Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-30@14:41:30 GMT

سینما را از دست بساز بفروش‌ها نجات دهیم

تاریخ انتشار: ۶ دی ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۶۲۹۸۸۱۵

سینما را از دست بساز بفروش‌ها نجات دهیم

هشتمین جشنواره فیلم عمار با پاسداشت حجت الاسلام سیدعیسی طباطبایی نماینده امام و رهبری در لبنان، برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری مهر، افتتاحیه هشتمین جشنواره مردمی فیلم عمار عصر ۶ دی ماه با حضور خانواده های شهدا و اقشار مختلف مردم، با قرائت قرآن توسط «زینب سبزعلی زاده» دختر باغبان شهید حادثه تروریستی حرم حضرت امام خمینی (ره) در سالن شهید آوینی فرهنگسرای بهمن برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در ادامه بعد از پخش سرود جمهوری اسلامی، کلیپ «سلام» هشتمین جشنواره مردمی فیلم عمار به نمایش درآمد و بعد از آن سرود سرباز حسینم که سروده محمدمهدی خان محمدی است توسط گروه سرود شهید فرجی اجرا شد. در ادامه مجری برنامه سید محمدعلی صدری نیا شروع هشتمین جشنواره مردمی فیلم عمار را اعلام کرد.

در ادامه با توضیحات کوتاه سید محمدعلی صدری نیا مجری مراسم و دعوت او نادر طالب زاده دبیر جشنواره عمار جهت سخنرانی روی سن آمد.

نادرطالب زاده دبیر هشتمین جشنواره مردمی فیلم عمار با بیان این که جشنواره عمار در کنار برگزاری جشنواره، آموزش‌های سینمایی و حمایت از تولید آثار، در حال انجام کاری تخصصی و در خور توجه است، اظهار کرد: کاری که بسیاری از وزراتخانه ها توانایی انجام آن را ندارند، جوانان عماری در حال انجام آن هستند.

وی با بیان این که فیلمسازان عماری باید در جهت روشنگری مردم گام بردارند، گفت: جشنواره مردمی فیلم عمار تکثیر نگاه و تفکر شهید مرتضی آوینی است؛ جشنواره‌ای که جایگاه خود را در مستند پیدا کرده است و مستندسازان به نگاه و زاویه دید خود در این عرصه دست یافته اند.

طالب زاده با بیان این که کارگردان عماری در فیلم های داستانی نیز با گذراندن دوره های لازم به مهارت ویژه ای در زمینه کارگردانی رسیده اند، بیان کرد: دوستانی در شبکه افق از من خواستند که کارگردانان عرصه داستانی که از تجربه خوبی برخوردارند به آنان معرفی کنم و امیدواریم در آینده شاهد اخبار امیدبخشی باشیم.

دبیر هشتمین جشنواره مردمی فیلم عمار با بیان این که روح انقلاب در پایگاه مردمی عمار دمیده است، گفت: این پایگاه به خانه ای برای جوانان و نوجوانان انقلابی تبدیل شده است؛ جوانانی که حرف هایی برای گفتن دارند و زبان سینما را برای بیان این حرف ها انتخاب کرده اند.

این مستندساز با بیان این که انقلاب را باید انقلابی ها به تصویر بکشند، توضیح داد: سینما را باید دغدغه مندان از دست بساز بفروش های رسانه ای خارج و به اهلش واگذار کنند.

منبع: مهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۲۹۸۸۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعظم بروجردی، الهام چرخنده داور یک رویداد تئاتری

 سید مصطفی موتورچی -دبیر پانزدهمین جشنواره سراسری تئاتر مردمی بچه‌های مسجد- در احکامی جداگانه خانم‌ها اعظم بروجردی، الهام چرخنده و وفا طرفه را به عنوان هیات داوران پانزدهمین جشنواره سراسری تئاتر مردمی بچه های مسجد منصوب کرد.

در متن این احکام آمده است:« با سلام و تحیات الهی برگزاری پانزدهمین جشنواره سراسری تئاتر مردمی بچه‌های مسجد مرهون کوشش و جوشش تلاشگرانی است که از آغاز شکل‌گیری این رویداد، بر مدار آرمان‌های شهدا و امام راحل کوشیده‌اند. هنرمندان متعهد و جوان این عرصه چشم انتظار حضور معنوی و تأثیرگذار شما هستند که با اندیشه مبارک و تجربه گران‌سنگ خود ظرفیت‌های پیدا و پنهان هنر آنان را مورد مهر و ستایش قرار دهید. از این رو سرکار عالی را به عنوان عضو هیئت داوران «پانزدهمین جشنواره سراسری تئاتر مردمی بچه‌های مسجد» منصوب می‌نمایم.

امید است با همراهی شما بتوانیم گام موثری در برگزاری موفق این جشنواره برداریم.لازم به ذکر است پانزدهمین جشنواره سراسری تئاتر مردمی بچه‌های مسجد از ۱۸ تا ۲۱ اردیبهشت ماه در شهرستان بافق استان یزد برگزار خواهد شد.»

دیگر خبرها

  • هشتمین جشنواره ملی طنز و رسانه به ایستگاه پایانی رسید
  • اعظم بروجردی، الهام چرخنده داور یک رویداد تئاتری
  • معرفی هیئت داوران جشنواره تئاتر بچه‌های مسجد
  • معرفی هیأت داوران جشنواره تئاتر بچه‌های مسجد
  • معرفی برگزیدگان هشتمین جشنواره ملی طنز و رسانه
  • (ویدئو) ماجرای خدمتی که عباس کیارستمی در دهه ۷۰ به سینمای ایران کرد چه بود؟
  • اکران مردمی «تمساح خونی» در اکومال کرج
  • ۳ فیلم سینمایی در راه اکران سینماها
  • سه فیلم جدید در راه اکران/قرارداد «تاوان»،«نیلگون» و«قلهک» ثبت شد
  • راه‌یافتگان نهایی هشتمین جشنواره طنزپهلو معرفی شدند