Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش سرويس بين الملل خبرگزاري صدا و سيما ، بهاي نفت خام سبک ‏برنت درياي شمال‏، سبد نفتي اروپا، در آغاز معاملات روز چهارشنبه کاهش يافت.
به گزارش خبرگزاري فرانسه از پاريس، بهاي ‏هر بشکه نفت خام سبک ‏برنت درياي شمال که ‏از آن به عنوان ‏يکي از مهمترين مراجع قيمت گذاري ‏ نفت داد و ستد ‌شده در ‏‏بازارهاي بين المللي و پايه اي براي قيمت ‏گذاري ديگر انواع نفت ‏در بازار اروپا ‏استفاده مي شود براي تحويل در ماه مارس با 71 سنت کاهش نسبت به پايان معاملات روز کاري پيشين به 65 دلار و 75 سنت رسيد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

از ماه مه سال 2015 تاکنون سابقه نداشته است که قيمت اين شاخص نفتي تا اين حد رسيده باشد.
در معاملات الکترونيک بازار نيويورک قيمت هر بشکه نفت خام سبک و شيرين شاخص نيويورک، وست تگزاس اينترميديت(دابليو.تي.آي) که نقش پايه و مرجع را براي قيمت گذاري قرار دادهاي آتي نفت ايفا مي کند براي تحويل در ماه فوريه با 70 سنت کاهش نسبت به پايان معاملات روز کاري پيشين به 60 دلار و يک سنت رسيد. درباره قيمت اين شاخص نفتي نيز از ماه ژوئن سال 2015 تاکنون سابقه نداشته است که بهاي نفت خام سبک و شيرين شاخص نيويورک، وست تگزاس اينترميديت(دابليو.تي.آي) به اين حد رسيده باشد.
کارشناسان و تحليلگران بازار انرژي از شرکت مشاور مديريتي و تحليل ‏هاي آماري«جي بي سي انرجي»( JBC Energy) در همين باره مي گويند:« علت اصلي کاهش قيمت نفت در بازار جهاني و اين بازار احتمال از سرگيري فعاليت خط لوله نفتي فورتيز(Forties) انگليس است که هر روز 400 هزار بشکه از نفت توليدي ميدان گازي درياي شمال را به داخل خاک انگليس انتقال مي دهد. اين خط لوله نفتي به علت نشتي از اول دسامبر تاکنون که از کار افتاده است.
­

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۲۹۴۴۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قیمت نفت افزایش یافت

تداوم تنش‌ها در خاورمیانه قیمت نفت را روز دوشنبه افزایش داد.

به گزارش خبرگزاری رویترز، ادامه ارزیابی خطرهای ژئوپلیتیک در منطقه خاورمیانه از سوی سرمایه‌گذاران، سبب شد قیمت‌ نفت روز سه‌شنبه (چهارم اردیبهشت‌)، پس از کاهش در معامله‌های روز پیش، افزایش یابد.

قیمت نفت خام شاخص برنت دریای شمال روز سه‌شنبه تا ساعت ۶ و ۳۴ دقیقه به‌وقت گرینویچ با ۱۸ سنت افزایش به ۸۷ دلار و ۱۸ سنت برای هر بشکه رسید.

در همین حال، نفت خام شاخص دبلیوتی‌آی آمریکا روز سه‌شنبه با ۱۶ سنت افزایش، ۸۲ دلار و ۶ سنت برای هر بشکه معامله شد.

پس از نشانه‌هایی مبنی بر تأثیر اندک تنش‌های بین ایران و رژیم صهیونیستی بر عرضه نفت از خاورمیانه، قیمت هر دو شاخص نفت خام در معامله‌های روز دوشنبه (سوم اردیبهشت) ۲۹ سنت کاهش یافت.

سگاندا ساچدوا، بنیان‌گذار شرکت تحقیقاتی اس‌اس ولث استریت در دهلی، گفت: کاهش صرف ریسک ژئوپلیتیکی به‌دلیل مختل‌نشدن قابل‌ توجه عرضه نفت به‌تازگی سبب کاهش قیمت نفت خام شده است. بااین‌حال، تحولات چشم‌انداز ژئوپلیتیک همچنان در تنظیم قیمت نفت خام بسیار تأثیرگذار است.

وی افزود: با اینکه هیچ نشانه‌ای مبنی بر یک جنگ تمام‌عیار زودهنگام بین کشورهای درگیر وجود ندارد، اما تشدید تنش‌ها می‌تواند به‌سرعت روند کنونی را معکوس کند.

تحلیلگران مؤسسه ای‌ان‌زد هم با انتشار پادکستی اعلام کردند: هم‌اکنون تحولات ژئوپلیتیک هنوز هم با خطرهای زیادی همراه است، بنابراین واضح است که تا زمان مشخص‌نشدن موضوع شاهد نوسان‌های زیادی خواهیم بود.

سرمایه‌گذاران همچنین منتظر انتشار آمار مربوط به تولید ناخالص داخلی ایالات‌متحده و داده‌های مربوط به شاخص هزینه‌های مصرف شخصی در ماه مارس به‌عنوان معیار تورم ترجیحی بانک مرکزی آمریکا در اواخر این هفته هستند تا مسیر سیاست پولی را ارزیابی کنند.

دیگر خبرها

  • بهای نفت در بازار جهانی کاهش‌ یافت
  • برنت ۸۸ دلار و ۴۰ سنت شد
  • قیمت جهانی نفت امروز ۱۴۰۳/۰۲/۰۵ |برنت ۸۸ دلار و ۴۰ سنت شد
  • جهش بهای نفت در بازار جهانی
  • ثبات قیمت نفت در بازار‌های جهانی/ برنت ۸۷.۱۱
  • قیمت نفت افزایش یافت
  • چین کمر تسلا را شکست/ حراج خودروهای تسلا برای ماندن در بازار
  • قیمت جهانی نفت / برنت ۸۶ دلار و ۶۲ سنت شد
  • برنت ۸۶ دلار و ۶۲ سنت شد
  • قیمت جهانی نفت امروز ۱۴۰۳/۰۲/۰۳ |برنت ۸۶ دلار و ۶۲ سنت شد