Web Analytics Made Easy - Statcounter

استاد دانشگاه های آمریکا در همایش گرامیداشت روز جهانی خاک که در دانشگاه محقق برگزار شد به به بیان علل فرسایش خاک های زراعی پرداخت و گفت: استفاده بی‌رویه بشر از کودهای شیمایی مهمترین عامل فرسایش خاک‌های زراعی است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از  ابصارخبر، نخستین همایش بزرگداشت روز جهانی خاک  امروز با حضور مسعود هاشمی دزفولی عضو هیئت علمی دانشگاه ماساچوست آمریکا در سالن بصیرت دانشگاه محقق اردبیلی برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

هاشمی دزفولی در این همایش به تبیین ویژگی های گیاهان پوششی پرداخت و گفت: گیاهان پوششی گیاهانی هستند که بیش از دو هزار سال قدمت دارد.

وی با بیان اینکه 80 درصد زمین های آمریکا زیر کشت محصولات پوششی هستند، گفت: دولت آمریکا با پرداخت مشوق‌های مالی و بذر رایگان کشاورزان را ترغیب به کشت گیاهان پوششی کرد تا حفاظت خاک را تضمین کنند.

این استاد دانشگاه های آمریکا در خصوص وضعیت حفاظت از خاکهای پوششی ایران نیز گفت: در سال‌های گذشته اقدامات خوبی در زمینه کاشت محصولات پوششی به خصوص یولاف، گندم و چاودار در خاکهای زراعی ایران صورت گرفته و محققان و مسئولان اجرایی در ایران به این باور رسیده‌اند که در حال حاضر مشکل مهم و اساسی کشور در حال حاضر حفاظت از خاک‌های زراعی است.  

وی انواع فرساش های خاکی را یادآور شد و گفت: استفاده بی‌رویه بشر از کودهای شیمایی یکی از اساسی‌ترین روش‌های فرسایش خاک‌های زراعی محسوب می‌شود.

عضو هیئت علمی دانشگاه ماساچوست آمریکا به فواید کاشت بدون شخم زمین اشاره کرد و گفت:عملیات شخم در کشور نیازمند ساماندهی و اصلاح است و اگر به دنبال عملیات بدون شخم هستیم دیگر فاکتورهای اساسی نیز باید مد نظر قرار گیرد.

اصل خلقت انسان از خاک بوده و در نهایت به خاک ختم می شود

حجت الاسلام عبداله حسنی رئیس دفاتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه های استان نیز در ابتدای این همایش ضمن عرض خیرمقدم به بیان اهمیت و جایگاه خاک در زندگی انسان پرداخت و گفت: در متون دین مبین اسلام؛ اصل خلقت انسان از خاک بوده و در نهایت به خاک ختم می شود.

وی در ادامه سخنان خود به آیات قرآن کریم در اینخصوص اشاره کرد و گفت: در اهمیت حفظ خاک، همین امر کافیست که آفرینش بُعد مادی اشرف مخلوقات عالم از جنس خاک است.

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه محقق با بیان اینکه منبع همۀ برکات زندگی انسان و دیگر موجودات زنده از خاک است،گفت: اکثریت محصولات برگرفته از خاک، نیاز اصلی حیات انسان هستند که ادامه حیات بشریت به حفظ طبیعت و جلوگیری از اسراف در استفاده آن، بستگی دارد.

وی در پایان سخنان خود تصریح کرد: با مدیریت صحیح منابع در بحث خاک، می توان شاهد بهره برداری ویژه ای در امورات کشور شد.

خاک در کنار آب و هوا مهم‌ترین فاکتور در کشاورزی است

جبرائیل رزمجو رئیس دانشکده کشاورزی دانشگاه محقق اردبیلی نیز در این همایش به بحث آموزش پرداخت و گفت: خاک در کنار آب و هوا مهم‌ترین و اساسی‌ترین فاکتور در موضوع مهم کشاورزی برای تولید غذا محسوب می‌شود.

وی افزود: طبق اعلام نظر سازمان خواروبار و کشاورزی جهانی موسوم به فائو به طور متوسط برای هر فرد برای تولید غذا در زمین  دو هزار مترمربع فضا لازم است و در کشورما کم کم به لحاظ بی دقتی در حفظ و حراست زمین‌های کشاورزی به محدودیت‌های بحرانی نزدیک می‌شویم که باید تمام مسئولان اجرایی، کارشناسان و کشاورزان بنا به توصیه های فنی و پروژهشی که مطرح شد در حفظ و حراست از زمین های کشاورزی تلاش کنیم.

 رئیس دانشکده کشاورزی دانشگاه محقق در ادامه سخنان خود به فرسایش خاک اشاره کرد و گفت: در حال حاضر فرسایش خاک به ویژه در کشور ایران با بی‌توجهی‌های ناشیانه شتاب بیشتری گرفته و فرسایش خاکی متوسط سالانه از متوسط جهانی بیشتر است.

وی با بیان این که تمام تلاش ما بر این است که آموزش دانشگاه‌های اردبیل در حوزه کشاورزی عملیاتی شود گفت: بنا به گزارشاتی که محققان اظهار کردند در ایران سالانه 18 و نیم میلیون تن در سال فرسایش خاکی اتفاق می‌افتد در حالی که اکثر کشورهای همجوار یا سایر کشورهای آسیایی و حتی در خاورمیانه اقدام به واردات خاک زراعی می‌کنند.

 

 

انتهای پیام/

 

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۳۰۰۳۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هوش مصنوعی در پست‌های پایین جایگزین انسان‌ها می‌شود

مدیر عامل شرکت ملی انفورماتیک گفت: هوش مصنوعی ایجاد شده تا جایگزین انسان‌ها در پست‌های سطح پایین باشد. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم، علیرضا ماهیار؛ مدیر عامل شرکت ملی انفورماتیک در مراسم رونمایی از آکادمی شرکت ملی انفورماتیک (آکادینو) گفت: بر اساس آماری که استخراج کرده‌‎ایم، حدود 1.5 میلیون نفر در حوزه فناوری‌های مالی کار می‌کنند که این تعداد نیرو با توجه به ظرفیت سیستم، شکاف قابل توجهی دارد.

وی افزود: هوش مصنوعی ایجاد شده تا جایگزین انسان‌ها در پست‌های سطح پایین‌ باشد و انفورماتیک نیز به این سمت حرکت کرده به نوعی انفورماتیک با حدود 3400 متخصص خود به عنوان یک فروشنده عمل کرده است و همچنین با توجه با خروج نخبگان این آکادمی می‌تواند به آموزش و جذب نیرو اقدام کند.

مدیر عامل شرکت ملی انفورماتیک تاکید کرد: در سایر دانشگاه ها نیز همکاری‌هایی صورت گرفته است و بر اساس همکاری که با دانشگاه‌های مختلف داریم بیش از هزار متخصص شناسایی شده که این موضوع به ما نوید می‌دهد که آینده روشنی در بکارگیری نخبگان در سیستم بانکی کشور مانند فناوری پرداخت، امنیت، هوش دیجیتال و... خواهیم داشت و فرایند جذب و به کار گیری این نیرو‌ها را باقدرت پیش خواهیم برد.در شرایطی که متخصصان به فکر مهاجرت هستند، آکادمی گروه ملی انفورماتیک امکان شناسایی، جذب و اشتغال را فراهم می‌کند.

دستاوردهای خوب نظام بانکی در بخش مشتریان و خدمات

علی دیواندری؛ مدیر عامل سابق بانک‌های ملت و پارسیان گفت: جای افتخار دارد که نطام بانکی در شرایط بسیار سخت به موفقیت‌های بزرگ در زمینه‌های مختلف رسیده که مطمئنا در این راه زحمات بسیاری کشیده شده است. بخشی از محدودیت‌های ما بین المللی است که از گذشته وجود داشته و تا امروز هم ادامه داشته؛ با این وجود نظام بانکی دستاورد‌های زیادی به خصوص در بخش مشتریان و خدمات که جزو کشور‌های پیشرو هستیم، داشته‌ است.

مدیر عامل سابق بانک ملت بیان کرد: به عنوان مثال بسیاری از مردم می‌توانند با موبایل امور بانکی را انجام دهند که در این بخش به کمک متخصصین اتفاقات بزرگی رقم خورده و پیشرو هستیم. با وجود تمام محدودیت‌ها، رشد و پیشرفت و موفقیت‌های بزرگی ایجاد شده و در واقع، تکنولوژی‌های نو و نوظهور باید جایگزین نسل قبلی شوند.

دیواندری تاکید کرد: همچنین به مهارت، تخصص و توانبخشی بیشتری نیاز داریم تا نسل جدید مسئولیت‌های بزرگ را به دست بگیرند که این کار از عهده شرکت ملی انفورماتیک بر خواهد آمد.

وی با اشاره به این موضوع که دانشگاه برای انتقال دانش ایجاد شده است، افزود: تفاوت در تمرکز و استعدادیابی موجب تفاوت در آکادمی و دانشگاه می‌شود؛ بنابراین وقتی از آکادمی صحبت می‌‎کنیم باید به تفاوت در تمرکز و استعدادیابی توجه کنیم، به عنوان نمونه آکادمی فوتبال فرانسه جایی است که زیدان از آن بیرون آماده و در این زمینه تاکتیک‌های خاصی را ایجاد کرده است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • هوش مصنوعی در پست‌های پایین جایگزین انسان‌ها می‌شود
  • بازنگری سهمیه سوخت عملیات مکانیزه زراعی و باغی
  • دشمن در فتنه بد پوششی و کشف حجاب شکست خورد
  • راه اندازی ۳۵ مرکز خرید گندم و کلزا در لرستان
  • توزیع 725 تن کود کشاورزی در ساری
  • الگوی نظام‌ بهره‌برداری کشاورزی عامل افزایش بهره‌وری آب و خاک است
  • ممنوعیت تغییرکاربری غیرمجاز اراضی زراعی و باغی در چهارمحال و بختیاری
  • آزاد سازی ۳۵ هزار مترمربع از اراضی کشاورزی در اسلامشهر
  • صادرات ۷۴ تُن محصولات کشاورزی از استان قزوین
  • صادرات ۷۴ تن محصولات زراعی، دامی و آبزیان در استان قزوین