Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - سخنگوي وزارت امور خارجه قتل يک شهروند ايراني توسط پليس کانادا را محکوم کرد.
العالم - ايران
سخنگوي وزارت امور خارجه در واکنش به اطلاعات دريافتي در خصوص قتل يک شهروند ايراني توسط پليس کانادا، با محکوميت اين اقدام خشن اظهار داشت: متاسفانه مطلع شديم يک شهروند ايراني به نام بابک سعيدي ساکن کانادا که بيمار نيز بود، به ضرب گلوله پليس کشته شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


قاسمي افزود: در حال بررسي جزئيات موضوع هستيم و از مجاري ذيصلاح و رسمي پيگير اين مسأله براي روشن شدن ابعاد آن و توضيح دولت کانادا خواهيم شد.
وي خاطر نشان کرد: ايرانيان مقيم کانادا براي احقاق حقوق کنسولي خود با مشکلات بسياري روبرو هستند و در دو سال گذشته تلاش هاي گسترده اي به منظور ايجاد شرايط مطلوب تري جهت ارائه مجدد خدمات کنسولي به ايرانيان مقيم کانادا انجام شده که هنوز به نتايج کافي و لازم نرسيده است.

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۳۰۰۸۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سخنگوی وزارت امور خارجه: بیانیه‌ های تکراری، هیچ حقی برای دولت کویت در مورد میدان آرش ایجاد نخواهد کرد

سخنگوی وزارت امور خارجه در پاسخ به تکرار ادعای یکجانبه کویت درباره میدان آرش گفت: صدور بیانیه‌های تکراری و طرح ادعای یک‌جانبه از منظر حقوقی هیچ حقی برای دولت کویت ایجاد نخواهد کرد و به مقامات این کشور توصیه می‌کنیم از تکرار توسل به روش‌های بی‌حاصل سیاسی و رسانه‌ای در ارتباط با موضوع حقوقی و فنی میدان مشترک آرش خودداری کنند.

به گزارش ایرنا، ناصر کنعانی در پاسخ به تکرار ادعای یکجانبه کویت درباره میدان آرش در بیانیه پایانی سفر امیر کویت به مصر، ضمن مردود دانستن این ادعا، تکرار این ادعاهای یک‌جانبه و بی اساس از سوی طرف کویتی را مایه تاسف دانست.

سخنگوی وزارت امور خارجه ضمن تاکید بر حق جمهوری اسلامی ایران در این میدان مشترک بر اساس حقوق تاریخی و سوابق مذاکرات فیمابین‌ اضافه کرد: همانند قبل از طرف کویتی برای دستیابی به توافقی پایدار که مبتنی بر همکاری‌های دوستانه و منافع مشترک باشد، دعوت به عمل می‌آوریم.

کنعانی افزود: صدور بیانیه‌های تکراری و طرح ادعای یک‌جانبه، از منظر حقوقی هیچ حقی برای دولت کویت ایجاد نخواهد کرد و به مقامات این کشور توصیه می کنیم از تکرار توسل به روش‌های بی‌حاصل سیاسی و رسانه‌ای در ارتباط با موضوع حقوقی و فنی میدان مشترک آرش خودداری کنند.

وی تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران همواره با اعتقاد به اصل حسن نیت، تعاملات منطقه ای را رصد کرده و از دولتهای ثالث می‌خواهد در مسیر تحقق عینی اصل حسن نیت و ارتقای روابط و همکاری‌ها گام بردارند.

به رغم اینکه میدان گازی آرش میان سه کشور ایران، کویت و عربستان مشترک است. طرف کویتی در چند نوبت مواضعی در نفی حقوق ایران بر این میدان گازی اتخاذ کرده است. برای نمونه بهمن ۱۴۰۲ کویت به همراه عربستان سعودی در بیانیه‌ای مشترک با تاکید بر ادعای دوباره مالکیت خود بر منابع طبیعی میدان مشترک «آرش» که آنها آن را «الدوره» می‌نامند با رد حقوق طرف دیگر ادعا کردند که این میدان در مناطق دریایی کویت قرار دارد.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • اردن حمله شهرک‌نشینان به کاروان‌های کمک‌ها را به شدت محکوم کرد
  • سخنگوی وزارت امور خارجه: بیانیه‌ های تکراری، هیچ حقی برای دولت کویت در مورد میدان آرش ایجاد نخواهد کرد
  • پیام سخنگوی وزارت خارجه به مناسبت روز معلم
  • آشنایی کارشناسان اقتصادی وزارت امور خارجه با توانمندی‌های صادراتی دانش‌بنیان‌ها
  • جزئیاتی از طرح‌های مطالعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی
  • افق پیش رو در مناسبات با عربستان روشن است
  • خبر جدید معاون رئیسی برای ایرانیان مقیم خارج از کشور
  • چین: کشف گور‌های جمعی در بیمارستان الشفا شوکه کننده است
  • نشست خبری سخنگوی وزارت امور خارجه
  • فرش، سفیر فرهنگی ایرانیان در دنیا/ هنرمندانی که رج به رج عشق می‌بافند