Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش  حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ نماینده ویژه وزیر بهداشت گفت: به طور پیوسته از مناطق زلزله زده غرب کشور بازدید می کنیم و همکاران بهداشتی و درمانی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه نیز در این مناطق حضور دارند و خدمات را ارائه می دهند و تا کنون هیچ گزارشی مبنی بر فوت بر اثر سرمازدگی ثبت نشده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 طیب قدیمی، ضمن تفکیک 2 موضوع "خودکشی و "اقدام به خودکشی"، اظهار داشت: در شرایطی که فرد با مشکلات خاص روحی، روانی و اجتماعی روبرو باشند، احتمال اقدام به خودکشی در شرایط عادی و بحرانی وجود دارد و از نخستین روزهای وقوع زلزله 40 تیم سلامت روان از دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه با حمایت وزارت بهداشت در مناطق زلزله زده حضور یافتند و تا کنون 32 هزار نفر غربالگری شدند.

وی یادآور شد: از 32 هزار نفری که از نظر سلامت روانی غربالگری شدند، 15 درصد نیاز به مداخلات و حمایت‌های روانی و اجتماعی داشتند و چندین نفر نیز در بیمارستان‌های کرمانشاه بستری شدند اما در شهرستان سرپل ذهاب نیز روانپزشک استقرار دارد و خدمات خود را ارائه می دهد.

نماینده ویژه وزیر بهداشت در مناطق زلزله زده غرب کشور تاکید کرد: تا کنون هیچ مورد فوت ناشی از "خودکشی" در مناطق زلزله‌زده مشاهده و ثبت نشده است.

مادران باردار زلزله زده، تحت پوشش خدمات بهداشتی و درمانی 

قدیمی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه مراقبت از مادران باردار در مناطق زلزله زده به خوبی انجام شده است، افزود: تمام مادران باردار این مناطق تحت پوشش خدمات بهداشتی و درمانی قرار دارند و در بیمارستان بانگر سرپل ذهاب تا کنون 50 زایمان انجام شده که 36 مورد از آنها زایمان طبیعی بوده است.

وی اضافه کرد: قبل و حین زایمان خدمات بهداشتی و درمانی خوبی به مادران باردار ارائه می شود اما همه باید در اسکان مادران باردار و زایمان کرده در محلی امن و گرم کمک کنند و این موضوع را ستاد اسکان زلزله زدگان دنبال می کند و در مکاتبات و مذاکراتی که با این ستاد داشتیم، خواستار در اولویت قرار داشتن اسکان مادران باردار و زایمان کرده و بیماران سخت و خاص در کانکس شده ایم.

نماینده ویژه وزیر بهداشت در مناطق زلزله زده یادآور شد: با کمک معاونت اجتماعی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه و حمایت خیرین، برای اسکان برخی از بیماران، کانکس تهیه شد و در حال حاضر هیچ نوزادی به دلیل اسکان در چادر در معرض خطر نیست که نیاز به بستری داشته باشد.

قدیمی در پایان اظهار داشت: شرایط لازم برای انجام زایمان در بلوک زایمانی در سرپل ذهاب از جمله شرایط ایمنی مادران باردار و نوزادان، وضعیت گرمایشی و حضور متخصصین و ماماها فراهم شده اما برای اسکان مادران باردار و بیماران خاص نیازمند حمایت ارگانهای حمایتی هستیم.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۲۹۴۲۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اسکان اضطراری در پی بارندگی در سنندج

معاون عمرانی فرماندار سنندج با اشاره به اسکان اضطراری متاثرین بارندگی‌ در سطح این شهر گفت: در پی بارش باران در شهرستان سنندج تعدادی از معابر محلات سطح این شهر دچار آب گرفتگی شد که دستگاه‌های خدمات‌رسان با حضور در این مناطق به ساکنان منازل مسکونی امدادرسانی کرد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کردستان و به نقل از روابط عمومی فرمانداری سنندج، منصور مولانایی اظهار کرد: در پی بارش شدید باران در روزهای گذشته، در مناطق مسکونی خیابان طالقانی سنندج تعدادی از منازل دچار آب گرفتگی شد که دستگاه‌های خدمات‌رسان با اعزام تیم‌های عملیاتی به این شهروندان امدادرسانی کردند.

وی افزود: پس تخلیه تعدادی از منازل مسکونی، ساکنان این منازل اسکان داده شدند و تیم‌های عملیاتی آتش‌نشانی و شرکت آب و فاضلاب اقدامات لازم را برای رفع مشکل و هدایت آب‌های سطحی انجام داده و اکیپ اتفاقات شرکت گاز نیز گاز این مناطق را موقتاً قطع کرده‌اند.

کد خبر 750414

دیگر خبرها

  • نوزادِ عجول در آمبولانس اورژانس پیرانشهر متولد شد
  • ضرورت افزایش ظرفیت استخدام ماما در بخش بهداشت و درمان
  • ۶ چالش مامایی در قانون جوانی جمعیت
  • ۶ چالش مامایی در قانون جوانی جمعیت/ اصلاح پرداخت تعرفه زایمان
  • اسکان اضطراری در پی بارندگی در سنندج
  • اسکان اضطراری در پی بارندگی های شدید در سنندج
  • امام جمعه اهواز: هر روز در غرب ظلم به زنان بیشتر می‌شود/ درصد خودکشی در زنان آمریکایی 50 درصد افزایش داشته/ همه قوانینی که در غرب اجرا کردند، به ضرر زنان بوده/ پدران و مادران باید تمرین حجاب را در کودکی به فرزندان خود بیاموزند
  • کدام گیاهان برای مادران باردار مفید هستند؟
  • چرا برخی مادران باردار مُهر می‌خورند؟
  • «دست مایو الکترونیک»در هلال احمر به تولید انبوه می رسد