Web Analytics Made Easy - Statcounter

کانون بسیج اساتید دانشگاه علم و صنعت در نامه‌ای خطاب به وزیر علوم، تحقیقات و فناوری، خواستار ورود جدّی او برای حل و فصل این مسائل و جلوگیری از تخلفات متعدد و تضییع حقوق استادان متعهد این دانشگاه شد.

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری آنا، در پی تخلفات متعدد صورت گرفته در دانشگاه علم و صنعت ایران و سیاسی‌کاری ریاست این دانشگاه درباره حقوق برخی از استادان و نیز اجازه تندوری به گروه‌ها و تشکل‌های افراطی در این دانشگاه، کانون بسیج اساتید دانشگاه علم و صنعت در نامه‌ای خطاب به وزیر محترم علوم، تحقیقات و فناوری، خواستار ورود جدّی ایشان برای حل و فصل این مسائل و جلوگیری از تخلفات متعدد و تضییع حقوق اساتید متعهد این دانشگاه شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در ابتدای این نامه آمده است: متاسفانه عملکرد و رفتار جناب آقای دکتر برخورداری طی دوران ریاست خود بر دانشگاه، بشدت دوگانه بوده است. با افراد و طیف خاصی از همفکران خود علی‌الخصوص عناصر شناخته شده فعال در فتنه 88، جانبدارانه و از نوع حمایتگرانه و با افراد دیگری بویژه بسیاری از اساتید جوان استخدام شده در دوره قبل از ایشان ایذائی و از نوع خصمانه بوده است. مصادیق این اظهار نظر، فراوان است و مجالی مفصل می‌طلبد که انشا ا... در نامه‌ای دیگر به ذکر مستند آنها خواهیم پرداخت.

کانون بسیج اساتید دانشگاه علم و صنعت در ادامه این نامه آورده است: یک نمونه از مصادیق جانبدارانه ایشان، پیگیری جدی در تاسیس تشکلی افراطی و هنجارشکن آن هم در جلسه‌ای بدون حضور نماینده نهاد رهبری است. افراد موسس این تشکل مراسم غیرقانونی برای بزرگداشت فعالان فتنه 88 برگزار نمودند و اخیرا نیز اقدام زشت و خائنانه پاک نمودن پرچم رژیم سفاک اسرائیل را مرتکب شدند. یک نمونه دیگر، اختصاص مبلغ شش میلیارد تومان از محل بودجه دانشگاه برای خرید سهام یک شرکت منتسب به ایشان و دوستانشان است، در حالیکه مطالبات پژوهشی اساتید دانشگاه و برخی فعالیت‌های دانشجویی بعلت کمبود بودجه مدتها بلاتکلیف مانده است.

در این نامه با اشاره به اخراج استاد دانشگاه علم صنعت نوشته‌ شده است: همچنین تنها یک نمونه از مصادیق خصمانه ایشان، اخراج ظالمانه و غیرقانونی یکی از اساتید ارجمند و متعهد دانشگاه به نام آقای دکتر سعیدرضا مساح است. متاسفانه اخراج ایشان در اواخر سال 94 بصورت ناگهانی و بدون بررسی پرونده علمی ایشان جهت تبدیل وضعیت پیمانی به رسمی‌آزمایشی و خارج از مسیر قانونی هیئت اجرائی جذب دانشگاه صورت پذیرفت. از آن پس، پیگیری‌های فراوانی صورت پذیرفت تا بلکه تضییع حقوق وی برطرف گردد. پس از اطلاع مراجع ذیصلاح از کلیات پرونده، تمامی آنها حکم به بازگشت به کار ایشان در دانشگاه علم و صنعت ایران را داده‌اند که قبلا طی نامه‌ای اهم آنها را خدمتتان عرض نموده‌ایم. اما ریاست دانشگاه تاکنون از اجراء تمامی آنها خودداری نموده است. متاسفانه اکنون کار به آنجا رسیده است که آقای دکتر تنها راه احقاق حقوق خود را تحصن و اعتصاب غذا در مقابل وزارت علوم تشخیص داده‌اند.

همچنین کانون بسیج اساتید دانشگاه علم و صنعت آورده است: البته بسیج اساتید دانشگاه علم و صنعت ایران علیرغم تخلفات صریح و متعدد جناب آقای دکتر برخورداری، تاکنون بنا را بر مماشات و مدارا و نصیحت گذاشته و صرفا به ارائه پاره‌ای نصایح و تذکرات به ایشان بسنده نموده است. در همین راستا، بسیج اساتید، اخیرا جلسه‌ای مشفقانه را با ریاست دانشگاه برگزار نمود و ایشان را در جریان تمام مستندات قانونی و احکام صادره مبنی بر بازگشت آقای دکتر مساح به دانشگاه قرار داد. اما متاسفانه آقای دکتر برخورداری بر مبنای مصداق اتم "ولکن لاتحبون الناصحین"، در انتهای جلسه فقط بر نظر شخصی خودشان مبنی بر عدم بازگشت آقای دکتر مساح اصرار نمودند.

در پایان این نامه آمده است: تصمیمات ایشان به هیچ وجه تصمیمات یک رئیس مشفق که منافع کل دانشگاه را مد نظر دارد نیست. ایشان در حقیقت فقط مجری دستورات و القائات یک طیف خاص سیاسی در دانشگاه می باشند. علی هذا، بسیج اساتید دانشگاه علم و صنعت ایران، در راستای وظایف انقلابی و قانونی خود، از آن مقام محترم تقاضا دارد عاجلا نسبت به احقاق حق و جبران حقوق تضییع شده جناب آقای دکتر مساح دستور موکد و قاطع صادر فرمائید.

منبع: آنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ana.press دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۲۹۵۰۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعتراض دانشجویان اروندی در دفاع از آزادی خواهان فلسطین

اساتید و دانشجویان دانشگاه پیام نور آبادان اعلام کردند: آمریکا ادعای دموکراسی، حکومت مردمی و نیز آزادی بیان را یدک می‌کشد، اما در مقابل اعتراضات آرام و البته به حق دانشگاهیان نسبت به وحشیگری‌های صهیونیست‌ها در غزه برخورد‌های خشن و غیر انسانی از خود بروز می‌دهد.

این دانشگاهیان با محکوم کردند رفتار ضد بشری پلیس امریکا گفتند: بسیاری دانشجویان و اساتید دانشگاه‌های آمریکا در راهپیمایی‌های سراسری اعتراض خود را نسبت به نسل کشی و کودک کشی در غزه را اعلام کرده اند، اما حکومت به ظاهر مردمی آمریکا نه تنها آن را تحمل نمی‌کند بلکه وحشیانه‌ترین و غیر انسانی‌ترین رفتار‌ها را بادانشجویان و حتی اساتید آقا و خانم از خود نشان می‌دهد که این خود نشان دهنده اوج تزویر و ریاکاری در سیاست‌های داخلی و خارجی آمریکاست.

این اساتید و دانش جویان خواستار توقف سریع نسل کشی در غزه شدند و از مجامع جهانی خواستند برخورد سریع و البته مناسبی با رژیم جنایکار صهیونیستی و نیز حامیان آنها داشته باشند.

در خرمشهر هم دانشجویان و اساتید با تجمع و سردادن شعارهای ضد صهیونیستی از اقدام شجاعانه دانشجویان و اساتید دانشگاه‌های آمریکا و اروپا در محکوم کردن جنایت‌های رژیم صهیونیستی و اقدامات پلیس در برخورد با دانشجویان اروپایی و آمریکایی و ضرب و شتم آنان را حمایت کردند.

دانشجویان در این تجمع با سردادن شعار‌های مرگ بر آمریکا و مرگ بر انگلیس از ماهیت واقعی غرب گفتند که همیشه مدعی آزادی بیان و حمایت از تظاهرات آرام است، اما در روز‌های اخیر چگونه با خشن‌ترین روش‌ها تظاهرات ضد صهیونیستی دانشجویان غربی را سرکوب می کنند. 

باشگاه خبرنگاران جوان آبادان آبادان

دیگر خبرها

  • دانشجویان گیلانی از جنبش دانشجویی آمریکا و اروپا حمایت کردند
  • نشست هم اندیشی استادان و نخبگان دانشگاهی دانشگاه پیام نور خوزستان
  • حمایت دانشگاهیان مشهد از خیزش دانشجویان آمریکایی
  • یکشنبه‌های الگونمایی؛ این هفته «ایران جوان بمان(جمعیت)»
  • وزیر علوم: جوسازی‌های ایجادشده در خصوص اخراج استادان صحت ندارد
  • اعتراض دانشجویان اروندی در دفاع از آزادی خواهان فلسطین
  • ملحق شدن اساتید دانشگاه نیویورک به جمع حامیان فلسطین + ویدئو |‌ برخورد خشن پلیس آمریکا را ببینید
  • حمایت اساتید دانشگاه در آمریکا از دانشجویان حامی فلسطین
  • رییس دانشگاه فردوسی مشهد به روسای دانشگاههای آمریکا نامه اعتراضی نوشت
  • امضا دو تفاهم نامه علمی در همایش ملی تحول دیجیتال