Web Analytics Made Easy - Statcounter

تهران- ایرنا- نمایش، «لاسارو» به ترجمه، طراحی و کارگردانی مسعود رایگان از جمعه در تماشاخانه ایرانشهر، سالن استاد سمندریان به‌روی صحنه خواهد رفت.

به گزارش گروه اخبار فرهنگی ایرنا این نمایش که توسط ملچیور شدلر آلمانی نگاشته و دراماتورژی شده، برگرفته از رمان لازاریلویِ تُرمسی یکی از رمان‌های قرون وسطی اسپانیا است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


لازاریلو اولین رمان پیکارس(Picaresque Novel) قرن چهارده اسپانیا است. دنیای پیکارِست دنیای زیرزمینی، مردمان بی‌ارزش و مطرود کلیسا و دربار، در دوران گذر اروپا از قرون وسطا است. پیکارو در اسپانیای قرن چهارده تا هفدهم به پسربچه‌ها یا نوجوانانی گفته می‌شد که از خدمت یک ارباب به خدمت ارباب دیگری می‌رفتند، از ماجرایی به ماجرای دیگر، مضحک و مصیبت‌بار، در جهانی بی رحم که اگر هوش و زکاوت به کار نباشد، از بخت و طالع خوش، کاری ساخته نیست.
در خلاصه داستان نمایش آمده است: «لاسارو کودکی است که توسط مادرش به مرد کوری فروخته می‌شود، این اتفاق شروع فراز و نشیب‌های زندگی لاسارو است».
مسعود رایگان که دی ماه گذشته «فرشته مرگ» را با بازی نسیم ادبی و توماج دانش بهزادی در تالار حافظ به‌روی صحنه برده بود، دی ماه امسال نمایش «لاسارو» را با بازی کامبیز امینی، بانیپال شومون، فروغ قجابگلی، نوشین اعتماد، اویس خلیل زاده، محسن عیدی، یوسف محوی، نیما مظاهری، مهسا اصغری و آرزو تاج نیا در تماشاخانه ایرانشهر به‌روی صحنه خواهد برد.
دیگر عوامل نمایش عبارتند از: مشاور کارگردان: رویا تیموریان، دستیاران کارگردان: امیر دلفانی ، نوشین اعتماد، ساخت و طراحی موسیقی: علی سینا رضانیا، طراح صحنه: مسعود رایگان، طراح لباس: الهام شعبانی، برنامه‌ریز: نوشین اعتماد، طراح نور: کیوان معتمدی، طراح دکور: امیرحسین باباییان، طراح گریم: امید گلزاره، مدیر صحنه: اویس خلیل‌زاده، عکاس: ماهور موسائیان، روابط عمومی و تبلیغات: وحید نظربیگی و آیدا اورنگ، تصویربردار و تدوینگر: سامان رستمی، گرافیست: لینا خلیقی.
نمایش«لاسارو» از هشتم دی ماه در دو سانس 18 و 20:30 در تماشاخانه ایرانشهر، سالن استاد سمندریان واقع در خیابان طالقانی، خیابان شهید موسوی شمالی به مدت یک ماه روی صحنه می‌رود.
فراهنگ7561** **1540** خبرنگار: سارا کریمیان** حمید بحرینیان*انتشار: طاهره نبی اللهی

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۲۹۷۰۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نمایش راز خوشه‌ی پروین در تبریز به روی صحنه‌ می‌رود

ایسنا/آذربایجان شرقی کارگردان نمایش راز خوشه‌ی پروین اظهار کرد: این نمایش از ۲۰ اردیبهشت ماه به صورت رایگان در تبریز به روی صحنه می‌رود.

امیر حجازی، چهارشنبه، ۱۲ اردیبهشت ماه، در نشست مطبوعاتی نمایش راز خوشه‌ی پروین، گفت: این نمایش طی یک ساعت، به حالت بیوگرافی از پروین اعتصامی که فخر ایران و تبریز است اجرا می‌شود.

 وی با بیان اینکه این نمایش با همکاری شهرداری منطقه ۸ و مساعدت سازمان فرهنگی هنری شهرداری منطقه ۸(گروه ققنوس) کار شده است، افزود: در این نمایش سعی داریم با یک سری تصاویر قسمت‌های مهمی از زندگی بانو پروین را در صحنه، نمایش دهیم.

وی با بیان اینکه سعی کردیم نزدیک‌ترین چهره‌ها را برای بازیگری در این نمایش شناسایی کنیم، ادامه داد: این نمایش به زبان فارسی بوده و از ۲۰ اردیبهشت ماه الی ۴ خرداد در تالار تربیت واقع در میدان دانشسرا ساعت ۱۹عصر به روی صحنه می‌رود.

طراح و کارگردان این نمایش افزود: این نمایش با هشت بازیگر در نقش‌های خود پروین، پدر، مادر، بردار، همسر پروین و .... برای معرفی هر چه بهتر این شاعر خوش نام ایرانی و تبریزی به روی صحنه‌ی نمایش می‌رود.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • ماجرای پاکت قهوه‌ای پول چیست؟/ دارودسته باعث پیشرفت آدم‌ها است!
  • نمایش راز خوشه‌ی پروین در تبریز به روی صحنه‌ می‌رود
  • میراث «پل آستر» در سینما
  • آغاز «ماه پنهان» با لیندا کیانی و آرمین رحیمیان
  • «ماه پنهان» در تهران کلید خورد
  • پُل آستر درگذشت
  • «عشق به دیکتاتور‌ها کمکی نمی‌کند» روی صحنه رفت/ تئاتر نیازمند حمایت
  • اضافه‌شدن ۶ نمایش به جشنواره تئاتر رضوی برای اجرا در دهه کرامت
  • شش نمایش همراه جشنواره تئاتر رضوی شدند
  • چگونه سرنوشت یک نوجوان تغییر کرد/ پاهای هوتن شکیبا در بتن!