و در قالب‌های محبت‌آمیز صورت پذیرد تا نتیجه مطلوب حاصل شود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • مهار آتش در هتل محدوده میدان ولیعصر تهران و آخرین وضعیت مسافران آن
  • انجام وظیفه در شورای شهر دشوار و دایره نظارت آن بسیار وسیع است
  • رژیم صهیونیستی توان دفاع از خود را هم ندارد
  • علم‌الهدی: می‌خواهید به بهانه پر کردن سبد جمعیت انقلابی، همان کسانی را هم که انقلابی هستند از خود برنجانید؟
  • همه کارهای انجام شده باید پیوست رسانه‌ای داشته باشند
  • وزیر ارتباطات: معافیت مالیاتی کسب و کارهایی که از سکوهای داخلی استفاده کنند
  • معافیت مالیاتی کسب و کارهایی که از سکوهای داخلی استفاده کنند
  • کاخ سفید و سازمان ملل خواستار تحقیقات درباره گورهای دسته جمعی در غزه شدند
  • کاخ سفید: خواستار انجام‌ تحقیقات درخصوص گورهای دسته‌جمعی غزه هستیم
  • استفاده از روش‌های نوین برای به نتیجه رسیدن کارهای فرهنگی