Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان، حجت الاسلام و المسلمین محی الدین بهرام محمدیان معاون وزیر آموزش و پرورش  در نشست علمی بزم اندیشه در زاهدان اظهار داشت: تجهیز هنرستان‌های کار و دانش و مراکز فنی و حرفه‌ای سیستان و بلوچستان با هدف شناسایی ظرفیت‌های این استان به منظور ایجاد اشتغال انجام می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

محمدیان  بیان کرد: چابهار بهترین ظرفیت اشتغالزایی را دارد بنابراین ضروری است تا مراکز فنی و حرفه‌ای و هنرستان‌های کار و دانش سیستان و بلوچستان توجه خاصی به این امر داشته باشند.

وی افزود: مزیت‌های نسبی سیستان و بلوچستان باید همواره مورد توجه مراکز فنی و حرفه‌ای برای بهره گیری از این ظرفیت‌ها در زمینه اشتغالزایی باشد.

معاون وزیر آموزش و پرورش گفت: هنرستان‌ها و مراکز فنی و حرفه‌ای سیستان و بلوچستان باید به سمت بهره گیری از ظرفیت‌های این استان سوق داده شوند.

حجت الاسلام محمدیان اظهار داشت: مراکز کار و دانش پس از شناسایی ظرفیت‌های بالقوه سیستان و بلوچستان زمینه‌های بهره گیری از آن‌ها را فراهم کنند.

وی بیان کرد: مهارت آموزی دانش آموزان و دانشجویان باید مورد توجه تمام نهاد‌های آموزشی باشد.

محمدیان تصریح کرد: نهاد‌های آموزشی کشور باید به سمت مهارت آموزی حرکت کنند تا بتوانیم برای جوانان ایجاد اشتغال کنیم.

وی تاکید کرد: دانش آموزان دوره نظری حداقل باید یک مهارت را فرا گیرند.

رئیس سازمان پژوهش و برنامه ریزی کشور گفت: کسانی که می‌خواهند به مهندسی برسند باید از طریق فنی و حرفه‌ای وارد شوند.

حجت الاسلام محمدیان اظهار داشت: برای سوق دادن دانش آموزان به رشته‌های فنی و حرفه‌ای و کار و دانش باید در سطح کشور کار‌های فرهنگی انجام شود که متاسفانه در این زمینه عقب هستیم.

وی افزود: سوق دادن دانش آموزان به رشته‌های فنی و حرفه‌ای و کار و دانش یک ضرورت اجتناب ناپذیر است.

وی خاطر نشان کرد: باید به سمت سرمایه گذاری در رشته‌های فنی و حرفه‌ای و کار و دانش پیش برویم.

معاون وزیر آموزش و پرورش گفت: قانون تشکیل شورای فنی و مهارتی در آموزش و پرورش در مجلس به تصویب رسیده است که امیدواریم این مرکز هرچه سریعتر ایجاد شود.

حجت الاسلام محمدیان اظهار داشت: استاندارد سازی آموزشی برای بهره وری مناسب باید مورد توجه باشد.

وی بیان کرد: هدف آموزش و پرورش دستیابی به مراتبی از حیات طیبه است که برای رسیدن به این هدف شکوفایی فطرت نیاز است.

 در این آیین شماری از نفرات برتر مسابقات پژوهش و کارآفرینی سیستان و بلوچستان تجلیل شدند.

سیستان و بلوچستان با وسعتی حدود ۱۸۷ هزار و ۵۰۲ کیلومتر مربع (معادل ۵/۱۱ درصد مساحت کشور) و ۱۹ شهرستان و بیش از ۲ میلیون و ۸۰۰ هزار نفر جمعیت پهناورترین استان کشور محسوب می‌شود

انتهای پیام/ع

تجلیل از نفرات برتر مسابقات پژوهش و کارآفرینی سیستان و بلوچستان

منبع: باشگاه خبرنگاران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۲۹۷۱۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

احداث ۵ دهکده جامع ورزشی/ جذب نخبگان در دانشگاه فرهنگیان

وزیر آموزش‌وپرورش درباره جذب نخبگان در دانشگاه فرهنگیان گفت: قانونی تصویب شده و در آستانه اجراست و آن جذب نخبگان و استعدادهای مختلف در دانشگاه فرهنگیان است، اگر می‌خواهیم نسل‌مان را درست تربیت کنیم باید بهترین بچه‌ها را معلم کنیم.

به گزارش ایسنا، رضامراد صحرایی در جمع قهرمانان جهانی والیبال دانش آموزی که در سالن وزارت آموزش و پرورش حضور داشتند، با بیان اینکه سیاست قطعی وزارت آموزش و پرورش توسعه تربیت‌بدنی است گفت: مفتخرم در این دولت ۲۲۰۰ فضای ورزشی ساخته شده است، ۵ دهکده جامع ورزشی احداث خواهد شد چراکه سیاست قطعی وزارت آموزش و پرورش تقویت تربیت بدنی است.

وی با بیان اینکه لذت خلق افتخار در دوره نوجوانی گوارای وجودتان افزود: این پیروزی تقدیم به همه معلمان شما باشد که در شکل‌گیری شخصیت شما تاثیرگذار بوده‌اند.

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه رسیدگی ویژه به سلامت جسمی دانش‌آموزان یکی از دغدغه‌های پیوسته ما در آموزش و پرورش، است، ادامه داد: سلامت جسم و بدن برای یادگیری عمیق و برای نقش آفرینی دقیق مهم است. در نتیجه از وظایف ما این است که در ساحت زیستی و بدنی کمک کنیم.

صحرایی با بیان اینکه یکی از آرزوهای من این است که هر روز حداقل یک ساعت دانش‌آموزان در مدرسه ورزش کنند گفت: این مهم را حتما دنبال می‌کنیم. 

وزیر آموزش و پرورش داشتن اعتماد به نفس تیم ملی والیبال دانش‌آموزی ایران را یک فاکتور خیلی مهم برشمرد و افزود: شما در مقابل تیم‌های اروپایی بازی کردید، این‌قدر اعتماد به نفس داشتید و کار خودتان را کردید، ارزشش از کاپ و مدال بیشتر است. 

وی خطاب به مسئولان ورزش کشور تاکید کرد: اگر می‌خواهید تیم قوی درست کنید به مدرسه‌ها بیایید. بهترین‌ها در مدرسه هستند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • ۲۱۳ هزار نفر به جمعیت دانش آموزان هنرستانی اضافه شد
  • جذب نخبگان در دانشگاه فرهنگیان
  • احداث ۵ دهکده جامع ورزشی/ جذب نخبگان در دانشگاه فرهنگیان
  • ۱۴۰ نیروی فنی جذب هنرستان‌های زنجان می‌شوند
  • هزینه ۱۰۰۰ میلیارد ریال برای تجهیز مدارس چهارمحال و بختیاری
  • رشد بیش از ۴ برابری آمار جذب و پذیرش نیروی انسانی در آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان
  • آئین اختتامیه جشنواره سفیران سلامت با تجلیل از فعالان سلامت
  • حمایت بسیج سازندگی از مهارت آموختگان آموزش فنی و حرفه‌ای سیستان و بلوچستان
  • استاندار مرکزی: آموزش فنی و حرفه‌ای راه نجات کشور است
  • تقویت هنرستان‌های فنی و حرفه‌ای از اولویت‌های جدی ما است