Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-06@19:22:52 GMT

شناسایی ۹ فاکتور کمک به افزایش طول عمر

تاریخ انتشار: ۷ دی ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۶۳۰۰۸۷۵

شناسایی ۹ فاکتور کمک به افزایش طول عمر

درحالیکه برخی مطالعات نشان داده اند که طول عمر انسان نمی تواند بیش از ۱۱۵ سال باشد، اما برخی دیگر نتایج متناقضی را ارائه می کنند که جای بحث دارد.

به گزارش خبرنگار مهر، محققان با بررسی و ارزیابی مردم جهان به دو فاکتور اصلی افزایش طول عمر پی برده اند: داشتن سبک زندگی سالم و داشتن دلیل برای زندگی.

محققان آمریکایی به سرپرستی دن بوتنر، به بررسی مناطق دنیا پرداختند و ۹ فاکتور اصلی طول عمر را شناسایی کردند:

- فعالیت فیزیکی شدید و منظم بطوریکه وظایف روزانه هم انجام شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این افراد دارای سبک زندگی بی تحرک نیستند.

- کاهش استرس که می تواند شامل انجام عادات منظم در فرهنگ های مختلف باشد نظیر چرت زدن در جوامع مدیترانه ای، عبادت کردن یا انجام مراسم چای در ژاپن.

- "هارا هاچی بو"- یک نوع آموزش در ژاپن که توصیه می کند افراد باید فقط تا زمانیکه ۸۰ درصد احساس سیری می کنند غذا بخورند.

- داشتن دلیل برای زنده بودن و زنده ماندن.

- در اولویت قرار دادن یک رژیم غذایی سرشار از محصولات گیاهی و کاهش مصرف گوشت، ماهی و محصولات لبنی.

- عدم مصرف نوشابه های الکلی.

- عضویت در گروه های اجتماعی که عادات زندگی سالم را ترویج می دهند.

- تعامل با جوامع مذهبی.

- ایجاد و حفظ روابط مستحکم با افراد خانواده.

منبع: مهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۳۰۰۸۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رمزهای عبور، گلوگاه‌های امنیت به شمار می‌رود

رئیس پلیس فتای فرماندهی انتظامی استان اصفهان با بیان اینکه رمزهای عبور، گلوگاه‌های امنیت به شمار می‌رود، گفت: افراد باید در حساب‌های کاربری خود از رمز عبور پیچیده استفاده و سعی کنند همیشه یک رمز عبور قدرتمند داشته باشند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی پلیس، سیدمصطفی مرتضوی اظهار کرد: با توجه به فراگیر شدن اینترنت و افزایش تعداد کاربران اینترنتی، موبایل و کامپیوترها و به موازات آن روند رو به رشد تعداد هکرها و مجرمان سایبری، رمزهای عبور به یکی از گلوگاه‌های امنیت در زندگی مردم تبدیل شده است.

وی افزود: رمزهای عبور موضوع تازه‌ای نیستند و از گذشته‌های دور که مردم نیاز به حفظ اسرار خود داشته‌اند، رمز عبور هم وجود داشته است، اما حالا با توجه به زندگی دیجیتالی، این موضوع اهمیت بیشتری پیدا کرده است، چراکه گاهی این رمزهای عبور مرز بین موفقیت و ناکامی محسوب می‌شود، بی‌توجهی به انتخاب یک رمز مناسب می‌تواند منجر به خالی شدن حساب بانکی یا لو رفتن بسیاری از داده‌های شخصی، علمی و موارد دیگر شود.

رئیس پلیس فتای استان اصفهان ادامه داد: افراد از رمزهای عبور برای امن‌سازی خصوصی‌ترین بخش‌های زندگی خود استفاده می‌کنند تا از داده‌ها و اطلاعات مالی و شخصی خود محافظت کنند، افراد باید در حساب‌های کاربری خود از رمز عبور پیچیده استفاده و سعی کنند همیشه یک رمز عبور قدرتمند داشته باشند و آن را در اختیار افراد ناشناس قرار ندهند.

مرتضوی خاطرنشان کرد: افراد در صورتی که با موارد مجرمانه و مشکوک مواجهه شدند، مراتب را از طریق سایت پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir یا تماس با مرکز فوریت‌های سایبری به شماره ۰۹۶۳۸۰ گزارش کنند.

کد خبر 750807

دیگر خبرها

  • پاتک پلیس امنیت به یک شرکت هرمی در شهریار/۲۸ نفر دستگیر شدند
  • رمزهای عبور، گلوگاه‌های امنیت به شمار می‌رود
  • چگونه در طول روز پر انرژی باشیم؟ 
  • خبر جدید برای یارانه‌بگیران/ این کار را انجام ندهید، یارانه‌تان قطع می‌شود؟
  • حجاب‌استایل‌های ضدحجاب!
  • دستگیری ۷نفر از اراذل و اوباش در منطقه رواسان تبریز
  • بیش از ۸۴۰ میلیون ریال تراکنش مازاد نانوایی ها بازگردانده شد
  • بازداشت ۷ نفر اراذل و اوباش در منطقه رواسان تبریز
  • دستگیری ۷ نفر اراذل و اوباش در منطقه رواسان تبریز
  • یک فرد را در چه سنی می‌توان «پیر» دانست؟