Web Analytics Made Easy - Statcounter

مشهد-ایرنا- وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: دولت تلاش دارد امسال 200 هزار میلیارد ریال برای رونق تولید و 100 هزار میلیارد ریال برای نوسازی و بازسازی صنایع کشور اختصاص دهد.

به گزارش ایرنا محمد شریعتمداری، عصر چهارشنبه در حاشیه افتتاح 2 واحد تولیدی در شهرک صنعتی چناران در جمع خبرنگاران افزود: پارسال 160 هزار میلیارد ریال اعتبار برای 24 هزار واحد تولیدی که با ظرفیت پایین فعالیت داشته و یا تعطیل شده بودند، تخصیص داده شد و این تعداد واحد به چرخه تولید بازگشتند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی بر تداوم این اقدامات در سال جاری تاکید کرد و گفت: پارسال استان خراسان رضوی از این اعتبارات هزار و 123 میلیارد ریال سهم برد و شمار زیادی از واحدهای نیمه تمام تولیدی استان به بهره برداری رسید و علاوه بر آن 215 پروانه تولید جدید نیز در استان صادر شد.
وزیر صنعت، معدن و تجارت خاطر نشان کرد: البته در بسیاری از واحدهای تولید و صنعتی کشور همچنان ریزش وجود دارد به گونه ای که یا تولیداتشان بازار ندارد و یا با مشکل کمبود منابع مالی و سرمایه در گردش دست و پنجه نرم می کنند و نیازمند نوسازی صنعتی هستند.
شریعتمداری یکی از مهمترین نیازهای خراسان رضوی را تامین یارانه سود تسهیلات اعطایی عنوان کرد و گفت: امسال 110 میلیارد ریال برای کاهش سود تسهیلات اعطایی به واحدهای صنعتی و تولید در اختیار استان قرار گرفته که موجب آسان سازی پرداخت سه هزار میلیارد ریال منابع به واحدهای صنعتی شده است.
وی اضافه کرد: واحدهای صنعتی خراسان رضوی می توانند از این وام که نرخ سود تسهیلات اعطایی آن کمتر از 13 درصد است، بهره مند شوند.
امروز با حضور وزیر صنعت، معدن و تجارت، 2 کارخانه تولید حوله و لوله و پروفیل در شهرک صنعتی چناران به بهره برداری رسید.
چناران در 45 کیلومتری شمال غرب مشهد واقع است.
خبرنگار: ناصر اسدزاده هروی ** انتشار دهنده: علی اصغر ایزدی
3221/5132

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۲۹۸۹۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بررسی موانع و مشکلات تولید دو  واحد صنعتی و کشاورزی چهار باغ  

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز البرز؛مدیرکل بازرسی خاطرنشان کرد: آنچه که در فرمایشات مقام معظم رهبری، ریاست قوه قضاییه و همچنین از سوی ریاست سازمان بازرسی کل کشور بر آن تأکید شده، راهبرد حمایت از تولید و صنعت گران است و حضور ما در راستای جامه عمل پوشاندن به همین تأکیدها و حمایت حداکثری از تولید و اشتغال است.

محمد تقی حاجی مشهدی از تولید کنندگان خواست در صورت عدم رفع مشکلات و موانع موضوع را به اطلاع اداره کل بازرسی اعلام تا در اسرع وقت پیگیری شود .

وی گفت: ما امروز از دو واحد صنعتی و کشاورزی در چهارباغ  بازدید کردیم مشکلاتی را مطرح که بعضی از این موارد مطرح شده استانی است که با هماهنگی دستگاه های اجرایی به جد پیگیری و تا حصول نتیجه اقدام خواهیم کرد و بعضی از موارد مثل تامین ارز که کشوری است و با سازمان مکاتبه تا از طریق بانک مرکزی حل و فصل خواهیم کرد.

وی از تداوم این بازدید ها تا انتهای سال خبر داد و گفت : ما امروز صحبت های صاحبان صنعت  را شنیدیم توسعه کارخانه ، افزایش ولتاژ ، و تامین ارز مورد نیاز که در مورد برق قرار شد اداره کل برق البرز تا ظرف هفته آتی مشکل ولتاژ و برق مورد نیاز کار خانه را تامین و در مورد ارز اداره کل بازرسی و صمت البرز اهتمام جدی برای تامین آن داشته باشند و توسعه شرکت هم از الویت هایی است که در دستور کار قرار گرفت. 

مدیرکل بازرسی استان در ادامه گفت: کمک به توسعه صنعت و تولید بعد از مبارزه با فساد اصلی‌ترین اولویت اداره کل بازرسی استان است.

او افزود: با بازدید از واحد‌های تولیدی مشکلات و موانع پیش رو به درستی احصا و از تمام ظرفیت‌های قانونی برای کمک به تولید بهره گرفته می‌شود.

 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • بازدید هیئت هرمزگانی از نمایشگاه صنعت پلاستیک چین
  • صادرات دام راهکاری برای ایجاد رونق صنعت دامپروری
  • تخصیص بیش از ۳ هزار میلیارد ریال اعتبار برای تأمین برق شهرک‌های صنعتی یزد
  • بررسی موانع و مشکلات تولید دو واحد صنعتی و کشاورزی چهار باغ
  • بررسی موانع و مشکلات تولید دو  واحد صنعتی و کشاورزی چهار باغ  
  • تخصیص بیش از ۳ هزار میلیارد ریال اعتبار برای تامین برق پایدار در شهرک‌های صنعتی یزد
  • تولید روزانه تراکتور در کشور به ۱۵۰ دستگاه رسید
  • چگونه آب لیموی اصل را از تقلبی تشخیص دهیم؟
  • افزایش تخصیص ارز به واحدهای تولیدی اردبیل
  • تخصیص ۴۰ درصد از سود شرکت‌های پتروشیمی به تکمیل زنجیره ارزش