Web Analytics Made Easy - Statcounter

رجب طیب اردوغان در نشست خبری مشترک با همتای تونسی خود گفت که باید روند عضویت دائم در شورای امنیت تغییر کند و کشورهای دیگر هم حق وتو داشته باشند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از «اسپوتنیک»، «رجب طیب اردوغان» رئیس جمهور ترکیه در نشست خبری مشترک با «الباجی القائد السبسی» رئیس جمهور تونس در پایتخت این کشور تأکید کرد که باید دیگر کشورها هم مانند ۵ عضو دائمی شورای امنیت حق وتو داشته باشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اردوغان گفت که تصمیم ایالات متحده برای انتقال سفارت این کشور از تل آویو به قدس غیر قانونی است و تأکید کرد که قدس خط قرمز است. وی ضمن تأکید بر حمایت کشورش از روند صلح در خاورمیانه گفت: باید صداهای خود را متحد کنیم و شرایط عضویت دائم در شورای امنیت را تغییر دهیم. 

رئیس جمهور ترکیه تأکید کرد که نبرد علیه گروه های تروریستی تمام نشده است و جهان اسلام بر این نقطه اتفاق نظر دارد که قدس شرقی پایتخت دولت فلسطین است. وی یادآور شد که اوضاع جهان مانند دوره بعد از جنگ جهانی دوم نیست که سازمان ملل بر اساس آن شرایط ایجاد شده بود و این پرسش را مطرح کرد که چرا تونس یا ترکیه عضو دائم شورای امنیت نباشند؟ 

رئیس جمهور ترکیه در خصوص تحولات سوریه هم اظهار نظر کرد و گفت امکان ندارد «بشار اسد» رئیس جمهور سوریه بخشی از راهکار حل بحران این کشور باشد و ما چنین چیزی را نخواهیم پذیرفت.

اردوغان مدعی شد که اسد سوریه را ویران کرده و باید از میدان بازی بیرون برود. رئیس جمهور ترکیه گفت که با پیگیری روند مذاکرات آستانه و ژنو ترکیه به دنبال آن است تا مردم سوریه بتوانند آینده خود را خودشان مشخص کنند.

وی در خصوص روابط دوجانبه تونس و ترکیه هم گفت که کشورش به دنبال افزایش حجم همکاری تجاری با تونس است و حجم مبادلات دو کشور در شرایط فعلی ۱.۲۵ میلیارد دلار است. وی یادآور شد که آنکارا از تونس در نبرد این کشور در برابر تروریسم حمایت می کند و گفت که روابط تونس و ترکیه نزدیک به هم سرشار از روح وحدت است.

اردوغان امروز چهارشنبه در پایان سفرش به آفریقا وارد تونس شده بود و مورد استقبال القائد السبسی قرار گرفته بود. اردوغان هنگام ورود به کاخ «کارتاژ» مورد استقبال نظامی نیروهای مسلح تونسی قرار گرفت.

منبع: مهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۲۹۴۹۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمایت از ایرانیان خارج از کشور از دغدغه‌های مهم دولت است

به گزارش خبرگزاری مهر، نشست شورای هماهنگی رؤسای کارگروه‌های تخصصی شورای عالی ایرانیان خارج از کشور به ریاست حسین امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه و جانشین رئیس جمهور در شورای عالی ایرانیان و با حضور دبیران کارگروه‌ها و نمایندگان وزارتخانه‌ها و دستگاه‌های ذیربط و همچنین رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در محل وزارت امور خارجه برگزار شد.

امیرعبداللهیان با بیان اینکه رفع مشکلات و پیگیری حمایت از ایرانیان خارج از کشور از دغدغه‌های مهم دولت و تأکیدات مستمر رئیس جمهور است، بر اهمیت برقراری ارتباط دوسویه با ایرانیان خارج از کشور از جمله از طریق رسانه دیجیتال تاکید کرد.

جانشین رئیس جمهور در شورای عالی ایرانیان در بخش دیگری از این نشست با تاکید بر درایت و تصمیم اقتدار آمیز مقام معظم رهبری در تأمین حداکثری امنیت ملی گفت: عملیات غرور آفرین وعده صادق که در چارچوب دفاع مشروع انجام شد موجب احساس غرور، همبستگی هموطنان ایرانی و ایرانیان خارج از کشور شد و فرصت مطلوبی برای همدلی آحاد ایرانیان در اقصی نقاط جهان فراهم آورده است.

کد خبر 6095373 زهرا علیدادی

دیگر خبرها

  • پایان روابط تجاری ترکیه ـ اسرائیل/ اردوغان در جنگ غزه به دنبال چیست؟
  • اردوغان: هدفمان مجبور کردن نتانیاهو به آتش بس است
  • تعلیق مبادلات تجاری ۹.۵ میلیارد دلاری ترکیه با رژیم صهیونیستی
  • تعلیق تبادل تجاری ۹.۵ میلیارد دلاری ترکیه با رژیم صهیونیستی
  • اردوغان : دادوستد با اسرائیل را خاتمه دادیم
  • اردوغان: تجارت با اسرائیل را ندیده گرفتیم و این در را بستیم
  • اردوغان: مرزهای دموکراسی غرب را منافع اسرائیل تعیین می‌کند
  • حمایت از ایرانیان خارج از کشور از دغدغه‌های مهم دولت است
  • انتقاد اردوغان از بی‌تفاوتی غرب نسبت به نسل‌کشی در غزه توسط صهیونیست‌ها
  • انتقاد اردوغان از بی‌تفاوتی غرب نسبت به نسل‌کشی در غزه توسط صهیونیستها