Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایران آنلاین /اوبر همیشه سریع رانده است. از زمان شروع به خدمات رسانی با ماشین های سیاه تا تبدیل شدن به یک شرکت تاکسی یابی جهانی به ارزش 70 میلیارد دلاری، اینطور به نظر می رسد که اوبر با مدیریت تراویس کالانیک استارت آپی است که قوانین و مقررات را زیر پا می گذارد.
اما رسوایی های بی پایان، گام های اشتباه، تحقیقات جنایی در یک سال گذشته آشکار کرد که فرمان اوبر  دست دام تورنتو در فیلم سریع و خشن نیست بلکه کودک نوپایی آن را به دست گرفته که دارد ماریو بازی می کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بیایید با اوبر به یک سفر پر آشوب در سال 2017 برویم، البته با در نظر گرفتن این هشدار که مسیر سنگلاخی است.

19 ژانویه 2017

اوبر برای پایان دادن به تحقیقات فدرال  در این مورد که شرکت رانندگان را در مورد در میزان درآمدشان گمراه می کند، 20 میلیون دلار پرداخت کرد.

28 ژانویه 2017

درحالی که رانندگان تاکسی های فرودگاه جان اف کندی علیه تصمیم مهاجرتی ترامپ موضع گیری کرده بودند، اوبر قیمت ها را دست کاری کرد. کاربران برای اعتراض به اوبر هشتگ DeleteUber را به اشتراک گذاشتند که هزینه قابل توجهی روی دست  شرکت گذاشت.

2 فوریه 2017

در جریان فشار ناشی از کمپین اوبر را حذف کن، تراویس کالانیک از گروه مشاوران اقتصادی رییس جمهور ترامپ خارج شد.

19 فوریه 2017

سوزان فاولر یکی از کارکنان سابق اوبر در وبلاگش مطلبی درباره آزارگسترده جنسی و تبعیض های جنسیتی نوشت. در ادامه گزارش های جدیدی هم منتشر شد که محیط کار اوبر را مسموم توصیف می کرد. اوبر برای حل این مشکل تحقیقاتی را در مورد روش های حقوقی آغاز کرد.

23 فوریه 2017

اوبر از سوی شرکت خودروهای خودران گوگل، وایمو، متهم به دزدیدن اسناد مربوط به تکنولوژی خودروهای بدون راننده شد. این دادخواست تهدیدی جدی برای آینده اوبر است.

27 فوریه 2017

آمیت سینگهال، مدیر ارشد اجرایی اوبر به دلیل عدم موفقیت در افشای دادخواستی با محتوای آزار واذیت جنسی در محیط کار قبلی اش استعفا داد.

1مارس 2017

«بعضی از مردم دوست ندارند مسئولیت گندی که زدند را به گردن بگیرند». تراویس کالانیک گیر ویدئویی افتاد که یکی از رانندگان اوبر آن را منتشر کرد. مدیراجرایی اوبر از حرف هایی که در این ویدئو گفته بود عذرخواهی و اعلام کرد که برنامه دارد در آینده برای مدیریت اوبر از دیگران کمک بگیرد.

3 مارس 2017

نیوریوک تایمز در گزارشی افشا کرد که اوبر با استفاده از ابزاری به اسم گری بال به طور سیستماتیک مقامات را در مورد تخلفات اوبر فریب می دهد.

19 مارس 2017

«دیگر نمی توانم ادامه بدهم». رییس اوبر جف جونز.

جف جونز رییس اوبر بعد از شش ماه شغلش را ترک کرد. او اعلام کرد که ارزش هایش با آنچه شرکت می خواهد همخوانی ندارد.

30مارس 2017

مدیر اجرایی متهم به سرقت اسناد محرمانه اوبر از وایمو، آنتونی لونسکی از پنجمین حق تجدید نظر برای اجتناب از مقصر شناخته شدن در این پرونده استفاده کرد. این موضوع را نیویورک تایمز گزارش کرده است.

12 آوریل 2017

ریچل ویت استون مدیر ارتباطات و روابط عمومی اوبر استعفا کرد.

13 آوریل 2017

گزارشی  منتشر کرد که افشا کرد برنامه محرمانه اوبر به اسم Hell برای جاسوسی از رانندگان لیفت مورد استفاده قرار گرفته است.  

24 آوریل 2017

نیویورک تایمز در گزارشی اعلام کرد که اوبر برخی مقررات مربوط به حریم خصوصی اپل را شکسته است. تیم کوک مدیر عامل اپل در این باره کالانیک را مقصر و خواستار تنبیه او شده بود.

4 می 2017

دیوان عدالت آمریکا تحقیقاتش درباره گری بال را آغاز کرد.

12 می 2017

قاضی دادگاه فدرال درخواست آغاز بررسی و تحقیقات در مورد سرقت اسناد محرمانه تجاری در پرونده شکایت وایمو از اوبر را ارائه کرد.

23 می 2017

«تو دادگاه می بینمت». اتحادیه تاکسی ران های نیویورک.

اوبر در نهایت پذیرفت که زیر بار پرداخت هزاران میلیون دلار به رانندگان شهر نیویورک برود.

27 می 2017

مادر تراویس کالانیک در تصادف کشتی درگذشت.

30 می  2017

اوبر آنتونی لوانسکی مدیر اجرایی که متهم به سرقت 14 هزار سند محرمانه از وایمو بود را اخراج کرد.

6 ژوئن 2017

اوبر 20 نفر از کارکنانش را با به نتیجه رسیدن تحقیقات مربوط به آزا و اذیت جنسی و آداب رفتاری در محیط کار اخراج کرد.

7 ژوئن 2017

به دلیل مدارک پزشکی مسافری که توسط یکی از رانندگان اوبر در هند به او تجاوز شده بود، اوبر اریک الکساندر یکی از مدیران ارشد اجرایی اش را پس از افشای گزارشی درباره او اخراج کرد.

13 ژوئن 2017

اوبر در جلسه ای با کارکنان اعلام کرد که تا مدت نامعمولی بر سر کارش حاضر نخواهد شد.

21 ژوئن 2017

«اوبر را بیش از هرچیز دیگری در دنیا دوست دارم». تراویس کالانیک.

کالانیک تحت فشار سرمایه گذاران اصلی از سمت مدیرعاملی اوبر استعفا کرد.

3 آگوست 2017

وال استریت ژورنال در گزارشی اعلام کرد که اوبر در سنگاپور با وجود نگرانی های امنیتی خودروهای مستعد آتش سوزی را را برای رانندگانش اجاره کرده است.

27 آگوست 2017

«با تمام وجود خواهم جنگید». دارا خسروشاهی.

مدیرعامل سابق اکسپدیا دارا خسروشاهی سکان اوبر را به دست گرفت.

8 سپتامبر 2017

اوبر اعلام کرد که از سوی FBI به دلیل استفاده از برنامه HELL مورد تحقیق قرار گرفته است.

22 سپتامبر 2017

«هزینه زیاد و شهرت بد». دارا خسروشاهی.

 لندن اعتبارنامه فعالیت  اوبر در این شهر را تایید نکرد.

2 اکتبر 2017

پس از مشکلات مربوط به عدم تمدید اعتبار نامه اوبر، مدیر انگلیسی اوبر جو برترام کارش را ترک کرد.

21 نوامبر 2017

اوبر اذعان کرد که در اکتبر سال  2016 اطلاعات 57 میلیون راننده و مسافر را افشا کرده است. شرکت برای نابود کردن این اطلاعات 100 هزار دلار به هکرها پرداخت کرده است. پس از این رسوایی افسر ارشد امینتی جو سالیوان و مدیر اجرایی کریک کلارک اخراج شدند.

28 نوامبر 2017

دادگاه فدرال اوبر را در مورد پرونده سرقت اسناد محرمانه تجاری از وایمو مقصر شناخت. یکی از کارکنان سابق اوبر شهادت داد که گروهی در اوبر برای جاسوسی از رقبا و جلوگیری از انجام تحقیقات قانونی فعالیت می کردند.

20 دسامبر 2017

دادگاه عالی اروپا اعلام کرد که فعالیت اوبر در قاره سبز با اعمال قوانین شرکت های حمل و نقلی در مورد این استارت آپ منعی ندارد، قوانینی که به طور حتم در مورد اوبر سخت گیرانه تر عمل می کند.

 

منبع: سایت خبری اتاق تهران به نقل از گاردین

منبع: ایران آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۲۹۸۸۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۲۰۰۰ تاکسی برقی بزودی به ناوگان حمل و نقل تهران می‌پیوندد

شهردار تهران گفت: در حال حاضر بالغ بر ۲۰۰۰ خودرو برقی آماده بوده و تخصیص ارز برای واردات خودروها با کمک بانک مرکزی صورت گرفته است.

به گزارش مهر، استفاده از وسایل نقلیه برقی می‌تواند راهکاری بسیار مؤثر در مسیر رفع و کاهش چالش‌های حیاتی و دارای مزایای زیست محیطی، کاهش وابستگی به سوخت‌های تجدیدناپذیر فسیلی و بهبود کیفیت هوا باشند. از این رو تغییر سبک حمل و نقل از سنتی بنزینی به برقی اهمیت ویژه‌ای‌دارد. در این راستا شهرداری تهران برقی‌سازی ناوگان حمل و نقل عمومی را دنبال می‌کند.

علیرضا زاکانی شهردار تهران پیرامون آخرین وضعیت تاکسی‌های برقی اظهار کرد: تاکسی‌های برقی شامل دو دسته خودمالکی و شرکت مالکی می‌شوند. رانندگان تاکسی در بخش شرکت مالکی، سهامدار آن شرکت خواهند شد.

وی افزود: تعدادی خودرو توسط خودروسازان وارد شده است و در بخش خودمالکی قراردادها در حال بسته شدن است، به زودی واگذاری خودرو به مالکین صورت خواهد گرفت.

زاکانی ادامه داد: در حال حاضر بالغ بر ۲۰۰۰ خودرو برقی آماده بوده و تخصیص ارز برای واردات خودروها با کمک بانک مرکزی صورت گرفته است.

گفتنی است یکی از نکات حائز اهمیت برای رانندگان تاکسی، قیمت خودروهای برقی است که نیازمند ارائه تسهیلات ویژه است. به گفته شهرداری تهران قیمت این خودروها قابل رقابت با خودروهای بنزینی خواهد بود.

علاوه بر این شهرداری تهران برای راه‌اندازی ایستگاه‌های شارژ این خودروها پیش از این ۴۰۰۰ نقطه را در سطح شهر تهران در ۲۲ منطقه شناسایی کرده است و بنا دارد تا پایان سال ۱۴۰۳ تعداد ایستگاه‌های اعلامی را احداث و مجهز کند.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • شکایت ده‌ها هزار راننده تاکسی از اوبر در نقاط مختلف جهان
  • مخالفت با مالیات ارزش افزوده تاکسی‌های اینترنتی
  • مخالفت انجمن تجارت الکترونیک با دریافت مالیات بر ارزش افزوده از تاکسی اینترنتی
  • دریافت مالیات بر ارزش افزوده از تاکسی‌های اینترنتی، غیرقانونی است
  • ۲۰۰۰ تاکسی برقی بزودی به ناوگان حمل و نقل تهران می‌پیوندد
  • زاکانی: تخصیص ارز تاکسی‌های برقی تهران تامین شده است
  • تخصیص ارز تاکسی‌های برقی تهران تامین شده است
  • تخصیص ارز برای واردات تاکسی‌های برقی از سوی بانک مرکزی
  • تخصیص ارز تاکسی‌ های برقی تهران توسط بانک مرکزی
  • تخصیص ارز تاکسی‌های برقی تهران توسط بانک مرکزی