Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری با اشاره به تشکیل کمیته کاری مشترک با شهرداری تهران برای حرکت به سمت شهر هوشمند، بر اهمیت گسترش و حمایت از استارت‌آپ‌ها به منظور ارائه خدمات شهری به شهروندان تاکید کرد.

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری آنا از شهرنوشت، سورنا ستاری امروز در حاشیه بازدید از زیست بوم شرکت‌های دانش‌بنیان و استارت‌آپ‌ها در شهر تهران طی سخنانی در جمع خبرنگاران، با اشاره به تاثیرات گسترده استارت آپ‌ها در ارائه خدمات به شهروندان، گفت: هم‌اکنون مسئله جدیدی در حوزه اقتصاد دانش‌بنیان وجود دارد و شاهد هستیم که استارت آپ‌ها تا چه میزان ماهیت سرویس‌های کاربری مردم در شهر را تحت تاثیر قرار داده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این استارت آپ‌ها در کنار ارائه خدمات می‌توانند نقش قابل توجهی در اشتغال‌زایی ایفا کنند.

وی به جهت‌گیری جدید دانشگاه شریف به عنوان دانشگاه پیش‌رو برای حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان نیز اشاره کرد و گفت: هم‌اکنون در اطراف دانشگاه شریف نزدیک 300 شرکت تشکیل شده و یک فرهنگ جدیدی در حوزه آموزش عالی وارد شده است.

به گفته ستاری ارتباطی که بین آموزش و اقتصاد در حال پیاده‌شدن است، می‌تواند زیست‌بومی را برای گسترش و فعالیت شرکت‌های دانش‌بنیان و استارت آپ‌ها ایجاد کند.

معاون رئیس‌جمهور در ادامه با اشاره به تشکیل کمیته کاری مشترک با شهرداری تهران، ابراز امیدواری کرد تا در این کمیته اقدامات بزرگی برای حرکت به سمت شهر هوشمند صورت گیرد.

وی در پایان تاکید کرد: بحث شهر هوشمند یکی از بحث‌های جدی است که باید در شهر تهران پیاده‌سازی شود، تحقق شهر هوشمند نیز به کمک جوانان و شرکت‌های نوپا خواهد بود که دائم بزرگ می‌شوند و به زودی بزرگ‌ترین شرکت‌های کشور خواهند بود.

منبع: آنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ana.press دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۲۹۷۸۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تمدید زمان ارسال درخواست تسهیلات حمایتی شرکت های دانش بنیان

تین نیوز

سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری گفت: مدت زمان ارسال درخواست شرکت های دانش بنیان برای دریافت تسهیلات حمایتی سازمان هواپیمایی کشوری تمدید شد.

به گزارش تین نیوز به نقل از سازمان هواپیمایی کشوری، جعفر یازرلو از تمدید مدت زمان ارسال درخواست شرکت های دانش بنیان برای دریافت تسهیلات حمایتی سازمان هواپیمایی کشوری خبر داد و گفت: با عنایت به منویات مقام معظم رهبری درخصوص راهبرد حمایت از شرکت های دانش بنیان، سازمان هواپیمایی کشوری به عنوان نماینده حاکمیت در هوانوردی غیر نظامی کشور، در راستای مقابله اثربخش تر با محدودیت های ناشی از تحریم های ظالمانه و غیرقانونی این صعنت ابرفناورانه و پیشران، در نظر دارد افزون بر راهبری، پشتیبانی و مشاوره های فنی ارائه شده، بستر حمایتی هدفمند جدیدی را برای گسترش فعالیت های آنان ایجاد کند.

یازرلو افزود: در این راستا اعطای تسهیلات حمایتی به شرکت های دانش بنیان در دستور کار سازمان هواپیمایی کشوری قرار گرفته است.

وی تصریح کرد: از شرکت های دانش بنیان فعال در صنعت هوانوردی واجد شرایط لازم دعوت می شود برای دریافت تسهیلات، جهت انجام پروژه های مورد نظر در این حوزه درخواست خود را مطابق توضیحات مندرج در پورتال سازمان هواپیمایی کشوری B2n.ir/caa1 ارائه کنند.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

دیگر خبرها

  • اعظمی: ریل‌گذاری مجلس شرکت‌های دانش‌بنیان را در بخش کشاورزی فعال کرده است
  • فعال شدن شرکت‌های دانش بنیان در حوزه کشاورزی
  • دانش بنیان‌های کرمانشاه؛ چشم به راهِ احداث «شهرک فناوری»
  • تولید زیردریایی هدایت‌پذیر از راه دور توسط دانش‌بنیان‌ها
  • تولید داروی بیماران اس ام ای در یک شرکت دانش‌بنیان
  • دستگاه آمارگیری کشتار طیور در گناباد تولید شد
  • تمدید زمان ارسال درخواست تسهیلات حمایتی شرکت های دانش بنیان
  • سقف ۱۵ میلیارد تومانی تسهیلات برای شرکت‌های دانش‌بنیان صنعت هوانوردی
  • امکان صرف هزینه‌های مالیاتی اپراتورها به شرکت‌های دانش بنیان
  • سازمان بنادر و دریانوردی چه برنامه‌ای برای حضور دانش‌بنیان‌ها دارد؟