Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری صدا و سیما»
2024-04-29@10:12:58 GMT

ادامه موج دستگيري ها در ترکيه

تاریخ انتشار: ۶ دی ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۶۲۹۴۴۳۸

به گزارش سرويس بين الملل خبرگزاري صدا و سيما از آنکارا ، دادستاني استانبول در ادامه بررسي پرونده گروه تروريستي فتو( عوامل فتح الله گولن متهم رديف اول کودتاي پارسال) حکم بازداشت 171 فرد مظنون را صادر کرد .
 دادستاني استانبول حکم بازداشت 171 فرد مظنون در 29 استان ترکيه را صادر کرد که صبح امروز 54 تن از انها توسط پليس مبارزه با ترور دستگير شده اند .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


روزنامه يني چاغ نوشت : اين افراد از اساتيد و پرسنل اخراجي دانشگاه فاتح هستند که گفته مي شود متهم به حمايت مالي از جماعت فتح الله گولن و استفاده از برنامه مکالمات مخفي موسوم به باي لوک شده اند .
مقامات دولت ترکيه تعداد افراد مرتبط با گروه فتح الله گولن را نزديک به 170 هزار نفر اعلام و تاکيد کرده اند که اين افراد به صورت مستقيم و يا غيرمستقيم در کودتاي 15 جولاي سال گذشته ترکيه نقش داشتند .به عقيده اين مقامات فتح الله گولن با تشکيل گروهي موسوم به گولن(فتو) و با رخنه در تشکيلات قضايي، نظامي، آموزشي و ارکان دولتي، کودتاي 15 جولاي(25 تيرماه سال 1395) را که 249 کشته و دو هزار و 1963 مجروح برجاي گذاشت سازماندهي کرده است.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۲۹۴۴۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برخورد پلیس با عوامل خرید و فروش سلاح گرم و اراذل و اوباش در فضای مجازی و دستگیری ۳۰۰۰ نفر

رئیس پلیس فتای فراجا از دستگیری عوامل خرید و فروش سلاح گرم و اراذل و اوباش در فضای مجازی خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی پلیس، سردار وحید مجید اظهار کرد: در سال گذشته بیش از ۱۲ هزار صفحه مجازی در شبکه‌های اجتماعی و سایت‌ها که مشغول به تبلیغ و خرید و فروش انواع اسلحه گرم از کلت گرفته تا کلاشینکف و مسلسل بودند، توسط پلیس فتا شناسایی شدند.

وی افزود: از مجموع این تعداد، روی ۳ هزار مورد تمرکز کردیم و در پس از انجام تحقیقات لازم، در این فرآیند توانستیم ۱۴۰۰ نفر از مالکان و اعضای این تارنماها و صفحات مجازی را شناسایی و دستگیر کنیم و تحویل مراجع قضائی بدهیم.

رئیس پلیس فتای فراجا ادامه داد: این افراد با ایجاد صفحات و کانال‌هایی در شبکه‌های اجتماعی واتس‌آپ، تلگرام و اینستاگرام ادعای خرید و فروش انواع اسلحه داشتند.

سردار مجید گفت: بیشتر این افراد کلاهبردار بودند؛ یعنی در واقع پس از گرفتن مبلغی به عنوان بیعانه از مشتری، افراد را مسدود می‌کردند و دیگر پاسخگو نبودند، بنابراین خرید و فروشی صورت نمی‌گرفت و اسلحه‌ای در کار نبود.

وی با اشاره به اینکه قدرت‌نمایی و ایجاد ترس نیز برخورد جدی پلیس را در پی خواهد داشت، افزود: همچنین عده‌ای از اراذل و اوباش در جهت ایجاد رعب و وحشت در شهروندان، محتواهایی در شبکه‌های اجتماعی تولید و منتشر می‌کردند که توسط پلیس شناسایی شدند.

رئیس پلیس فتای فراجا ادامه داد: بیش از ۹۵۰۰ صفحه، کانال و گروه که توسط اراذل اوباش مدیریت می‌شد نیز مسدود و ۱۶۰۰ نفر نیز در این رابطه دستگیر شدند.

کد خبر 749033

دیگر خبرها

  • برخورد پلیس با عوامل خرید و فروش سلاح گرم و اراذل و اوباش در فضای مجازی و دستگیری ۳۰۰۰ نفر
  • دستگیری ۲۲ عضو یک شرکت هرمی در نوشهر
  • دستگیری شروری که در BRT مردم را با زنجیر کتک می‌زد | تنها اظهارات او را ببینید! | فیلم
  • دستگیری عامل ضرب و شتم در اتوبوس/مجازات سنگین در انتظار فرد خاطی
  • دستگیری عامل ضرب و شتم در اتوبوس
  • دستگیری ۲۲ نفر از اعضای یک شرکت هرمی در نوشهر
  • دستاوردهای جهاد افغانستان را حفظ می کنیم
  • سفر اردوغان به آمریکا به تعویق افتاد
  • ترکیه به تلاش برای توقف جنگ وحشیانه علیه غزه ادامه می دهد
  • اردوغان: حماس را نه گروه تروریستی بلکه گروه مقاومت می‌دانیم