Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - دبير جشنواره عمار گفت: «عمار» پايگاه رسانه‌اي جديد است و کار تخصصي خوبي انجام مي‌دهد. کاري که اهالي هنر و دغدغه‌مند انقلاب به تکثير کردن نيت شهيد آويني مي‌پردازند.
به گزارش خبرنگار سينمايي خبرگزاري فارس، آئين افتتاحيه اکران مردمي هشتمين جشنواره مردمي فيلم عمار در فرهنگسراي بهمن، همراه با جشن ميلاد امام حسن عسکري (ع) و با حضور خانواده‌هاي معظم شهدا و مسئولان برگزارکننده جشنواره عمار و مخاطبان اصلي اين جشنواره (مردم) آغاز شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


از نکات مهم اين مراسم، حضور خانواده شهداي ترور مجلس در تالار شهيد آويني فرهنگسراي بهمن است. اين در حالي است که پيش از شروع مراسم، نماهنگ‌هاي مختلف با مضامين مقاومت و ايران، حال و هواي سالن را تغيير داد.
مراسم با قرائت قرآن مجيد و پخش سرود جمهوري اسلامي ايران آغاز و آياتي از قرآن مجيد توسط زينب سبزعلي‌زاده دختر شهيد سبزعلي‌زاده شهيد حمله تروريستي به حرم امام راحل قرائت شد.
به گزارش فارس،‌ قرار است در مراسم افتتاحيه اين جشنواره از «زمستان يورت» که مستندي انتقادي است، رونمايي شود.
صدري‌نيا اجراي مراسم را عهده دار شد و نادر طالب‌زاده دبير جشنواره عمار را به جايگاه دعوت کرد.
طالب‌زاده با تبريک سالروز ميلاد امام حسن عسکري(ع) گفت: عمار پايگاه رسانه‌اي جديد است و کار تخصصي خوبي انجام مي‌دهد. کاري که اهالي هنر و دغدغه‌مند انقلاب به تکثير کردن نيت شهيد آويني مي‌پردازند. عمار تأثير وضعي داشته زيرا آموزش خوب و کافي در طول سال شکل مي‌گيرد.
وي ادامه داد: بايد به سمت کارهاي ساخت آثار تلويزيوني برويم تا دغدغه‌مندان انقلابي آثار تلويزيوني بسازند.
دبير جشنواره عمار تصريح کرد: عمار ميوه انقلاب و برکت انقلاب عمار است؛ عمار مانند جهاد سازندگي است که پس از فوت امام راحل عمدا منحل شد. در رسانه، عمار جهاد سازندگي است و روحيه جهادي در عمار ديده مي‌شود.
بخش پوستر فيلم
اين بخش با حضور خانواده شهيدان حسين غلام کبيري، باغباني، خداداي و ترک جوايز اهدا شد و داوران از ميان نامزدهاي اين بخش، ضمن تقدير از پوسترهاي «تخريب بهشت» به طراحي «حسين شهرياري» و پوستر «قصرقند» به طراحي «مهدي خوش نژاد»، لوح افتخار اين بخش را به پوستر «نبرد مهندسي » به طراحي «سيد احمد باقريان موحد» اهدا شد.
همچنين هيئت داوران فانوس اين بخش را به پوستر «رؤياي خلافت» به طراحي «حامد مغروري» اهدا کرد. جايزه ويژه اين بخش نيز به پوستر «ترخيص» به طراحي «مهدي انصاري» اهدا شد.
در بخش «تيزر فيلم»، هيئت داوران ضمن تقدير از تيزر فيلم «کارخانه جهان» به کارگرداني «مصطفي رمضان‌خاني» و تيزر فيلم «تلکه» به کارگرداني «مسعود کارگر»، لوح افتخار اين بخش را به تيزر فيلم «ترمينال غرب» به کارگرداني «مجيد رياضي‌رستگار» و تيزر فيلم «ارثيه پدري» به کارگرداني «حسن جعفري» اهدا شد. همچنين فانوس اين بخش را به تيزر فيلم «قائم مقام» به کارگرداني «سيدمحمدعلي صدري نيا» اهدا شد.
هيئت داوران ضمن تقدير از آگهي‌هاي تبليغاتي «اولين درآمد» به کارگرداني «مجيد رياضي رستگار» و «باران باشيم» به کارگرداني «سيد مرتضي فاطمي»، لوح افتخار اين بخش را به آگهي‌هاي تبليغاتي «راه رفتني» به کارگرداني «محمدرضا فرزادمهر» و «پنجمين نمايشگاه ايران نوشت» به کارگرداني آقاي «مهدي بخشي مقدم» اهدا کرد.
هيئت داوران در اين بخش، ضمن تقدير از آگهي تبليغاتي «تبسم حامي کودکان جنگ » به کارگرداني «اردلان الياسين فريد»، فانوس اين بخش را به آگهي تبليغاتي «نوشت افزارهاي قهرمان هاي ايراني 2 » به کارگرداني علي محبي و سعيد تاري وردي اهدا کرد.
بخش نقد مقالات و پژوهش‌هاي سينمايي
هيئت داوران در بخش «نقد و مقالات سينمايي»، ضمن تقدير از نقد سينمايي «تبيين نظريه آيت‌الله جوادي آملي در باب هنر و سينماي اسلامي» به نويسندگي «مرتضي راوش»، لوح افتخار اين بخش را به پژوهش سينمايي «آيين هاي تلويزيوني و بازنمايي «حزن و فرح مذهبي» به نويسندگي «علي جعفري» و همچنين پژوهش سينمايي «واقعيت سينمايي در انديشه سيد مرتضي آويني» به نويسندگي «لقمان يدالهي» اهدا کرد.
بنابرين گزارش، در ادامه اين برنامه، در بخش «فيلم ما» هشتمين جشنواره عمار، هيئت داوران پس از بررسي آثار اين بخش؛ ضمن احترام و تکريم به همت‌هاي بلند و جسورانه مستندسازان نوجوان و جوان در ساخت فيلم‌هاي مردمي‌‌ و تأکيد بر رشد اميدوار کننده فيلمسازان نوپاي سينماي انقلاب درانتخاب سوژه، مضامين، فرم و ساختار توليدات، ضمن تقدير از دو اثر «راهي که ادامه دارد» به کارگرداني «زينب فيضي» به جهت بازنمايي صميمانه و اثرگذار وفاداري همسر يک جانباز قطع نخاعي به‌عنوان يک سوژه و مضمون مردمي و اثر «يک روز يک سرباز» به کارگرداني «اسدالله فرهادي» بدليل نشان دادن يک زاويه ديد خلاقانه و بديع از دوران خدمت سربازي و ديد مثبت به آن، لوح افتخار اين بخش را به اثر «من پاهايم را دوست دارم» به کارگرداني «رضا رادپور» بدليل پرداختن به يک سوژه و ابتکار دانش‌آموزي در مدرسه و قابليت الگو شدن براي ساخت مستندهايي با اين موضوعات و اثرگذاري بر نظام آموزشي کشور به واسطه همکاري ميان ارکان مختلف مدرسه با محوريت دانش‌آموزان، اهدا کرد.
در بخش ديگري از اين مراسم، قطعه «فتنه شايد» توسط مجتبي الله‌وردي اجرا شد و علي زکريايي از طنزپردازان کشور، استندآپ کمدي خود را با موضوع سفرهاي خارجي بر روي سن اجرا کرد.
جايزه ويژه «دستکش ننه عصمت» به مهدي نقويان اهدا شد.
نقويان بعد از دريافت جايزه «دستکش ننه عصمت» گفت: از اين دستکش صلح و صفا و صميميت مي‌بارد و از دستکش‌هاي مخملي شرارت و خون مي‌بارد. مرگ بر آمريکا.
اين گزارش در حال به‌روز رساني است.
انتهاي پيام/

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۲۹۸۲۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رایزنی عمار حکیم و معاون رسانه‌ای وزارت ارشاد ایران

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از پایگاه ااطلاع رسانی جریان حکمت ملی عراق، سیدعمار حکیم، رییس جریان حکمت ملی عراق، در دیدار فرشاد مهدی‌پور، معاون امور رسانه‌ای و تبلیغات وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ایران، و هیئت همراه وی، وضعیت فرهنگ و ارتباطات دو کشور و چشم‌اندازهای گسترش همکاری‌های عراق و جمهوری اسلامی ایران را مورد رایزنی قرار داد.

در این دیدار که در دفتر رییس جریان حکمت ملی عراق در بغداد انجام شد، حکیم بر ضرورت تبادل تجارب در بخش‌های فرهنگی، هنری و آرشیوی تأکید کرد.

وی با اشاره به نیازهای جوامع اسلامی به برنامه‌هایی فرهنگی که آنان را در برابر هجمه فرهنگی و اندیشه‌های منحرف مصون نگه دارد، بر ضرورت حمایت از برنامه‌های هنری و تولید فیلم و سریال و استفاده از فناوری‌های نوین برای رساندن آن به مخاطبان تأکید کرد.

رییس جریان حکمت ملی عراق همچنین بر ضرورت توقف جنگ در غزه تأکید کرد و جامعه جهانی را در قبال پیامدهای آنچه در غزه می‌گذرد و سکوت در برابر کشتار و گرسنه نگه‌داشتن و نسل‌کشی مسئول دانست.

کد خبر 6096634

دیگر خبرها

  • نوزدهمین جشنواره ملی هنرهای نمایشی کانون پرورش فکری در رشت آغازشد
  • محلات میزبان جشنواره منطقه‌ای تئاتر خیابانی
  • کدام نمایش‌ها در مونودرام خوزستان به صحنه می‌آیند؟
  • راهیابی نمایش خسوف از کاشان به جشنواره تئاتر مردمی بچه‌های مسجد
  • تاکید عمار حکیم بر گسترش همکاری فرهنگی ایران و عراق
  • رایزنی عمار حکیم و معاون رسانه‌ای وزارت ارشاد ایران
  • آذربایجان‌غربی در سالروز شهادت امام جعفر صادق (ع) به سوگ نشست
  • آذربایجان‌غربی در سالروز شهادت امام صادق (ع) به سوگ نشست
  • بیرانوند نباید در پنج بازی گل بخورد؛ رقابت حسینی و پورحمیدی برای کسب دستکش طلایی
  • رقابت سخت بین حسینی و پورحمیدی برای کسب دستکش طلایی