Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان؛ نتایج یک مطالعه تازه نشان می‌دهد که جمع شدن اعضای خانواده در کنار هم برای صرف وعده‌های غذایی نباید به زمان‌های خاصی مثل مهمانی‌ها و جشن‌ها محدود شود و خانواده‌ها باید برای سلامت و آرامش فرزندانشان به طور مرتب در کنار همدیگر غذا بخورند.

متخصصان کانادایی اظهار داشتند: کودکانی که در کنار اعضای خانواده‌شان غذا می‌خورند در سن شش سالگی از مهارت اجتماعی و در سن ۱۰ سالگی از سلامت عمومی بهتری برخوردارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این اولین مطالعه‌ای نیست که نشان می‌دهد غذا خوردن اعضای خانواده در کنار هم برای سلامتی مفید است. در سال ۲۰۱۱ مطالعه‌ای انجام گرفت که در آن مشخص شد کودکانی که حداقل سه بار در هفته با اعضای خانواده خود غذا می‌خورند کمتر دچار اضافه وزن می‌شوند.

بیشتر بخوانید: ایده هایی برای تشویق کودکان به خوردن غذاهای سالم

در این بررسی اطلاعات ۱۴۹۲ کودک مورد مطالعه قرار گرفت. تمامی این کودکان در فاصله سال‌های ۱۹۹۷ تا ۱۹۹۸ به دنیا آمده‌اند. زمانیکه این کودکان به سن شش سالگی رسیدند والدین انان گزارشی از دفعات غذا خوردن اعضای خانواده در کنار هم ارائه کردند. همچنین سلامت عمومی و آرامش روانی هر یک از این کودکان در سن ۱۰ سالگی مورد ارزیابی قرار گرفت.

متخصصان کانادایی دریافتند کودکانی که به طور مرتب در کنار اعضای خانواده خود غذا می‌خورند در مقایسه با کودکانی که به ندرت با خانواده خود غذا می‌خورند از سلامت عمومی و مهارت‌های اجتماعی بهتری برخوردارند و مصرف نوشیدنی‌های ناسالم نیز در آنان کمتر است.

منبع:ایسنا

انتهای پیام/

یک توصیه مفید برای سلامت و آرامش کودکان

منبع: باشگاه خبرنگاران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۳۰۱۲۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کودکان زیر ۷ سال رایگان درمان می‌شوند

اربابی مدیرکل بیمه سلامت خراسان جنوبی گفت: قانون رایگان شدن خدمات تشخیصی و درمانی گروه سنی زیر ۷ سال، از امروز در بیمارستان‌های خراسان جنوبی اجرا می‌شود.

او افزود: قوانین مربوط به این موضوع در سامانه‌های الکترونیک سازمان بیمه سلامت ایران پیاده سازی شده است و بیمه شدگان سلامت از امروز از آن بهره‌مند می‌شوند.

اربابی اظهار کرد: این طرح در خصوص قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت اجرا می‌شود که در قالب آن، تمامی خدمات در اسناد بستری، بستری موقت، تحت نظر اورژانس و سرپایی شیرخواران و کودکان زیر ۷ سال (به استثنای داروی سرپایی) و استفاده از ابزار تولید داخل غربالگری نوزادان، در مراجعه به مراکز تشخیصی و درمانی بخش دولتی دانشگاهی، رایگان است.

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان جنوبی بیرجند

دیگر خبرها

  • فیلم| ویدیوی تکان دهنده از صحبت‌های کودک فلسطینی که تمام اعضای خانواده‌اش به شهادت رسیدند
  • کودکان زیر ۷ سال رایگان درمان می‌شوند
  • آن چه علم به تازگی درباره قاعدگی زنان کشف کرده است
  • نقش اصحاب رسانه در تبیین حفظ زیست عفیفانه و جایگاه متعالی زن، مادر و خانواده حائز اهمیت است
  • اعضای شورای سیاستگذاری جشنواره فیلم کودک معرفی شدند
  • معرفی اعضای شورای سیاستگذاری جشنواره فیلم کودک
  • اعضای شورای سیاستگذاری سی و ششمین جشنواره فیلم کودک معرفی شدند
  • طرح «پایش و ارتقای سلامت» اعضای جهاد دانشگاهی سلامت محور است
  • آموزش یک جامعه با اخلاق از خانه و خانواده آغاز می‌شود
  • باید و نباید‌های تعامل با کودکان چاق