Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری صدا و سیما»
2024-04-26@03:46:28 GMT

نجات جان پيرزن در چين از درياچه يخ زده

تاریخ انتشار: ۷ دی ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۶۳۰۰۶۸۴

‍‍‍‍‍‍

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صداوسیما؛ اقدام شجاعانه يک چيني باعث شد پير زن هفتاد ساله اي که در شمال اين کشور در رودخانه اي يخ زده افتاده بود نجات يابد.
به گزارش شبکه تلويزيوني رويترز؛ اين حادثه صبح روز سه شنبه روي داد، زماني که شي لي (Shi Lei) در شهر بائودينگ (Baoding) در استان هي بئي (Hebei) حال عزيمت به محل کار شاهد سقوط يک پيرزن به داخل رودخانه بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وي بدون اينکه ترديدي به خود راه بدهد، به کمک وي شتافت و تلاشي سخت و کنار زدن يخ هاي رودخانه با دست خالي، سرانجام توانست پيرزن را که به خاطر سرماي شديد آب توان خود را از دست داده بود نجات بدهد. شي لي پنجاه و چهار ساله اين پيرزن را با خود تا ساحل رودخانه بکشاند و از مرگي حتمي و پررنج نجات دهد.
اين مرد چيني بعد از آنکه مردم محلي اطراف پيرزن را با پتو پوشاندند، وي را به خانه اش رساند، خود نيز به خانه بازگشت و بعد از دوش و نوشيدن آب زنجبيل سنتي داغ چيني ها به محل کار بازگشت. 

 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

 

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۳۰۰۶۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ادامه تلاش برای یافتن کودک چهار ساله غرق شده در رود خرسان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای کهگیلویه و بویراحمد، مدیرعامل آتش‌نشانی شهر یاسوج گفت: عملیات جستجو برای پیدا کردن کودک چهارساله که ظرف ۲ روز گذشته تاکنون در رودخانه خرسان شهرستان دنا غرق شده همچنان ادامه دارد.

محمد رستمی افزود: روز گذشته غرق شدن کودک چهار ساله در رود خرسان در حوالی روستای «مُنج» مرز استان کهگیلویه و بویراحمد و چهارمحال و بختیاری به ما گزارش شد و گروه غواصی آتش‌نشانی یاسوج به منطقه اعزام شده است.

وی ادامه داد: این کودک چهار ساله در مسیر رودخانه قرار گرفته بود که آب رودخانه آن را با خود برد.

رستمی بیان کرد: تیم غواصی چهار محال و بختیاری که پیش از ما در جریان این غرق شدگی قرار گرفته بودند نیز عملیات جستجو برای یافتن این کودک و از ۲ روز گذشته آغاز کرده اند و هنوز این پسربچه چهار ساله پیدا نشده است و روز گذشته هم تیم غواصی استان کهگیلویه و بویراحمد به منطقه اعزام شده است.

مدیرعامل آتش‌نشانی شهر یاسوج مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد ادامه داد: در کل کشور موضوع غرق‌شدگی به سازمان آتش‌نشانی‌ها واگذار شده است.

کهگیلویه و بویراحمد با وجود آنکه فاقد خط ساحلی و دریایی است اما در آمار غرق شدگی رتبه بالایی در کشور دارد.
وجود دریاچه و سدهای کوثر، مارون و بیش از ۱۰ رودخانه پرآب، کانون پرمخاطره‌ای برای سلامت جوانان کهگیلویه و بویراحمد در فصل گرماست.

دیگر خبرها

  • جستجوها برای کودک غرق شده فلاردی ادامه دارد/ پنج روز تلاش بی‌وقفه نیروهای امدادی
  • کشف جسد مرد ۶۰ ساله طارمی در رودخانه قزل‌اوزن
  • غرق شدن دختر ۱۷ ساله در رودخانه بشار
  • کشف جسد دختر ۱۷ ساله در رودخانه بشار + جزییات ماجرا
  • نجات ۵ گردشگر گرفتار شده در مسیر برفی دریاچه‌های هویر و تار
  • نجات ۵ گردشگر گرفتار شده در مسیر برفی دریاچه‌های «تار» و «هویر»
  • نجات جان بیمار ۷۰ ساله در چهارمحال و بختیاری
  • تصادف در علی آباد ۶ مصدم برجا گذاشت
  • ادامه تلاش برای یافتن کودک چهار ساله غرق شده در رود خرسان
  • نجات مرد ۳۸ ساله آسیب دیده از ارتفاعات لیالستان