Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «عصر ایران»
2024-05-07@12:36:39 GMT

یحیی و برانکو دیگر رفاقتی با هم ندارند

تاریخ انتشار: ۷ دی ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۶۳۰۰۳۹۹

سابقه رودررویی برانکو ایوانکوویچ و یحیی گل محمدی باعث شده که جذاب ترین دوئل هفته هفدهم لیگ برتر در دیدار میان پرسپولیس و تراکتورسازی رقم بخورد.

به گزارش "ورزش سه" برانکو ایوانکوویچ با شکست یحیی گل محمدی در هفته دوم لیگ برتر یکی از رکوردهای منفی اش از زمان حضورش در فوتبال ایران را پاک کرد. او تا قبل از آن فقط نتوانسته بود مقابل دو مربی برنده شود: یحیی گل محمدی و علیرضا منصوریان.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

البته منصوریان قبل از دربی از استقلال جدا شد و هنوز تیمی ندارد و کماکان رکورد عدم شکست ناپذیری اش برابر برانکو را حفظ کرد اما یحیی در بازی رفت بازی را دو بر یک به پرسپولیس باخت تا یکی دیگر از طلسم های پروفسور شکسته شود.

دفتر خاطرات یحیی و برانکو

گل محمدی کاپیتان تیم ملی ایران در بازی های آسیایی بوسان 2000 بود و در بازی فینال پشت آخرین ضربه پنالتی ایستاد. یحیی پنالتی را گل کرد و ایران قهرمان شد و شاید به همین خاطر بود که برانکو در جام ملت های 2002 چین آن پنالتی حساس فینال را به گل محمدی سپرد و آن چیپ کذایی زده شد. خاطرات مشترک برانکو و یحیی اما در سال 2006 هم ادامه داشت. در بازی برابر مکزیک در اولین بازی جام جهانی آلمان، تیم ایران یک بر صفر از مکزیک عقب بود که یحیی کرنر مهدی مهدوی کیا را تبدیل به گل کرد تا خاطرات خوش او با برانکو دو بر یک بر خاطرات بدش پیروز شود.

رفیق هم رفیق‌های قدیم

ماجرای برانکو و یحیی شبیه داستان فیلم های مسعود کیمیایی است. رفقای قدیمی حالا باید مقابل هم بایستند و چاره ای نیست یک نفر باید در جنگ رفقای قدیمی ببازد. این مشکل برانکو و یحیی نیست زمانه عوض شده، دنیا دیگر رفاقت بردار نیست و دوره رفیق و رفیق بازی تمام شده است. الان هرکسی باید به فکر خودش باشد و این داستان رودررویی یحیی و برانکو است.

انتقام پروفسور

برانکو از زمانی که به ایران آمد تا قبل از هفته دوم لیگ امسال سه بار با یحیی گل محمدی رودررو شده بود و دو بازی را باخت و یک بازی را هم مساوی کرد. گل محمدی با ذوب آهن کم برانکو را اذیت نکرد. دو بازی در لیگ و یک بازی در جام حذفی پروفسور را نقره داغ کرد. برانکو اما آنقدر باتجربه و باهوش هست که وقتی تراکتورسازی نیم بند ابتدای فصل را در تبریز ملاقات کرد سه امتیاز شیرین را با شکستن طلسم گل محمدی به دست آورد.

 پرده آخر در آزادی

جمعه پرده آخر این جنگ است. آخر داستان برانکو و یحیی گل محمدی در آزادی نوشته می شود. اینکه وقتی داور سوت آخر بازی را به صدا می آورد کدامشان هنوز روی پا ایستاده است و کدام روی زمین. کدام زخم بیشتری دارند و چه کسی چشمانش از شوق برق می زند. جمعه آزادی صحنه نمایش پرده آخر پروفسور و یحیی است. پرده آخر، جدی ترین پرده هر نمایش است و جمعه این دیدار بوی رفاقت نمی دهد. در این ملاقات، دست همدیگر را فشردن و در چشمهای یکدیگر شعرهای عاشقانه خواندن ظاهر ماجرا است. هدف برد است حتی به قیمت افتادن رفیق.

منبع: ورزش 3

منبع: عصر ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۳۰۰۳۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

این پرسپولیسی پایان فصل جدا می‌شود

محمد مهدی احمدی مدافع چپ جوان پرسپولیس بعد از درخشش در تیم‌های ملی پایه و همچنین نفت مسجد سلیمان موفق شد نظر یحیی گل محمدی را به خود جلب کند. احمدی با نظر یحیی پرسپولیسی شد ولی نتوانست خیلی فرصت بازی کردن را پیدا کند. او خیلی زود و بعد از یک نیم فصل حضور در پرسپولیس راهی تیم سابقش شد تا برای نفت مسجد سلیمان به صورت قرضی بازی کند. بعد از پایان مدت زمان قرارداد قرضی، احمدی دوباره به پرسپولیس برگشت تا شانسش را برای حضور در ترکیب این تیم امتحان کند.

بنابر روایت خبر ورزشی، تلاش این بازیکن جوان در این خصوص بی فایده بود و یحیی فرصت زیادی به این بازیکن نداد. او تنها در چند بازی به صورت بازیکن جانشین به میدان رفت و در یک بازی هم فیکس بود. با آمدن اوسمار هم شرایط این بازیکن تغییری نکرده و احمدی کمتر مورد استفاده قرار می‌گیرد. به خصوص اینکه در نیم فصل ستاره‌ای مثل عبدالکریم حسن که فوتبالیست بسیار باکیفیتی هم هست، به ترکیب پرسپولیس اضافه شده و علی نعمتی هم روی نیمکت حضور دارد.

قرارداد احمدی با پرسپولیس در پایان فصل به پایان می‌رسد و به احتمال زیاد این بازیکن پرسپولیس را ترک خواهد کرد و به تیمی می‌رود که فرصت بازی کردن را پیدا کند. البته این احتمال هم وجود دارد که احمدی ابتدا با نظر اوسمار و مدیران پرسپولیس قراردادش را با پرسپولیس یک یا دو فصل دیگر تمدید کند و سپس به صورت قرضی راهی تیم دیگری شود.

منبع: خبر ورزشی

tags # پرسپولیس سایر اخبار (تصاویر) این گوسفند غول‌پیکر چینی از پورشه هم گران‌تر است! قارچ‌های زامبیِ سریال آخرین بازمانده (The Last Of Us) واقعی هستند! (تصاویر) عجیب و باورنکردنی؛ اجساد در این شهر خود به خود مومیایی می‌شوند آخرین حسی که افراد در حال مرگ از دست می‌دهند، چه حسی است؟

دیگر خبرها

  • اوسمار ویرا: چیزی را در پرسپولیس ادامه می دهیم که یحیی گل محمدی آن را شروع کرد!
  • ملاقات زنوزی با امام جمعه تبریز؛ گل محمدی تعهدنامه ای که نکونام امضا کرد را امضا نکرد!
  • معمای مشکل غیرفوتبالی گل‌محمدی و تراکتور؛ پای تعهدنامه‌ نهاد خاص مخالف او وسط است؟
  • گل محمدی: تعهد کتبی برای کار در تراکتور دروغ است
  • واکنش یحیی گل‌محمدی به یک شایعه جنجالی
  • واکنش یحیی به امضا نکردن تعهدنامه برای بازگشت | گل‌محمدی: این اقدامات به نفع فوتبال نیست
  • یحیی تکذیب کرد: پای تعهدنامه در میان نیست!
  • کرواتها ایرانی هستند نه خارجی! (عکس)
  • درخواست از امام جمعه تبریز برای یحیی گل‌محمدی
  • این پرسپولیسی پایان فصل جدا می‌شود