Web Analytics Made Easy - Statcounter

تهران -ایرنا- رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان تهران گفت : گلخانه ها باید با در نظر گرفتن بازار هدف توسعه پیدا کند تا بتوان محصولات تولیدی را در بازار مصرف به فروش رساند.

به گزارش ایرنا ، کریم ذوالفقاری روز چهارشنبه در دیدار با فرماندار شهرستان پیشوا گفت: توسعه گلخانه بدون فراهم ساختن بستر بازار مصرف ، فایده ای برای کشاورزان ندارد و در شهرستان پیشوا که حدود یک هشتم گلخانه های کشور را در خود جای داده راه اندازی پایانه صادراتی می تواند زمینه این مهم را فراهم کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با اشاره به این که یکی ا زمشکلات کشاورزی استان تهران ، تداخل با اراضی منابع طبیعی است اظهار کرد: رفع تداخل اراضی کشاورزی با اراضی منابع طبیعی، یکی از برنامه‌های اساسی ما در استان تهران است زیرا اجرای این طرح باعث دلگرمی کشاورزان شده و به نفع اراضی ملی و کشاورزی است.
ذوالفقاری گفت: در حال حاضر 13 پلاک به مساحت تقریبی چهار و 500 هکتار از اراضی شهرستان پیشوا تداخل مالکیت دارد و باید با برنامه ریزی مناسب تعیین تکلیف شود.
وی تصریح کرد: با تصویب کارگروه رفع موانع تولید این اجازه به وزارت جهاد کشاورزی داده شده تا اراضی دارای تداخل با حضور رئیس جهاد کشاورزی، مدیرکل منابع طبیعی، مدیرکل ثبت و مدیرکل دارایی، پلاک به پلاک بررسی ، اصلاح و تعیین تکلیف شود.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان تهران افزود: پیشوا، شهرستان پیشتاز کشور و استان تهران در زمینه توسعه کشت‌های گلخانه‌ای است و هر هکتار گلخانه به‌صورت مستقیم و غیرمستقیم تا 20 نفر می‌تواند ایجاد اشتغال کند.
فرماندار پیشوا نیز در این دیدار با اشاره به این که پیشوا از 14 هزار هکتار اراضی کشاورزی قابل کشت برخوردار است اظهار کرد: معیشت مردم شهرستان پیشوا وابستگی کامل به بخش کشاورزی و دامپروری دارد ولی یکی از موانع موجود بر سر راه بخش کشاورزی شهرستان ، کمبود آب است و این شهرستان به هیچ سرچشمه آب کری متصل نیست و در فرادست نیز کوهپایه‌ای که بتواند در تأمین آب این منطقه کمک کند، وجود ندارد.
محمدکرم محمدی افزود : با وجود پیگیری های صورت گرفته ، تاکنون از اختصاص آب سد ماملو به شهرستان پیشوا نیز دریغ شده و بارندگی‌ها نیز بسیار ناچیز سال زراعی جاری نیز باعث شده که کشاورزان با مشکل بسیاری دست و پنجه نرم کنند.
وی اظهار کرد: کمبود منابع آب باعث شده تا طی سال های اخیر برداشت‌های بی‌رویه ای از سفره‌های زیرزمینی صورت گیرد که این امر باعث بروز بحران فرونشست زمین در برخی از مناطق پیشوا شده است.
وی گفت : همزمانی زمان برداشت محصولات کشاورزی منطقه با سایر نقاط کشور باعث می شود تا کشاورزان این منطقه نتوانند محصولات خود را وارد بازار کنند و این امر نیاز راه اندازی پایانه صادراتی را در این منطقه ایجاب می کند.
محمدی تأکید کرد: اگر پایانه صادراتی در این شهرستان شکل نگیرد، هر ساله توان کشاورزان در بخش کشاورزی تقلیل خواهد یافت.
وی گفت: تسهیلات بانکی در سال‌های گذشته به عشایر داده شد که به دلیل خشک‌سالی‌های اخیر، عده‌ای توان بازپرداخت آن را نداشتند و اکنون برای ادای دیون، مجبور به فروش دام خود هستند که لازم هست در این زمینه تمهیدات و تصمیم‌گیری‌های لازم اندیشیده شود.
وی افزود: شهرستان پیشوا حدود 300 خانوار عشایر دارد و بهترین محصولات کشاورزی و دامی توسط این افراد تولید می‌شود.
محمدی اظهار کرد: اگر از اراضی کشاورزی به قدرت هرچه تمام‌تر حراست نکنیم، کشاورزی ما نابودشدنی و حاشیه‌ها افزون‌تر خواهد شد.
پیشوا با 80 هزار نفر جمعیت در 45 کیلومتری جنوب شرق تهران واقع شده است.
خبرنگار: سید حسن میری انتشاردهنده:موسی فعالیان
تهرام/7254 / 1539

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۲۹۸۸۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دور اول انتخابات مجلس در حوزه انتخابیه ورامین بدون شکایت برگزارشد

به گزارش خبرنگار مهر، مجید درویشی عصر دوشنبه در جلسه ستاد امنیتی انتخابات استان تهران که با حضور سید کمال سادات، مدیرکل امنیتی و انتظامی استانداری تهران، ابراهیم تاجیک نوری فرماندار پیشوا، حسین فخاری فرماندار قرچک و اعضای شورای تأمین شهرستان ورامین و دیگر مسئولین در سالن اجتماعی فرمانداری ویژه شهرستان ورامین برگزار شد، اظهار کرد: همه آمادگی‌های لازم در حوزه امنیتی در حوزه انتخابیه ورامین پیشوا قرچک پیش بینی شده است.‌

وی افزود: عملکرد ستاد انتخابات در حوزه انتخابیه ورامین پیشوا قرچک در دور اول انتخابات از طرف نامزدها مورد تمجید قرار گرفت و حتی یک شکایت از برگزاری فرآیند انتخابات وجود نداشت.‌

فرماندار ویژه شهرستان ورامین در پایان گفت: برگزاری ۳ جلسه توجیهی برای نامزدها در دور اول باعث کاهش تخلفات شد و دور جدید نیز تاکنون یک جلسه توجیهی با نامزدها جهت برگزاری انتخاباتی سالم و به دور از حواشی برگزار شده است.

کد خبر 6098743

دیگر خبرها

  • ممنوعیت تغییرکاربری غیرمجاز اراضی زراعی و باغی در چهارمحال و بختیاری
  • دور اول انتخابات مجلس در حوزه انتخابیه ورامین بدون شکایت برگزارشد
  • تصویب طرح پهنه‌بندی حریم شهر مشهد برای نخستین‌بار
  • اینجا میوه های لاکچری تولید می کنند | از بلوبری تا پاپایا در فیلستان پیدا می شود
  • آزادسازی سه هکتار از اراضی کشاورزی شهرستان تبریز
  • توصیه‌های هواشناسی کشاورزی
  • احداث شهرک‌های شیلاتی نهاوند در مرحله مکان یابی
  • توسعه ۳۰۰ هزار هکتار اراضی؛ افزایش سه میلیون تنی محصولات کشاورزی
  • تخریب ۵۳ بنای غیرمجاز در استان قزوین
  • قلع و قمع ۱۲ فقره تغییر کاربری غیرمجاز در آمل