Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار خبرگزاري صدا و سيما، محسن علي اکبري در برنامه گفتگوي ويژه خبري شبکه دو سيما، افزود: سرمايه گذاران در سينماي ارزشي دغدغه بازگشت سرمايه شان را دارند.
وي با بيان اينکه مسيري که در سينما مي رويم اشتباه است گفت: دست هايي پشت پرده است که قابل شناسايي نيستند و با وجود انها شاهد کم لطفي برخي مديران و هنرمندان به سينماي ارزشي هستيم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


اين تهيه کننده سينما اين سوال را مطرح کرد که با وجود 80 هزار قهرمان در دفاع مقدس چرا بايد سينماي ارزشي مان اين گونه باشد.
علي اکبري افزود: مشکلات در سينماي ارزشي از دهه 70 آغاز شد انگاه که توجه به زندگي و رفاه طلبي بر هنرمندان نيز تاثير گذاشت و آنان را از مسير درست خارج کرد.
وي گفت: مافيايي درون سينما حاکم است که هنرمندان را تهديد مي کند که اگر در فيلم ارزشي بازي کند او را کنار مي گذارد.
اين تهيه کننده سينما افزود: در سينماي ارزشي گيشه نبايد مهم باشد بلکه مهم فرهنگ غني ايراني - اسلامي است.
علي اکبري گفت: بسياري از سرمايه گذاران در عرصه سينماي ارزشي ورشکسته شده اند.
وي افزود: مشکلاتي هم براي آثار سينماي ارزشي از جانب دفاتر پخش ايجاد مي شود و آنان بايد روزي پاسخگوي درآمد هاي ميلياردي و نجوميشان باشند.
اين تهيه کننده سينما تصريح کرد: مهم تر از نقش دولت در سينماي ارزشي نهادهايي هستند که مدعي انقلاب اسلامي اند.
علي اکبري گفت: وقتي فيلمي پروانه نمايش دارد ديگر شخص يا نهادي حق ندارد مانع اکران آن شود.
سعيد الهي کارشناس سينما و رسانه هم در اين برنامه گفت: سينماي ارزشي صرفاً سينماي انقلاب و دفاع مقدس نيست .
وي افزود: کساني که در سينماي ارزشي حضور دارند دغدغه مند هستند و بايد 27 دستگاه فرهنگي دست به دست هم دهند تا فرهنگ جامعه ارتقاء يابد.
الهي گفت: وجود مافيا در سينما غير قابل انکار است و بدترين شکل ممکن همدستي دولت ها با آنهاست.
اين کارشناس سينما و رسانه اين سوال را مطرح کرد که چرا توليدات سينماي ارزشي رشد نزولي داشته است و هنرمندان اين عرصه احساس خطر مي کنند.
وي افزود: سياست گذاري و نظارت دولت در سينماي ارزشي لازم است.
الهي گفت: مديران سينمايي هيچ تعاملي با هنرمندان ندارند و اين در کنار خلاء نيروي انساني از جمله مشکلات اين عرصه است.
اين کارشناس سينما و رسانه تصريح کرد: از مشکلات اصلي سينماي ارزشي اين است که دولتي ها خيلي دغدغه اين نوع از هنر را ندارند.
وي افزود: بايد در سينماي ارزشي آموزش و زايش داشته باشيم و نسل اول و دومي که دغدغه سينماي ارزشي را دارند به جوانان اعتماد کنند.
الهي با بيان اينکه براي سينما هيچ قانون مصوبي وجود ندارد گفت:سياست گذاران و مديران بيشترين نقش را در ساخت آثار فاخر در سينماي ارزشي دارند.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۳۰۰۵۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مافیای خودرو؛ مانع ورود خودرو‌های برقی به کشور!

علیرضا نادعلی سخنگوی شورای اسلامی شهر تهران در گفتگو با خبرنگاران برخی حواشی درباره قرارداد برقی‌سازی ناوگان عمومی پایتخت، اظهار داشت: پس از آنکه دلال‌ها و مافیای خودرو نتوانستند نقشه‌ها و منافع کلان و نجومی خود را در موضوع خرید خودرو‌های برقی تأمین کنند و قرارداد‌های خرید خودرو‌های برقی شهرداری تهران امید آن‌ها را نومید کرده، اکنون بازوی رسانه‌ای این باند با پول‌پاشی میان برخی افراد و رسانه‌ها تلاش می‌کند تا مانع از اجرایی شدن ورود تکنولوژی خودرو‌های برقی توسط دولت سیزدهم و مدیریت شهری شود.

به گزارش فارس، وی تأکید کرد: این در حالی است که چندی پیش برخی از وزرا، نمایندگان مجلس و شهردار تهران اعلام‌کرده بودند مافیای خودرو در مسیر واردات خودروی باکیفیت و ارزان به کشور سنگ‌اندازی می‌کنند.

دیگر خبرها

  • کانون «نگاره و سینمای» دانشگاه آزاد بروجرد گشایش یافت
  • سینما بدون چهره کارگر ایرانی
  • «مست عشق» ، زمانی برای مستی سالن های سینما / روایت مولانا و شمس ، پدیده ای فراتر از اکران
  • سرگذشت غم‌انگیز نخستین زن بازیگر سینمای ایران
  • خراسان رضوی بیشترین تعداد دفاتر انجمن سینمای جوانان کشور را دارد
  • اولین هنرپیشه زن سینما و یک سرگذشت تلخ پرتکرار
  • (ویدئو) ماجرای خدمتی که عباس کیارستمی در دهه ۷۰ به سینمای ایران کرد چه بود؟
  • از آمار فروش هفته گذشته چه می‌دانید؟/ پرفروش‌ترین اثر غیرکمدی
  • دلیل باخت شهرداری گرگان به الریاضی/ مافیای بسکتبال دست ایران نیست
  • مافیای خودرو؛ مانع ورود خودرو‌های برقی به کشور!