Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، خبرگزاری آمریکایی بلومبرگ در گزارشی اعلام کرد در سال 2017، ثروتمندترین افراد جهان هزار میلیارد دلار دارایی بیشتر کسب کردند که این رقم، نسبت به سال 2016، بیش از چهار برابر افزایش داشته است.

شاخص میلیاردرهای بلومبرگ، لیستی که پانصد فرد ثروتمند جهان را به طور روزانه رتبه بندی می‌کند، رشد 23 درصدی را در سال 2017 نشان می‌دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

جف بزوس، بنیان‌گذار شرکت آمازون، با 34.2 میلیارد دلار افزایش دارایی، بیشترین درآمد را در سال 2017 کسب کرده و به این ترتیب، جایگاه ثروتمندترین فرد جهان را تصاحب کرده است. این جایگاه پیشتر در اختیار بیل گیتس، بنیان‌گذار شرکت مایکروسافت بود. بیل گیتس از ماه مه سال 2013 در این جایگاه قرار داشت و حال بسیاری از دارایی‌های خود را در امور خیریه صرف کرده است. وی در ماه اوت سال جاری میلادی، 4.6 میلیارد دلار از دارایی خود را به بنیاد نیکوکاری «بیل و ملیندا گیتس» بخشید. بزوس که دارایی وی تا پایان ماه نوامبر به 100 میلیارد دلار رسید، اکنون 99.6 میلیارد دلار ثروت دارد. این در حالی است که دارایی کنونی بیل گیتس 91.3 میلیارد دلار اعلام شده است.

جرج سوروس، سرمایه‌گذار و تاجر آمریکایی-مجارستانی، نیز بخش بزرگی از دارایی‌های خود را صرف امور خیریه کرده است. وی در ماه اکتبر امسال اعلام کرد دفتر وی در چند سال گذشته، 18 میلیارد دلار به بنیادهای «جامعه باز» اهدا کرده است و به این ترتیب در جایگاه 195 در رتبه‌بندی ثروتمندان بلومبرگ قرار گرفته است. اکنون وی 8 میلیارد دلار دارایی دارد.

تا پایان روز کاری سه‌شنبه، 26 دسامبر، 500 فرد ثروتمند جهان 5.3 هزار میلیارد دلار دارایی داشته اند. این رقم نسبت به 27 دسامبر سال گذشته میلادی 4.4 هزار میلیارد دلار افزایش را تجربه کرده است.

طی سال گذشته میلادی، شمار میلیاردرهای آسیایی برای نخستین بار از میلیاردرهای آمریکایی پیشی گرفته است.

انتهای پیام/

گزارش بلومبرگ از افزایش دارایی ثروتمندان جهان در سال 2017

منبع: باشگاه خبرنگاران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۲۹۴۳۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دلار آزاد به دامنه ۵۰ هزار تومان سقوط کرد

امتداد  -از حوالی ظهر امروز، نرخ دلار در بازر سبزه میدان و منوچهری تهران در ادامه روند نزولی روز‌های گذشته به دامنه ۵۰ هزار تومان برگشت.

 به گزارش پایگاه خبری امتداد  ،   امروز یکشنبه ۹ اردیبهشت‌ماه بازار ارز غیررسمی تهران تحت تأثیر موج ریزشی که از اواخر هفته قبل شروع شده، کاهشی است. خبر‌های رسیده از سبزه‌میدان و خیابان منوچهری حاکی از ورود دلار به دامنه ۵۰ هزار تومان است و مشاهدات میدانی از چهارراه استانبول هم این موضوع را تأیید می‌کند.

دلالانی که گفته می‌شود برخی از آن‌ها واسطه‌های برخی صرافان هستند، کانال‌های قیمتی را یکی پس از دیگری پایین آورده و نرخ‌های کمتر و کمتری روی میز قرار می‌دهند که شاید یک مشتری پیدا شود.

شروع لفظ در این بازار در ساعات ابتدایی معاملات حوالی ۶۰ هزار تومان بود، اما حالا برای آب کردن دلارهایشان، ۵۹ هزار و ۵۰۰ و حتی ۵۹ هزار را اعلام می‌کنند که همان هم خریداری ندارد.

این دلالان می‌گویند «هر کس توانست هفته گذشته دلارهایش را با نرخ ۶۲ و ۶۳ آب کند، که هیچ، وگرنه از این هفته باید با نرخ‌های دامنه ۵۰ کنار بیاییم.» آن‌ها با زبان شوخی و خنده می‌گویند «دیگر باید با “دلار شصتی” خداحافظی کنیم.»

سفته‌بازان خیابان استانبول که حالا تعدادشان از مشتری‌ها بیشتر شده، در یک دستشان موبایل است و از پشت گوشی خط می‌گیرند و همزمان نیم نگاهی به خبر‌های اقتصادی و سیاسی دارند. زمزمه آن‌ها درباره افزایش عرضه درهم در بازار دبی شنیده می‌شود و هر از گاهی از نتیجه مذاکرات ارزی در سفر فرزین به عربستان سراغ می‌گیرند.

به گفته برخی از این افراد، از زمانی که مرکز مبادله ارز‌های خدماتی را برای مصارف دانشجویی، درمانی، مسافرتی و … ارائه می‌کند، مشتریان ما هم به‌شدت کاهش یافته و تنها برخی افراد برای حفظ ارزش پول خود به سراغ بازار غیررسمی می‌آیند که آن هم با روند نزولی شکل گرفته فعلا متقاضی ندارد.

ایبنا

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

دیگر خبرها

  • کاهش ۸۳۰ میلیون دلاری ارزبری برنج طی یکسال گذشته/ برنج ایرانی ۹ درصد ارزان شد
  • افزایش ۱۲۷ میلیون مترمکعبی تولید گاز ایران با سرمایه‌گذاری ۶.۴ میلیارد دلاری
  • قیمت طلا باز هم تکان خورد/ قیمت جدید طلا ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • ارزآوری ۶.۲ میلیارد دلاری بخش کشاورزی در سال ۱۴۰۲
  • داستان جذاب ثروتمندترین مسافر کشتی تایتانیک | او که بود؟ +تصویر
  • جدیدترین قیمت رمزارزها در جهان: ۹ ارديبهشت
  • این مرد ثروتمندترین مسافر کشتی تایتانیک بود/ فروش ساعت مسافر تایتانیک با بالاترین قیمت در یک حراجی
  • دلار آزاد به دامنه ۵۰ هزار تومان سقوط کرد
  • شناسه یکتا ارتباطی با افزایش مالیات ندارد
  • مدودف خواستار مصادره دارایی‌های شهروندان کشور‌های غیردوست شد