Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-05-06@13:57:49 GMT

غلظت خون را با این دمنوش درمان کنید

تاریخ انتشار: ۷ دی ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۶۳۰۱۲۹۳

غلظت خون را با این دمنوش درمان کنید

یک متخصص طب سنتی گفت: دم‌نوش نعناع مقوی و نشاط‌آور بوده و خون غلیظ را رقیق می‌کند همچنین خوردن دم‌نوش نعناع برای رفع درد سینه و پهلو مفید است, نعناع تقویت‌کننده دهانه معده است.

به گزارش مشرق، غلامرضا کردافشاری درباره خواص نعناع اظهار کرد: نعناع مقوی معده، رفع‌کننده سردردهای از نوع طبع سرد است.

وی افزود: نعناع مقوی و نشاط‌آور بوده و خون غلیظ را رقیق می‌کند همچنین خوردن دمنوش نعناع برای رفع درد سینه و پهلو مفید است؛ نعناع تقویت‌کننده دهانه معده است و نفخ بدن را از بین می‌برد، برای کسانی که حالت تهوع دارند و بالا می‌آورند خوردن نعناع بسیار مفید است چرا که فم معده را تقویت می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این متخصص طب سنتی خاطرنشان کرد: استفاده از مواد غذایی مثل خردل و ادویه تند، نعناع، پیاز و سیر در زنان شیرده منع شده، زیرا به هر نسبت که خون سالم و مناسبی در بدن زن شیرده تولید شود، شیر او نیز سالم‌تر است.

طرز تهیه شربت انار مُنَعنَع (نعناعی)

برای رفع تهوع و استفراغ همچنین برای درمان بی‌اشت‌هایی به‌خصوص در اطفال می‌توان شربت انار نعناع را درست کرد که برای تهیه این شربت، آب انار ترش یک واحد، شکر یک و نیم واحد و آب نعناع یا عرق نعناع نیم واحد نیاز داریم.

برای تهیه آن، آب انار را به‌ همراه شکر حرارت دهید تا به‌ قوام آید، پس از آن، عرق نعناع را اضافه و مخلوط کنید، این شربت را می‌توان در یخچال نگهداری کرد و به‌تن‌هایی یا با کمی آب مخلوط و مصرف کرد.

منبع: تسنیم ارسال به تلگرام

منبع: مشرق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۳۰۱۲۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فعالیت گروه جهادی منجی در امین شهر

در ادامه نهضت خدمت رسانی به مردم گروه جهادی پزشکی منجی با حضور جمعی از پزشکان و متخصصین با مشارکت گردان شهید صابری در راستای مکتب حاج قاسم، شبکه بهداشت و درمان انار، مجتمع مس سرچشمه، بنیاد شهید، ائمه جمعه انار و امین شهر بخشداری انار و شورای اسلامی و شهرداری امین شهردر تخصص‌های:


داخلی غدد و گوارش، دندانپزشکی، زنان، اطفال، مغز و اعصاب، مشاوره پوست و مو، توانبخشی قلبی و ریوی، مشاوره روانشناسی، تداخلات دارویی، ارتوپدی، طب تراز و عمومی در تاریخ جمعه چهاردهم اردیبشهت ماه با حضور در مرکز جامع سلامت امام سجاد (ع) امین شهر به ارائه خدمت به شهروندان پرداخته و مراجعین با حضور در این جمع جهادی به صورت رایگان مورد معاینه قرار گرفتند.

  مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان انار  گفت: گروه جهادی پزشکان ناجی پزشکانی هستند که ما از تاریخ۱۳ اردیبهشت تا ۱۵ اردیبهشت ماه در شهرستان انار میزبان هستیم.

 وی در ادامه گفت: چندماه پیش این گروه در لطف آباد انار خدمت رسانی کردند و این سری این گروه در روستای بیاض، امین شهر و گلشن به مردم ارائه خدمات بصورت رایگان میدهند.

باشگاه خبرنگاران جوان کرمان کرمان

دیگر خبرها

  • ۱۰ ماده غذایی که نباید با معده خالی بخورید
  • گیاهان مفید برای رشد و تقویت مو‌های نازک
  • رفلاکس معده؛ نشانه‌ها، علل و راه‌های درمان آن
  • شربت توت فرنگی بهترین نوشیدنی برای روزهای گرم تابستان
  • مصرف این سه نوع چای چهره‌تان را ۲۰ سال جوان می‌کند
  • تغییرات آب و هوایی می‌تواند منجر به افزایش ویروس‌هایی مانند کووید شود
  • آموزش روز چهارم، پخت مرغ با سبزی معطر
  • عزای امام صادق در انار برپا شد
  • آموزش روز سوم، خورش مرغ و گردو
  • فعالیت گروه جهادی منجی در امین شهر