Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری صدا و سیما»
2024-03-19@10:50:17 GMT

مراقب کلاهبرداران بانکي باشيد

تاریخ انتشار: ۶ دی ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۶۲۹۷۳۰۳

‍‍‍‍‍‍

به گزارش خبرنگار خبرگزاري صداوسيما محمدعلي کريميان افزود: اخيرا عده اي از کلاهبرداران به بهانه برنده شدن در مسابقه ها و يا قرعه کشي هاي راديويي و تلويزيوني، تقاضاي حضور مردم مقابل دستگاه خودپرداز و يا اعلام اطلاعات کارت بانکي مي کنند، بنابراين مردم بايد پمن افزايش هوشياري، فريب آنها را نخورند.

مديرکل روابط عمومي بانک مرکزي افزود: شگرد افراد سودجو اين است که به صورت تلفني با شهروندان تماس مي گيرند و اعلام مي کنند آنها برنده جايزه يکي از برنامه هاي صدا و سيما نظير سفر به اماکن زيارتي داخلي و خارجي و کالاهايي مانند خودرو و غيره شده اند و سپس با ترغيب آنها براي حضور مقابل دستگاه خودپرداز و يا اعلام اطلاعات کارت بانکي، با ترفندهاي متقلبانه، اقدام به کلاهبرداري و سرقت و برداشت وجه از حساب بانکي آنها مي کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وي افزود: از هموطنان تقاضا مي کنيم از قبول درخواست تلفني افراد ناشناس مبني بر انجام هرگونه عمليات بانکي از جمله انتقال وجه، ارائه رمز اول و دوم کارت عابر بانک، تغيير زبان دستگاه خودپرداز به انگليسي و انجام تراکنش و ... به بهانه برنده شدن در مسابقه ها و يا قرعه کشي هاي راديويي و تلويزيوني و براي دريافت وجه جايزه، اکيداً خودداري کنند.

کريميان تاکيد کرد: اگر قرار باشد وجهي به حساب افراد واريز شود، هيچ نيازي براي مراجعه به دستگاه خودپرداز و يا اعلام رمز اول و دوم کارت بانکي نيست و تنها از طريق شماره شانزده رقمي روي کارت ، اين اقدام صورت مي پذيرد و هر درخواست اطلاعات بيشتري را به منزله کلاهبرداري تلقي کنند.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

 

­

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۲۹۷۳۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هشدارهای ساده اما مهم آتش‌نشانی برای سفرهای نوروزی/ مراقب گازگرفتگی باشید

سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهر تهران هشدارهایی را درباره سفرهای نوروزی و نکاتی که باید قبل از ترک خانه رعایت شوند، ارائه کرد.

سید جلال ملکی در گفت‌وگو با ایسنا، درباره نکاتی که باید در ایام نوروز مورد توجه قرار گیرند؛ گفت: در تعطیلات نوروز، بیشتر هموطنان ما به سفر می‌روند تا خستگی کل سال را از تن به در کنند اما چند نکته درباره سفر رفتن وجود دارد که همه باید به آنها توجه کنند.

وی با اشاره به اقداماتی که باید قبل از شروع سفر به آن توجه کرد؛ افزود: قبل از شروع سفر، فلکه اصلی آب و گاز را ببندید. همچنین از خاموش بودن کنتور برق اطمینان حاصل کنید.

سخنگوی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهر تهران درباره اینکه برق در قسمتی از خانه باید روشن بماند؛ ادامه داد: به عنوان مثال یخچال باید در برق بمانند زیرا مواد خوراکی داخل آن در صورت خاموشی، فاسد می‌شوند. به همین جهت می‌توان فیوز برق قسمت آشپزخانه را روشن گذاشت و بقیه قسمت‌ها را خاموش کرد.

ملکی با اشاره به قفل در منزل نیز گفت: اگر در چند روز گذشته، کلید خانه شما گم شده است؛ قبل از سفر حتما قفل واحد را عوض کنید تا با خیال راحت به سفر بروید.همچنین درهای کرکره‌ای و حفاظ ها را نیز قفل کنید.

وی با تاکید بر اینکه خانواده و بستگان باید از اطلاعات سفر شما مطلع باشند؛ افزود: به خانواده یا بستگان خود، درباره زمان شروع و پایان سفرتان اطلاع دهید. همچنین باید مقصد سفر برای بستگان شما معلوم و مشخص باشد تا در صورت نیاز از این اطلاعات استفاده کنند.

سخنگوی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهر تهران ادامه داد: اگر کسی در خانه می‌ماند و همراه شما به سفر نمی‌رود، به یکی از بستگان مطمئن خود اطلاع دهید تا بتواند در زمان‌های مختلف به او سر بزند؛ مخصوصا اگر این فرد نیازمند رسیدگی است. همچنین این فرد باید کلید داشته باشد تا بتواند در مواقع اضطراری از آن استفاده کند.

ملکی درباره سلامت خودرو در طول سفر گفت: اگر با خودرو شخصی به سفر می‌روید، قبل از شروع حرکت، از سلامت آن مطمئن شوید. همچنین برخی لوازم مورد نیاز مانند زنجیرچرخ را در شهرهای برفی حتما همراه خود داشته باشید.

وی افزود: در برخی مواقع مشاهده می‌شود که کودکان و حتی گاهی بزرگسالان سر و دستان خود را از پنجره ها یا کروکی سقف خودرو بیرون می‌آورند که این کار بسیار خطرناک است؛ بنابراین باید از این رفتار جلوگیری شود.

سخنگوی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهر تهران ادامه داد: اگر هنگام سفر قصد استراحت کردن در مسیر را دارید؛ حتما در محل های امن و شناخته شده مستقر شوید. همچنین به محل‌هایی که پوشش گیاهی بسیاری دارند یا زمین های کشاورزی، وارد نشوید زیرا ممکن است سیم برق با حیوان خطرناکی آن اطراف باشد و به شما و خانواده تان آسیب بزند.

ویدیوی مرتبط را ببینید:

هشدارهایی که باید در نوروز جدی بگیرید

ملکی با اشاره به اقامت در کمپ ها گفت: در برخی مواقع شاهد هستیم که در ایام نوروز، به یک باره هوا سرد می‌شود و حتی بارندگی رخ می‌دهد. متاسفانه عده ای سریعا از گاز پیک‌نیکی برای گرم کردن چادرهای مسافرتی خود استفاده می‌کنند که این کار بسیار خطرناک است و سالانه تعدادی از هموطنان ما به همین شکل جان خود را بر اثر گازگرفتگی یا آتش سوزی از دست می‌دهند. همچنین عده ای در خودرو گاز پیک‌نیکی را روشن می کنند که این مسئله نیز بسیار خطرناک است. این موضوع در خودروهای سنگین بیشتر مشاهده می‌شود.

وی افزود:از قرار گرفتن در لب جاده ها، رودخانه ها، دره ها، زیر دکل های برق و ...پرهیز کنید.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • یک حقوقدان بین الملل: مراقب سوءبرداشت از اظهارات ترامپ در مورد غزه باشید!
  • مراقب کلاهبرداران اسکیمری باشید
  • هشدار پلیس فتا: مراقب «وای‌فای رایگان» باشید
  • کلاهبرداران به آلزایمری‌ها رحم نمی‌کنند | از آدم‌ربایی بیماران تا کش رفتن از حساب بانکی آنها
  • مراقب «وای‌فای رایگان» باشید
  • هشدار‌های ساده، اما مهم آتش‌نشانی برای سفر‌های نوروزی/ مراقب گازگرفتگی باشید
  • مراقب اتصال به Wifi ناشناس باشید
  • هشدارهای ساده اما مهم آتش‌نشانی برای سفرهای نوروزی/ مراقب گازگرفتگی باشید
  • مراقب وزش باد شدید در اول فروردین باشید
  • مراقب این پیامک‌های جعلی سود سهام عدالت باشید + فیلم